Käyttäjien esittelyjä vuodelta -10

esittele itsesi/lue ohjeet tiedotteesta

Valvojat: Aleksandra, maatiaiskukko, HiltaHelikopteri

Vastaa Viestiin
mokomaki

sodankylästä terve!

Viesti Kirjoittaja mokomaki »

Täällä asustelen kera ukkokultani ja 3 tyttären( 5kk, 5v ja 7v) ja kolomen koiran( cockerspanielin, jämttin ja sakemanni-suomenlapinkoira sevotus) ja maatiaiskissan ja 2 marsun ja 4 lampaan ja nyttemmin myös kolomen oman kanan ja yhen kukon ja 3 kanaa on lisäksi talvihoiosa ja 1 kukko...sitte vielä tuossa konheesa hurisee nuita munia, josko sais nuita kanasia eneempi, 1 kanaki kyllä saanu jonku ihimeen päähän piston että alampas nytten sitte talavea vaste hautomaan myöskii kanalassa munia saa nähjä mitä siittäkii tullee! tai sitte on vaa emännän hautomakuume tarttununna! :-"
tiuhti

Heipä hei!

Viesti Kirjoittaja tiuhti »

:hello2:

Minä nyt en varsinaisesti ole mikään siipikarjaharrastaja, mutta koska aikomukseni on sellaiseksi vielä jonain päivänä tulla niin rohkenin nyt liittyä joukkoonne. :)

Olen pian 30v äiti-ihminen Keski-Suomesta ja tosiaan haaveena olisi vielä jonain päivänä hankkia kanoja. Tällä hetkellä siihen ei ikävä kyllä vielä ole mahdollisuutta, ihan asumismuotommekin takia, mutta toivotaan, että siihenkin tulee vielä muutos jonain päivänä.

Toivottavasti sallitte minunkin täällä foorumilla olla, vaikken tosiaan siipikarjaharrastaja olekaan. Vaan tuskinpa siitä mitään haittaa ainakaan on, että etsii tietoa asiasta ennen niiden kanojen ottamista. :)
pegasos

Tervehdys!

Viesti Kirjoittaja pegasos »

Liityin mukaan foorumiin jo jonkun aikaa sitten. Olen 35 v. nainen Hämeenlinnasta.
Tällä hetkellä kanalassa kotkottaa 16 Maatiaskanaa. 10 Alhon kannan maatiaiskanaa sekä 2 Alhon kannan kukkoa sekä 4 Hämäläisen kannan kanaa. Lisäksi tallirakennuksesta löytyy suomenhevonen, lämminverinen sekä shetlanninponi.
Tottakai vielä pari kissaa sekä koira.
Kun olin lapsi meillä oli kanoja joten ihan vieras ajatus ei ollut hankkia kanala ja kanoja. Ajatus kypsyi noin vuoden verran ennenkuin sain aikaiseksi ryhtyä toimeen. Nyt kanat on ollut kuukauden verran (osa kanoista vähän yli viikon). Muniakin tulee 25-30 kpl viikossa :smt041
nyytinen

Tervehdys Pohjanmaalta

Viesti Kirjoittaja nyytinen »

Löysin suureksi ilokseni, ikäänkuin joululahjana tämän sivuston. Luin teidän kaikkien juttuja ja olin miltei pilvilinnoissa.

Olemme muuttaneet reilut kolme vuotta sitten Pedersöreen, ruotsinkieliselle Pohjanmaalle, Lassfolkin kulttuuritaloon eli museoalueelle. Meillä on viisihenkinen perhe ja ympärivuotisina lemmikkeinä kaksi kissaa ja kaksi kania.

Elämäämme siivittää luomuajatus, jonka vuoksi pyrimme kasvattamaan kaiken mitä syömme. Puutarhan lisäksi pyrimme tarjoamaan kesäaikaan museovieraille nähtävyytenä kotieläimiä sen mukaan, mikä itseämme miellyttää ja mihin voimamme riittävät.

Kahtena kesänä meillä on ollut lampaita ja yhtenä kesänä niiden lisäksi kaksi kesäpossua. Lampaat ovat olleet helppoja, possut olivat ihan toinen lukunsa. Mutta kaikki kasvoivat onnellisina ja ovat päätyneet lopulta ruokapöytään.

Ensi kesänä haluamme ilman muuta jälleen lampaita ja ainakin yhden possun. Nyt mieli tekisi myös joitakin siivekkäitä, joista meillä ei ole aiempaa kokemusta. Meillä on muutama sata neliötä lämmittämätöntä navettatilaa, josta eläimillä on kullakin omaa "kanavaansa" pitkin mahdollisuus ulkoilla halujensa mukaan.

Eli kalkkunoita, hanhia, kanoja vai mitä kannattaisi aluksi ottaa kesän yli lihotettaviksi? Mitä muuta meidän kannattaa ottaa huomioon.
Eläintenpitopaikkalupa on nyt siis vain lampaille ja sioille, onko siivekkäiden lupaan joitakin erityismuodollisuuksia?

Terveisin Nyytinen, ihana mies, kolme kaunista tyttöä sekä kissat Lilliputti & Lumikki ja puput Tigru & Nöpö
Vastaa Viestiin