Saako kanoille antaa..

kysymyksiä ja vinkkejä kanojen ruokinnasta

Valvojat: Aleksandra, maatiaiskukko, HiltaHelikopteri

Klara

Viesti Kirjoittaja Klara »

Ekkai sä hennonnu niille sellasta söpöstä viirusilmästä saku sammakkoa nakata :smt087

Mutta jos kana saa ja voi syyä rupikonnan poikasia niin sitte mein kanoista tulee lihansyäjiä kun nakkelen niille tsiljoona sellasta kunhan tästä muutamia viikkoja kuluu. Meillä on rupisammakon poikasia niin että ei voi ehtoopimiällä ees kävella pihassa kun pitää yrittää loikkia niitten yli. Siis ihan sairaat määrät. Mutta jos mää ne kanoille sitte Kuva
Chick

Viesti Kirjoittaja Chick »

Klara kirjoitti:Ekkai sä hennonnu niille sellasta söpöstä viirusilmästä saku sammakkoa nakata :smt087
En ole vielä nakannut, mutta kurjet ne taitaa viimeistään tuolta pellolta syödä pois pomppimasta. Kuvasin vasta, tässä yksi:
Kuva
Avatar
HiltaHelikopteri
kukkoilija
Viestit: 4443
Liittynyt: 01 Marras 2005, 17:58
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja HiltaHelikopteri »

Onkos totta vai tarua, että rupisammakko on myrkyllinen?
Klara

Viesti Kirjoittaja Klara »

Mä oon ymmärtänyt että se uhattuna erittää ihostaan sellasta ärsyttävää limaa tms. Ei se välttämättä mikään hurjan myrkyllinen ole mutta tiedän tapauksia joissa koirille on mennyt suu aika pahaan kuntoon kun ovat nappasseet rupparin nurmikolta suuhunsa.

Kanojen suhteen mietin että jos ne ottais sen hengiltä, nokkis sen auki ja napostelis sitten ns. sisältä käsin. vähän niinku korppikotkat raadolla, eihän nekään ekana sitä nahkaa ole syömässä, vaan sisukset.

Vai kuvittelenko mä taas liikoja noita kotkoista. Että ne tajuais jättää ne nahkat aukasemisen jälkeen rauhaan :smt005
Chick

Viesti Kirjoittaja Chick »

Kanat muka kaikkiruokaisia, ja pah. Eilen tarjoilin lihavan ukkoetanan, tänään karvasen perhosentoukan, ja mitä tekee kanat? Katsovat pääkenossa ja sanovat "kaa?" :smt012 :smt017
Teppana

Viesti Kirjoittaja Teppana »

No höh...sun olis pitäny ekana ite maistaa niin kanatkin olis sitte rohkaistuneet :smt016 :smt005
kanamummo

Viesti Kirjoittaja kanamummo »

:smt082 :smt081 :smt082 :smt081
Chick

Viesti Kirjoittaja Chick »

Nyt ei kelpaa enää leivät, mysli, kurkku eikä retiisit. Nirsoa porukkaa!
:sad5:
Mimmi

Viesti Kirjoittaja Mimmi »

Täh? Meillä kelpaa kyllä kaikki..
Pootsi

Viesti Kirjoittaja Pootsi »

:smt017 Mitä ronkeleita sulla siellä on? Meillä kanat eivät aina tunnista uusia sapuskoita ravinnoksi ennen kuin pienen ajan kuluttua. Kaikki tuttu kotiruoka katoaa kyllä hetimiten.
Matti

Viesti Kirjoittaja Matti »

Kuulostaa meidän kalkkunoilta. Ne ei todellakaan tunnista vähänkään erilaisen näköistä ruokaa ruuaksi. :idiot2: Kanat sen sijaan syövät kaiken eteen tuotavan. :smt001
Avatar
HiltaHelikopteri
kukkoilija
Viestit: 4443
Liittynyt: 01 Marras 2005, 17:58
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja HiltaHelikopteri »

Meillä myös kanoille kelpaa mikä vain...tämän hetken ykkösherkku on mansikat. Alkaa hirveä kerjäyskotkotus, kun huomaavat mun menevän mansikkamaalle, joka on kanatarhan vieressä.

Matti: meilläkin nuo kalkkunat on hirmunirsoja, mutta nyt kun ovat asustelleet päivät kanojen kanssa, niin pientä oppimista uusiin ruokiin on havaittavissa. Kaipa katsovat mallia, että kun kanat kerran syö, niin kyllä sitten mekin! Ääks---mansikat näyttää olevan kalkkunoidenkin suosiossa jopa niin paljon, että karkaavat itse niitä poimimaan suoraan pellosta. Akkakalkatit karkailevat tarhan katottomasta osasta ziljoona kertaa päivässä ja tänään kun menin niitä palauttamaan oikeaan osoitteeseen, niin eikös vaan kaksi periskooppikaulaa noussut mansikkapehkojen välistä :tongue6:
Pootsi

Viesti Kirjoittaja Pootsi »

Meillä kalkkunatkin on olleet aika hyviä sekaruoan syöjiä, tosi paljon kanoja huonompia kuitenkin. Viimekesäiset butit rupesivat syömään sörsseleitäni, kun ripottelin puurovadin pinnalle rehunappuloita. Myöhemmin sitten ujutin uusia ruoka-aineita sen puuron seassa. Pakkasenkestävät kalkkunat saivat pienestä pitäen liikkua vapaasti, vissiin kanatkin opettivat ne syömään monipuolisesti. Tomaatti oli niille aivan valtava herkku.
Hih, vai että mansikan itsepoimintaa Hiltalla. :smt005
Mimmi

Viesti Kirjoittaja Mimmi »

Meillä ankat on hulluna mansikoihin, mutta eivät onneksi ole huomanneet itse lähteä poimintaretkelle, vaikka välillä köllöttelevätkin ihan penkin tuntumassa..

Koirat meillä kyllä syövät suoraan pensaista karviaisia ja viinimarjoja. :smt003
Maximoves

Viesti Kirjoittaja Maximoves »

Meillä maistuu mustikat ja viinimarjat, entä saako puolukaa antaa raakana? Kesäkurpitsaa olen antanut siivuina ja hyvin maistuu, kasvavat tuolla lantalan päällä niin muhkeiksi.
Vastaa Viestiin