Punaheltta + muut valmisrehut

kysymyksiä ja vinkkejä kanojen ruokinnasta

Valvojat: Aleksandra, maatiaiskukko, HiltaHelikopteri

Vastaa Viestiin
Paulikki

Re: Punaheltta + muut valmisrehut

Viesti Kirjoittaja Paulikki »

Munitus -PH Pt Plus Mure
40kg 29,95 Agrimarket Eura ( 09 kesäkuussa)
40kg 27,14 Agrimarket Eura ( 10 lokakuussa)
valthe-c

Re: Punaheltta + muut valmisrehut

Viesti Kirjoittaja valthe-c »

Näitä rehuja kannattaa kysellä meijereiden myymälöistä. Meillä ainakin ihan kivuttomasti ovat hankkineet minulle milloin minkäkinlaisen säkin (Maitokolmio). Ja yllätys yllätys, hintakin oli huomattavasti halvempi kuin paikallisessa Arkikaupassa (toisesta viisi, toisesta kolme säkkiä samalla rahalla!!!) :smt006
Tiger76

Re: Punaheltta + muut valmisrehut

Viesti Kirjoittaja Tiger76 »

Tässä mietiskelee :smt017 ja esitänpä teille tätä ketjua lukiessanin heränneen tyhmän kysymyksen.
Rehuja ku on tipuille, nuorikoille ja muniville. Minulla nyt parvessa ihan kohta munimisen aloittava ja n. 2 kk:n päästä aloittavia. Niin mitäs noista rehuista laitan tarjolle? Ei taida kanat osata valita oikeasta automaatista jos kahta rehua laitan tarjolle :smt040
uusikananen

Re: Punaheltta + muut valmisrehut

Viesti Kirjoittaja uusikananen »

En tiedä kuinka pahasti on mennyt metsään, mutta mulla kans nyt sekasin munivat ja nuorikon alut ja laitan munitusta ja poikasrehua sekasin sekä kaurat yms. tietysti lisäks ihan normaalisti. Hyvin munivat/kasvavat :)
kaakatin

Re: Punaheltta + muut valmisrehut

Viesti Kirjoittaja kaakatin »

Mä olen syöttänyt tipuille poikasrehua kuusiviikkoiseksi ja sen jälkeen kaikille munitusrehua. Eikä kukaan ole ennenaikojaan muninut. :smt003
Suppis

Re: Punaheltta + muut valmisrehut

Viesti Kirjoittaja Suppis »

Onpas tästäkin aiheesta saatu paljon keskustelua :smt017 tuli ihan mieleen että teenköö jottain väärin :smt012

mulla nuo sekarotuiset maatuskat 13 kanaa ja kukko syö ruuanjätteet ja tarkotuksella ylimääräiseksi keitetyt perunat + vähän maitorahkaa, salaattia uppoaa päivässä sellanen kaupankorillinen ja litistettyä ohraa ja kauraa.
välillä keitän makaroonia ja luomu härkäpapua rouhittuna.
tietty sitä kanakalkkia ja rehua on aina tarjolla ja vettä.
sulanmaan aikana saavat kalaa joka viikko muutaman kerran tai joka päivä 10-20%

koskaa eivät oo toisiaan hakannu.. :smt041

MUTTA niitä rehujahan on kahtakymmentä merkkiä.. mie oon ainaa ostanu munitus -ph pt plus murea jaa no ei miellä sitä ees mee ku säkki per vuosi ku muuta on niin palijo tarjolla, liekkö täydentävät vain "vitamiinejaan "noin??

mitä muuta rehua voisi antaa??
vardenji

Re: Punaheltta + muut valmisrehut

Viesti Kirjoittaja vardenji »

Raision kana herkku aktiivi Forssan k-maatalous 22,50e 40 kg.
Onko kellään käyttökokemuksia ko rehusta?
Oli rehut aivan loppu ja pääsen agriin vasta ens viikolla(ehkä) ja kauratkin uhkaa loppua... Tarttee ens viikolla pikimmin saada lisää... Nyt ei oo v.isännälläkään...
thank

Re: Punaheltta + muut valmisrehut

Viesti Kirjoittaja thank »

vardenji kirjoitti:Raision kana herkku aktiivi Forssan k-maatalous 22,50e 40 kg.
Onko kellään käyttökokemuksia ko rehusta?
Oli rehut aivan loppu ja pääsen agriin vasta ens viikolla(ehkä) ja kauratkin uhkaa loppua... Tarttee ens viikolla pikimmin saada lisää... Nyt ei oo v.isännälläkään...
Onkohan tää sitä mitä me nyt syötetään. Joku kanan herkku se oli, valmistajaa en muista. Kokemuksia en voi vielä kirjoittaa, tulihan kanat jo sunnuntaina meille, heh! :D
tinttuli

