Punaheltta + muut valmisrehut

kysymyksiä ja vinkkejä kanojen ruokinnasta

Valvojat: Aleksandra, maatiaiskukko, HiltaHelikopteri

Vastaa Viestiin
valthe-c

Re: Punaheltta + muut valmisrehut

Viesti Kirjoittaja valthe-c »

Onkos kukaan ajatellut pistää pytyyn hankintarengasta? Aina siellä täällä on alueita joilla on munislaisia aika tiheässä jolloin koko lavallisen ostaminen tulisi huomattavasti halvemmaksi kaikille. Itse olen tehnyt nyt Savoon muuttamisen jälkeen niin, että olen ostanut täyden lavan tavaraa suoraan Ylivieskan Raision tehtaalta kotopuolessa käydessäni ja säästöä on tullut lähes 200€ irtosäkkeinä ostettuun verrattuna. Tosin olen yksin hankintani tehnyt mutta miksi tämä ei onnistuisi useammalta ostajalta yhdessä???
HIPSU

Re: Punaheltta + muut valmisrehut

Viesti Kirjoittaja HIPSU »

:smt006 Mua kiinnostais kovasti
Suwitsu

Re: Punaheltta + muut valmisrehut

Viesti Kirjoittaja Suwitsu »

Oletteko kysyneet paikallisista kanaloista ostaa rehua? Me haetaan siitoskanalasta rehu, 1tn maksaa n. 200€. Siihen ostetaan lisäksi kauraa ja ohraa, ei voi hinnasta valittaa.
siiri

Re: Punaheltta + muut valmisrehut

Viesti Kirjoittaja siiri »

Tuli mieleen, että olen aina silloin tällöin ostanut hevosten rehukaupasta myös kananruokaa. On paljon maistuvaisempaa kuin vähän pahalle haisevat punaheltat..
http://www.hpf-finland.com/
hurtta

Re: Punaheltta + muut valmisrehut

Viesti Kirjoittaja hurtta »

siiri kirjoitti:Tuli mieleen, että olen aina silloin tällöin ostanut hevosten rehukaupasta myös kananruokaa. On paljon maistuvaisempaa kuin vähän pahalle haisevat punaheltat..
http://www.hpf-finland.com/
Ja meillä kanat rakastaa ylikaiken Cavalor Mash&Mixiä ja Strucomix originalia :smt023 Mashistä teen joka ilta puuron joka hotkaistaan alta aikayksikön.
Molemmat siis hevosten myslejä.
Kepuli

Re:

Viesti Kirjoittaja Kepuli »

dripple kirjoitti: 13 Huhti 2007, 20:43
Maikki kirjoitti:Jos kirrin agrista tilasit, niin jospa ne sieltä osais automaattisesti sitä lisäaineetonta tilata. Sen verran me ollaan rehua muiden jyväskylän viiriäisihmisten kanssa sieltä osteltu, että luulis niiden jo muistavan.
Juu, sieltä tilasin. Mutta kassalla oleva ei paljoa tiennyt, soitti jonnekin toiselle henkilölle ja teki tilauksen sieltä kautta... No, jos tulee väärää niin voihan sitä niin kauan syöttää kun ne ei vielä muni. Ja ei kai sitä säkkiä ole sieltä edes pakko ottaa jos se on väärää. Mutta no, toivotaan että on oikeaa.. suuremmalla todennäköisyydellä varmaan onkin :smt001

Jos käy kuten mun unessa että kuorituu vain yksi tipu, sille on sitten ainakin ruoka turvattu kun on 40 kg sapuskaa. Siitä tuleekin sitten sumopainijatipu :smt003
Paljonko puna heltta1, 2,3,4. Maksaa kun en tiedä
Avatar
Aleksandra
kalkkuna
Viestit: 1159
Liittynyt: 22 Kesä 2011, 21:30
Paikkakunta: Vihti

Re: Punaheltta + muut valmisrehut

Viesti Kirjoittaja Aleksandra »

Rehun hintoja kannattaa kysyä lähimmästä maatalous- ja rautakaupasta. Ko. kauppojen nettisivuiltakin voi hintoja löytyä. Hinta voi vaihdella myyjän ja rehun mukaan.

En oo itse Punahelttaa ostanut, mutta jos suuruusluokkaa pitäis arvailla, munitusrehun hinnat liikkuvat varmaan jossain 30 euroa/30 kg:n säkki tuntumassa, muut voi olla halvempia. Hintavertailuketjun (linkki alla) viesteistä saa jotain osviittaa, vaikka siinä ei ihan uusia viestejä olekaan. (Ois kiva, jos joku joka on hiljattain rehukauppoja tehnyt, päivittäisi ko. ketjuun!) Klikkaa tästä:
https://munanetti.net/viewtopic.php?f=8&t=5197&start=75
Vastaa Viestiin