Hanhen kuoriutumisesta?

kysymyksiä ja vinkkejä haudonnasta sekä tipujen hoidosta

Valvojat: Aleksandra, maatiaiskukko, HiltaHelikopteri

Vastaa Viestiin
sannikki

Hanhen kuoriutumisesta?

Viesti Kirjoittaja sannikki »

Hei kaikki jolla on koneesta kuoriutunut hanhikkaita, kuinka pian selvän heilumisen ja juttelun aloituksen jälkeen on poikaset kuoriutuneet??? Toin koneen nyt sisälle illalla, viimeinen kääntö tehtiin ja siinä katsellessa kuulin piipitystä :shock: tekiköhän mielikuvitus temput :smt044 26vrk haudottu ja heiluuvat ihan hulluna nyt toista päivää!

Tuuletustahan jatkan vielä 29 päivään ellei kuoriutumisen merkkejä ilmaannu sitä ennen :smt050
tinttuli

Re: Hanhen kuoriutumisesta?

Viesti Kirjoittaja tinttuli »

Ensimmäinen särö on ilmestynyt noin vuorokauden kuluttua piippaamisesta.

Mutta sen jälkeen hanhella kuoriutuminen voi kestää ja kestäääää ja hautojan tunneskaala vaihtelee Kuva ja
Kuva jaKuva välillä .

Laitan linkin tänne hanhenmunien haudontaoppaasta, joka on tosin englanninkielinen. Sisältää tietoa paljon!!
Avatar
maatiaiskukko
sussex
Viestit: 596
Liittynyt: 25 Maalis 2009, 00:06
Paikkakunta: Rovaniemi
Viesti:

Re: Hanhen kuoriutumisesta?

Viesti Kirjoittaja maatiaiskukko »

Täällä olis 9 hanhea koneesta juuri eilen kuoriutuneena. Minusta näyttää etteivät nuo ole juuri vielä juoneet ollenkaan? :-O
Miten olette konehaudotuille hanhille tarjonneet vettä ja joutuuko niille opettamaan sen jollain tapaa?
Pikku-Punahelttaa myös olen yrittänyt tarjota, mutta ei näytä maistuvan. Tuore ruohosilppu näyttäs olevan ainoa mitä ovat syöneet...

Olen ihan untuvikko vesilintujen kanssa. Vinkkejä kaivataan...
Tyrnäväläisiä maatiaisia Lapissa
tinttuli

Re: Hanhen kuoriutumisesta?

Viesti Kirjoittaja tinttuli »

Kasta ahkerasti nokkaa vesikippaan, seurata täytyy, että kaikki oppivat juomaan. Pikkupunahelttaa voi ottaa kosteaan sormenpäähän ja jos yksi innostuu, muut seuraavat esimerkkiä. Onnea vaakuista :smt041
Avatar
maatiaiskukko
sussex
Viestit: 596
Liittynyt: 25 Maalis 2009, 00:06
Paikkakunta: Rovaniemi
Viesti:

Re: Hanhen kuoriutumisesta?

Viesti Kirjoittaja maatiaiskukko »

Suurkiitokset vinkeistä! :-) Hauskasti koko parvi oppi sormista pikkuisella lättänokallaan napsimaan ruokapaloja... Jo alkoi rehuakin kulua ja vettä näyttävät nyt hörpiskelevän jo kovin ahneesti. :-D

Alkuperäiseen aiheeseen sen verran, että mulla ensimmäiset oli n. reilussa vuorokaudessa kuorestaan ulkona sen jälkeen kun huomasin että kas nämä munathan piipittää jo.
Tyrnäväläisiä maatiaisia Lapissa
Lyydia

Re: Hanhen kuoriutumisesta?

Viesti Kirjoittaja Lyydia »

Minulla myös vuorokaudessa tuli ulos kuoresta :smt001 Enkä ole välillä tuuletellut munia :smt003 Lehtisalaattia olen syöttänyt myös.
Vastaa Viestiin