Kokemuksia Zooplussan kanojen ruoista?

kysymyksiä ja vinkkejä kanojen ruokinnasta

Valvojat: Aleksandra, maatiaiskukko, HiltaHelikopteri

Vastaa Viestiin
Niina
muna
Viestit: 5
Liittynyt: 18 Tammi 2022, 09:26

Kokemuksia Zooplussan kanojen ruoista?

Viesti Kirjoittaja Niina »

Löysin foorumilta muutaman viittauksen Zooplussaan, mutta en kokemuksia varsinaisista kanoille tarkoitetuista ruoista, nehän tulivatkin valikoimaan vasta aika hiljattain.

https://www.zooplus.fi/shop/linnut/ravi ... 8c8o0cWe0G

Ulkolintujen siemensekoitukset olen kokenut hyviksi ja edullisiksi kyseisessä verkkokaupassa, ja kun ne tulee vielä samaan hintaan kotiovelle. Kanojen rehut vaikuttavat ehkä hieman esim. Hankkijan vastaavia kalliimmilta, ainakin normihinnoilla.

Mietin vain, näin tunnin ajomatkan päässä lähimmästä Hankkijasta, olisikohan Zooplussan ruoat hyvä vaihtoehto?
Avatar
Aleksandra
kalkkuna
Viestit: 1159
Liittynyt: 22 Kesä 2011, 21:30
Paikkakunta: Vihti

Re: Kokemuksia Zooplussan kanojen ruoista?

Viesti Kirjoittaja Aleksandra »

Tervetuloa Munanettiin! :smt006

Tuosta linkittämäsi rehumerkistä ei mulla ole kokemusta. Näyttää olevan saksalaista. Mutta tuli mieleeni, että kotimaisista rehunvalmistajista ainakin Rehuxilla käsittääkseni on kotiintoimitusta. Minimitilaus oli muistaakseni 100 kg.

Hetkonen, etsinpä linkin tähän samoin tein... Tää sivu löytyi ”Harrastekanalan rehut” -otsikon alta:
https://rehux.fi/tuotteet/kanarehut/har ... hujen-abc/

Tuollahan onkin näköjään nykyään oikein yhteyshenkilö harrastekana-asioille. :smt001 Ja hinnatkin on näkyvillä niin voi vertailla.
Avatar
mimmu
sussex
Viestit: 598
Liittynyt: 06 Touko 2007, 12:59
Paikkakunta: Etelä-Savo/Sulkava

Re: Kokemuksia Zooplussan kanojen ruoista?

Viesti Kirjoittaja mimmu »

Niina kirjoitti: 18 Tammi 2022, 19:40 olisikohan Zooplussan ruoat hyvä vaihtoehto?
Tervetuloa minunkin puolesta :smt006

Minä olen käyttänyt Zooplussan tuotteita kanoille hernehiutaleita joita liotan vedessä ja ovat kanojen herkkua talvella. Ovat minusta edullisia.
Samoin olen ostanut Mucki Premium Pick Chicken Feeds: tuote selosteesta näkee tarkkaan mitä on missäkin. Korkealaatuinen täysravinto kanoille, sisältää vitamiinikauraa, simpukankuorikalkkia ja katkarapuja

Nyt tullut isompi säkki ja kanojen kukkojen herkku muutaman vuoden olen käyttänyt eikä tullut mitään päinvastoin herkkujen herkku :smt023
Ostan myös kissoille erikoisruokavalio ruokaa ja koirallekin kun oli esim. diapetes. Täällä on kaikki tutkittu tarkkaan, hyvä palvelu ja kotiinkuljetus :smt038 suosittelen.
Onko sinulla jäsenyyttä, kokemusta löytyy voit kysyä yv:n jos haluat.
mummo ja kanaset :biggrin:
Niina
muna
Viestit: 5
Liittynyt: 18 Tammi 2022, 09:26

Re: Kokemuksia Zooplussan kanojen ruoista?

Viesti Kirjoittaja Niina »

Kiitokset vastauksista!
Zooplussa on tuttu juurikin kissojen erikoisruokien takia, aikaisemmin kun joutui ostamaan urinaryt ja renalit eläinlääkäristä, kalliiksi tuli... Monen vuoden kokemuksella olen tosi tyytyväinen kyseisen verkkokaupan toimintaan.

Tämän kuun loppuun Zooplussalla on ilmainen kotiinkuljetus painorajoista huolimatta, taidanpa laittaa kanojen herkut tilaukseen, niin on sitten valmiina kun tipuset tulevat. Tosin kun aamulla kananruokia katsoin, osasta oli isommat säkit poistettu valikoimista, jotka kyllä oli pitkään olleet loppuunmyytyinä. Toivottavasti tulevat takaisin valikoimiin, kilohinta kun on huomattavasti edullisempi isoissa säkeissä.
Vastaa Viestiin