Mitkä ruoka-aineet vaikuttavat munien makuun?

kysymyksiä ja vinkkejä kanojen ruokinnasta

Valvojat: Aleksandra, maatiaiskukko, HiltaHelikopteri

zinja

Re: Pistävä maku munissa

Viesti Kirjoittaja zinja »

Ahaa, ok. Mulla onkin ollut vähän tipurehua sekotettuna tohon munintarehuun kun silloin jäi yli, ehkä johtuu sitten siitä. Nyt on kuitenkin ihan puhdasta munintarehua joten saapi nähdä sitten.

Mulla noi munat on suunnilleen päivän kanalassa, kerään siis kun tulen töistä. Tarttuuko haju niin lyhyessä ajassa?

Kiitos kaikille vastanneille.
Mimm@

Re: Pistävä maku munissa

Viesti Kirjoittaja Mimm@ »

Mulla saattaa munat unohtua kanalaan moneksi päiväksi, eikä niihin ole mitään sivumakuja ilmestynyt. Tuskin ihan neuroottisesti tarvitsee niitä munia alkaa keräämään, kyllä se illalla kerääminen on ihan riittävä. Tipurehu aiheutti viime kesänä sellaisen ammoniakin/kalan hajun muniin, mutta se maku katosi melko pian kun palasivat takaisin normaaliin rehuun..
hen-na

Re: Pistävä maku munissa

Viesti Kirjoittaja hen-na »

Viimekesänä, kun alettiin saamaan omia munia, niin minuu sillon epäilytti maku ja haju. Mutta näin talvella, kun munat on hailakampia, niin on makukin miedompi ja tuoksu.
Eli mulla tais olla ainakin ihan se etten ollu tottunut laadukkaisiin, maistuviin koti muniin! kaupan munathan on näitä mauttomia, hailakoita ja tuoksuttomia... Ja nyt jo osaa kaivata niitä oikein tuoksuavia ja maistuvia kesämunia :smt003
Mimm@

Re: Pistävä maku munissa

Viesti Kirjoittaja Mimm@ »

Tuokin on totta, että kanat jotka saavat ravintoa laidasta laitaan, varsinkin kesällä matoja yms, niin ne munat tuoksuu aivan erilaiselle kun kaupan munat, jotka ei tuoksu oikein millekkään.. Mummolassa oli tarjolla pitkästä aikaa juustokakkua kaupan munista kun ei oltu käyty mummolassa hetkeen ja oli meidän munat kerenneet loppua, niin se ei ollut niin hyvää kun mitä mummo tekee sit meidän munista. Kaupan munista tehty kakku oli lähes valkoinen, ja meidän munista tehty ihanan keltainen..
Vastaa Viestiin