Saako kanoille antaa..

kysymyksiä ja vinkkejä kanojen ruokinnasta

Valvojat: Aleksandra, maatiaiskukko, HiltaHelikopteri

ipana
kukko
Viestit: 112
Liittynyt: 04 Elo 2016, 20:49

Re: Saako kanoille antaa..

Viesti Kirjoittaja ipana »

Voiko kanoille keittää itäneitä perunoita? :smt017 Kun ihmisille niitä ei kai suositella. Olis pussillinen, eikä pottupenkkiin mahdu enempää, eikä tahtois roskiin heittää kun kompostia ei ole. Kanat on nyt mun "komposti" :smt002
Avatar
mimmu
sussex
Viestit: 598
Liittynyt: 06 Touko 2007, 12:59
Paikkakunta: Etelä-Savo/Sulkava

Re: Saako kanoille antaa..

Viesti Kirjoittaja mimmu »

Minulla kävi sama juttu että jäi itäneitä perunoita yli, otin idut pois ja keitin perunat jotka muussasin jätin kyllä sattumia joukkoon että saavat nokkia. Keitinvettä jäähtyneenä joukkoon ja hyvin kaikki upposi kanoille/kukoille :smt023

Tänään upposi meloonin " jämät" sekä pehmentyneet tomaatit ( ei huonoja, homeisia tietenkään)
Kaalilaatikkoa kun tein niin siitä jäi riisiä ( ilman suolaa), ja kaalista jääneet kannat ym. meni hyvin kaupaksi :smt045
mummo ja kanaset :biggrin:
Luomumunat
tipu
Viestit: 29
Liittynyt: 20 Huhti 2020, 08:51

Re: Saako kanoille antaa..

Viesti Kirjoittaja Luomumunat »

Etsiskelin tässä tietoa, mutta ei ainakaan pikasesti löytynyt vastauksia.

Voiko kanoille antaa Halloweenkurpitsan perkuu jätteet?
Hylinet ja maatiaiset :smt049
Maattari
lindell
Viestit: 1724
Liittynyt: 18 Elo 2009, 22:23
Paikkakunta: Iitti

Re: Saako kanoille antaa..

Viesti Kirjoittaja Maattari »

Kyllä voi, ja meillä tykätään kovasti
Sekulikanoja, vuohia, koiria ja kissoja.

The darkest places in hell are reserved for those who maintain their neutrality in times of (moral) crisis. D. Alighieri
kaakana
kukko
Viestit: 123
Liittynyt: 18 Marras 2014, 16:39

Re: Saako kanoille antaa..

Viesti Kirjoittaja kaakana »

Tänä vuonna kesäkurpitsasato oli niiin hyvä että kanatkin ovat nauttineet niistä aimo osan, kurpitsa vain pitkittäin halki ja nokittavaksi. Kuoret vain jää.
riepukka
kukko
Viestit: 112
Liittynyt: 19 Maalis 2018, 17:39
Paikkakunta: Viitasaari

Re: Saako kanoille antaa..

Viesti Kirjoittaja riepukka »

Eksyin rehusivuilta ja törmäsin heinäpellettiin. Timotei heinäsilppu puristettu pelletiksi. Tarkoitettu hevosille. Liotetaan veteen, niin turpoavat takasin heinäsilpuksi.
Eikö se kävisi myös kanoille? Onko kellään parempaa tietoa? Ehkä kokemusta!
Olen tehnyt vuosittain kerppuja ja lyhteitä sekä kuivannut lehtisilppua. Jos näitä voisi käyttää niin olispa hyvä lisä :smt038
Vähän on paljon, miten sen ottaa :smt023
Sirje
muna
Viestit: 14
Liittynyt: 15 Heinä 2019, 20:33

Re: Saako kanoille antaa..

Viesti Kirjoittaja Sirje »

Vähän ällö, mutta kysyn kuitenkin: yksi haudonta epäonnistui, ja onko mitään syytä, ettei niitä jonkin verran haudottuja munia voisi keitettynä tarjota joko kanoille tai koirille? (Kana menikin hautomaan väärää pesää, mutta nyt uusi yritys ja eristettynä sinne)
Maattari
lindell
Viestit: 1724
Liittynyt: 18 Elo 2009, 22:23
Paikkakunta: Iitti

Re: Saako kanoille antaa..

Viesti Kirjoittaja Maattari »

Meillä annettu koirille, samaten kaikki läpivalaisussa tyhjiksi tai kesken menneiksi todetut. Hyvin maistuvat
Sekulikanoja, vuohia, koiria ja kissoja.

The darkest places in hell are reserved for those who maintain their neutrality in times of (moral) crisis. D. Alighieri
ipana
kukko
Viestit: 112
Liittynyt: 04 Elo 2016, 20:49

Re: Saako kanoille antaa..

Viesti Kirjoittaja ipana »

Voiko kanoille antaa sairaiden lasten ruuanjämät :smt017 siis jos on vaikka tavan flunssa... mie en ole antanut, mutta mietin olenko ylivarovainen.
Avatar
Aleksandra
kalkkuna
Viestit: 1159
Liittynyt: 22 Kesä 2011, 21:30
Paikkakunta: Vihti

Re: Saako kanoille antaa..

Viesti Kirjoittaja Aleksandra »

Ipana, en mäkään antaisi, eli mun mielestä et ole liian varovainen. En itse antaisi kenenkään lautaselle jääneitä ruuan tähteitä kanoille. Jos kattilaan jää pari keitettyä perunaa tms. niitä annan kyllä.
Vastaa Viestiin