Re: Punaheltta + muut valmisrehut

Viesti Kirjoittaja tinttuli »

Mulle tärkeintä on se, että kanoilla on koko ajan ensinnäkin ruokaa. Toiseksi tärkeintä on se, että se on kanalle sopivaa ruokaa. Eli kalsiumia ja fosforia on oikeassa suhteessa eläimen kasvuun ja tuotokseen suhteutettuna ja valkuaisprosentti on oikealla tasolla. Varsinkin isoille roduille tämä on tärkeää. Jos rehuissa jokin edellä mainituista on pielessä, seurauksena on herkästi kasvuhäiriöitä, eikä eläimestä välttämättä tule vahvaa ja pitkäikäistä munijaa. Itse teen päätökset rehun valinnassa siten, että lopputulos olisi mahdollisimman hyvä. Jos käyttää kaupallisia rehuja, säkkiin kiinnitettyyn vakuustodistukseen kannattaa tutustua. Siinä kerrotaan kivennäis- ja valkuaispitoisuudet. Kotiseoksilla ruokittaessa laskeminen on työläämpää. Varsinkin kasvavien eläinten rehu tulee olla oikeanlaista, sillä ruokinnalla aiheutettuja virheitä on vaikea korjata.
Iloisten Munatalo

Re: Punaheltta + muut valmisrehut

Viesti Kirjoittaja Iloisten Munatalo »

Tässä linkki Raision rehuun
http://www.raisio.com/www/page/1522
Jos oikein olen ymmärtänyt on meidän kanasten ruokinta alkutaipaleella tapahtunut tällä rehulla ja nyt on pikkuhiljaa siirrytty Punahelttaan Puolirehuun. Terveitä ja hyvinvoivia nuorikoita olivat tullessaan ja hyvinvoivia ovat vieläkin :smt005 ja kasvavat sopivaan tahtiin monipuolisella ruualla. :smt045
vardenji

Re: Punaheltta + muut valmisrehut

Viesti Kirjoittaja vardenji »

Mulla on kans aiemmin ollu punaheltalta puolitiivistettä, mutta nyt en päässy tosiaan agriin. Näyttäs ton linkin mukaan siltä et tän säkin jälkeen ostan taas punahelttaa. Syövät muuton oikein hyvin tätä rehua, mutta ei nää nyt kamalan aktiivisia munijoita oo. Parvessa on kaks alaikästä jotka ryövää jokatapauksessa aikuisten tähteet, niin tää on luultavasti liian tuhtia.
Kiitos mielipiteistä :smt001
smari

Re: Punaheltta + muut valmisrehut

Viesti Kirjoittaja smari »

vardenji kirjoitti:Mulla on kans aiemmin ollu punaheltalta puolitiivistettä, mutta nyt en päässy tosiaan agriin. Näyttäs ton linkin mukaan siltä et tän säkin jälkeen ostan taas punahelttaa. Syövät muuton oikein hyvin tätä rehua, mutta ei nää nyt kamalan aktiivisia munijoita oo. Parvessa on kaks alaikästä jotka ryövää jokatapauksessa aikuisten tähteet, niin tää on luultavasti liian tuhtia.
Kiitos mielipiteistä :smt001
Vinkiksi tähän, Punaheltan puolitiiviste on tosi paljon tuhdimpaa kuin Raision Aktiivi.
vardenji

Re: Punaheltta + muut valmisrehut

Viesti Kirjoittaja vardenji »

Kuulostaa hassulta :shock: Mä luulin et toi aktiivi on täysrehu ja olen vaan tottumuksesta antaku kauroja rehun kans. Nykyään ei muuten tahdo ruoka enää niin hyvin maittaa, olenkohan antanu yli tarpeen...
Avatar
HiltaHelikopteri
kukkoilija
Viestit: 4443
Liittynyt: 01 Marras 2005, 17:58
Paikkakunta: Vantaa

Re: Punaheltta + muut valmisrehut

Viesti Kirjoittaja HiltaHelikopteri »

Täysrehuhan se on, se Raision Kana-Herkku Aktiivi. Pikakertaus ostorehuista: täysrehu on "laimeampaa" kuin puolitiiviste ja puolitiiviste on "laimeampaa" kuin tiivisterehu. Säkin tuoteselosteesta kannattaa lukea mitä siinä sanotaan :smt047
vardenji

Re: Punaheltta + muut valmisrehut

Viesti Kirjoittaja vardenji »

Anteeks, mun moka :oops: Meni täysrehu ja tiiviste päässä väärinpäin...
Vastaa Viestiin