kanan rehujen hinta erot?

kysymyksiä ja vinkkejä kanojen ruokinnasta

Valvojat: Aleksandra, maatiaiskukko, HiltaHelikopteri

Vastaa Viestiin
Kaakattaja

kanan rehujen hinta erot?

Viesti Kirjoittaja Kaakattaja »

Punaheltan munitus rehu muistaakseni 29,95 e /40 kg, mutta ankan poikasille ostettu pikkupunaheltta oli vain 18 e/ 40 kg.
Onko ravintosisältö niin paljon erilainen, että tuo munitus rehu on oikeesti noin paljon kalliimpaa, vai mikä siinä maksaa??
Ja kertokaas viisaammat, että mikä ero on rehukauralla ja siemenkauralla,
ymmärrän kyllä käyttötarkoituksen eron, mutta mikä siinä siemenessä on erilaista..? hih..kaikesta kun pitää ottaa selvää. :smt003
Rehukaura säkki oli 14 e/ 40 kg.
Jossakin puhuttiin oluthiivan lisäämisestä niasiinitarpeen takia rehuun,
eli olisko sitä hyvä lisätä tuohon pikkupunahelttaankin?
Meillä on vain 2 ankka vauvaa, mutta haluaa silti että ne kasvaa terveiksi ja vahvoiksi lemmikeiksi :smt007 .
annemari

Re: kanan rehujen hinta erot?

Viesti Kirjoittaja annemari »

kallista punahelttaa :smt011

Minä maksan n. 22 euroa jos ostan meijeriltä, mutta nyt olen viimeaikoina saanut tukkuhintaan sattuneesta syystä. Rehukaurasta ja -ohrasta maksoin 18 euroa yhteensä (2 40 kg säkkiä)

Minä en ole lisännyt mitään aineita noihin, ja kaikenikäisille ja kokoisile olen syöttänyt samat eväät. Meillä saavat myös kaurahiutaleita liotettuna melkein päivittäin, ja paljon vihreää, heinää, kaalia yms.
Mimmi

Re: kanan rehujen hinta erot?

Viesti Kirjoittaja Mimmi »

Ankoille on hyvä lisä se oluthiiva ja joo, sitä annetaan Pikku-Punaheltankin lisukkeena.
semppu

Re: kanan rehujen hinta erot?

Viesti Kirjoittaja semppu »

Kaakattaja kirjoitti:Punaheltan munitus rehu muistaakseni 29,95 e /40 kg, mutta ankan poikasille ostettu pikkupunaheltta oli vain 18 e/ 40 kg.
Onko ravintosisältö niin paljon erilainen, että tuo munitus rehu on oikeesti noin paljon kalliimpaa, vai mikä siinä maksaa??
Luulisin että tuo munitusrehu on puolitiivistettä (eli sinun täytyy antaa saman verran rehukauraa tms. lisänä) ja siksi kalliimpaa. Pikkupunaheltta sisältää viljan (halpaa verrattuna muihin ainesosiin?), joten on täysrehua ja siksi halvempaa. Meidän agrissa ainakin pikkupunaheltan kyljessä oli TR eli täysrehu ja munitusrehun kyljessä jotain puolitiiviste tai sinnepäin, en nyt jaksa käydä tarkistamassa. Mutta onhan noissa hintaeroja vaikka olis ihan sama tuotekin!
Ushva

Re: kanan rehujen hinta erot?

Viesti Kirjoittaja Ushva »

Kallein hinta mitä multa on yritetty kyniä Rehuraision kanaviljaherkusta, on 48e/40kg. Jäi kauppaan. :smt019
Macce

Re: kanan rehujen hinta erot?

Viesti Kirjoittaja Macce »

Siemenkaura voi olla ns. peitattua eli se on myrkyllistä kanoille. Peittaushan tehdään mm. kasvitautien vuoksi. Itse kyllä ostamme kaverilta tarkastetut siemenviljat. Niitä ei ole peitattu ja en tiedä minkä verran sitä nykyään tehdään... Tietääkö joku muu maanviljelijä? Meillä kanoille tilaan puolitiivistettä esim, silloin kun otan lehmille rypsiä, tulee siinä "siivellä" samalla, meinasivat kyllä eri rahdin periä kanojen neljästä säkistä :smt013 Ihan uskomatonta rahastusta. Hiukan halvemmalla saa sitten näin kanojen rehun, kun suoraan tehtaalta tulee.
Avatar
jopekka
kana
Viestit: 98
Liittynyt: 10 Loka 2008, 19:36
Paikkakunta: Heinävesi

Re: kanan rehujen hinta erot?

Viesti Kirjoittaja jopekka »

Tänään Varkauden K-maataloudessa maksoi Rehuraision kanaviljaherkkusäkki 29€.
Kaakattaja

Re: kanan rehujen hinta erot?

Viesti Kirjoittaja Kaakattaja »

Varkauden Agrimarketista olen aina eväät hakenut kanoille ja nyt ankoille.
Mahtaakohan nuo tehtaat kovin pieniä rehumääriä toimitella`? Tai jos toimittavat
voip kulut toimituksesta olla sellaiset, että ehkä tyydytään maksamaan hampaita
kiristellen... :smt003 , vaikkei tämä meidän rehun kulutus nyt kummoista ole.
Macce

Re: kanan rehujen hinta erot?

Viesti Kirjoittaja Macce »

Viitaten edelliseen... Ei tietenkään toimita, tarkoitin sitä, kun tilaan lehmille esim. rypsiä lavallisen eli 960 kg, kananrehut tulevat saman lavan päälle samalta tehtaalta, silloin tulee kananrehusäkki hiukan halvemmaksi kuin jos sen hakisi esim Agrimarketista.... Ei oikein koko lavallista viitsi kananrehua tilata muutamalle kanalle, ja tuon lehmien rypsilavan mukana voi tilata vaikka koiranruokasäkkejä, jos vielä olisi koira :smt003 Jos mitään säkkirehua ei lehmille ostaisi tehtaalta suoraan, tai tuleehan se laskutus kuitenkin jonkin maatalouskaupan kautta, ei voisi kananrehua tilata... Suurin osa meillä lehmien rehusta kuitenkin irtorehua jota otan 4000-6000 kiloa kerrallaan.
Tirppa

Re: kanan rehujen hinta erot?

Viesti Kirjoittaja Tirppa »

Punaheltta täysrehu (munitus) 40 kg säkki hinta: 15,48€
Punaheltta kasvatusrehu 40 kg säkki hinta : 14,80€
Kaura 40kg hinta: 10€

Rehut ostan Agrimarketista ja kaurat paikalliselta hevostallin pitäjältä.

Agrimarketissa eivät oikein "tinkaa" hinnoissa, mutta jos olet tili asiakas niin ottavat hinnasta n.20% pois automaattisesti. En tiedä onko tuotteissa/tavaroissa eri alennusprosentit.

Suht edulliset hinnat mielestäni ja kätevä tuo tili asiakkuus...hyvä pitää varalla jos joku päivä onkin Matti kukkarossa. Alennukset tulee vaikka maksaisikin käteisellä. :smt023 Pitää vaan muistaa mainita tuo tili hommeli.
harrastaja

Re: kanan rehujen hinta erot?

Viesti Kirjoittaja harrastaja »

Rehu ja siemenkauran ero on siinä että ne on lajiteltu köykänen ja pienet siemenet sekä roskat olikohaa 99% pois siemenkaura on siks kalliimpaa
Kaakattaja

Re: kanan rehujen hinta erot?

Viesti Kirjoittaja Kaakattaja »

Mulle kerran myytiin siemenkauraa kun menin agrimarkettiin kanoille kauraa ostamaan,
ei kait siinä ainakaan sillon mitään myrkkyjä ollut, onneksi!
harrastaja

Re: kanan rehujen hinta erot?

Viesti Kirjoittaja harrastaja »

tirpan kirjoitusta ihmettelen saako kaikki sen edun kun mulla aiemmin oli se sopimus ja kun ei tullu tarpeeksi ostoja niin ei kannattanu sit tiliä pitää .....vaikk kaikista mullasta ja sen sellasesta saa kyl bonukset ja kyl kanarehusta mielestäni saa kanssa
kuukernuppi

Re: kanan rehujen hinta erot?

Viesti Kirjoittaja kuukernuppi »

Te saatte kyllä järkyttävään edullisesti rehut.Meillä maksaa munitus 35,90 ja kalkkunanpoikasrehu 33,90 :smt013 Kaura 40 kg 4e ja ohra 40 kg myös 4 e...
Tirppa

Re: kanan rehujen hinta erot?

Viesti Kirjoittaja Tirppa »

harrastaja kirjoitti:tirpan kirjoitusta ihmettelen saako kaikki sen edun kun mulla aiemmin oli se sopimus ja kun ei tullu tarpeeksi ostoja niin ei kannattanu sit tiliä pitää .....vaikk kaikista mullasta ja sen sellasesta saa kyl bonukset ja kyl kanarehusta mielestäni saa kanssa

Minulla on tämä tili ollut n. 10 vuotta. Otin sen aikoinaan sitä varten, kun tilasin lämmitysöljyt Agrimarketin kautta. Ainakaan 4 vuoteen en sitä käyttänyt, enkä edes muistanut että minulla sellainen oli. Ostoksia tehdessäni kysäisin myyjältä " että kai sentään tällaiset vanhat tili asiakkaat alennuksen saa?" ja saihan ne. Siitä lähtien olen aina maininnut olevani tiliasiakas, vaikka en tilille ole ostanutkaan vaan maksanut ostokset käteisellä.

...tuo mainintasi ....niin ei kannattanut sit tiliä pitää...mitäköhän tarkoitat tuolla? :smt017 Ei minulla ainakaan tuosta tilistä mitään kuluja tällä hetkellä ole...tosin varmaankin lisäävät jonkinlaisen laskutuspalkkion mikäli laskulle ostaa ?

S- etukorttia vinguttelen kassalla samalla kun ostokset maksan ja jotain bonuksia on erittelyn mukaan sieltäkin kertynyt. :smt045
Vastaa Viestiin