Hämeestä hei!!

esittele itsesi/lue ohjeet tiedotteesta

Valvojat: Aleksandra, maatiaiskukko, HiltaHelikopteri

Untuvikko

Hämeestä hei!!

Viesti Kirjoittaja Untuvikko »

Tervehdys kaikille!
Jonkun aikaa olen jo tutkinut ja opiskellut tällä foorumilla. Eli aikeenani on nyt hankkia kanoja tuohon vanhaan navettaan. Muutin tänne maalle 1,5v sitten. Lisäksi minulla on kaksi koiraa ja kolme hevosta. Kanoista en tiedä yhtään mitään, paitsi nyt olen ahkerasti täältä opiskellut :smt024 Kysymyksiä tulvii mieleen sitä mukaa kun täältä jotain lueskelen.

Tähän vanhaan navettaan olisi tarkoitus kanala perustaa (aikanaan tässä on kuulemma kanoja pidetty)
Kuva

Tuo vasemman puoleinen osa on hirsinen. Kovasti pähkäilen, että pitääkö sitä vielä lisäeristää jotenkin? Maatiaisia olisi tarkoitus hankkia, joku viisi kanaa ja kukko? Hämäläistä kantaa olisi mukava löytää, kun täällä kerta asutaan. Toki muitakin saa suositella! Tipuset eivät olisi toiveissa.

Ahkerasti täällä nyt pyöriskelen lukemassa ja kaikki neuvot otan innolla vastaan! Mukavaa tietenkin olisi, jos täällä lähistöllä olisi joku kenen luona vierailla kanalaa ja kanasia katsastamassa :smt001
Raksu

Re: Hämeestä hei!!

Viesti Kirjoittaja Raksu »

Tervetuloa mukaan kanailemaan :smt006
Untuvikko

Re: Hämeestä hei!!

Viesti Kirjoittaja Untuvikko »

Projekti viivästyi vuodella, mutta nyt tapahtuu! Tänään varattu sabriinalta 6 kanaa ja kukko :smt041 Mä oon niin innoissani! Oon nyt talvilomalla ja lueskelen aamusta iltaan tätä munista. Opittavaa on niin paljon. Kotio porukka pääsee huhti-toukokuussa. Kanalan kunnostus ja sitten :smt048
sabriina
tipu
Viestit: 32
Liittynyt: 20 Helmi 2011, 15:29
Paikkakunta: Renko/Hämeenlinna

Re: Hämeestä hei!!

Viesti Kirjoittaja sabriina »

:smt003 On jotennii nii mukavaa nähä tuo ku joku muukin hurahtaa noihin kanoihin niiku ite :smt041
Ei muuta ku onnea valitsemallesi tielle-paluuta tuskin on :smt020 sit tulee ne lampaat :smt044 ja sit ankat,hanhet jne...
Maatiaiskanoja,lampaita,kani,viiriäisiä,kalkkunoita ja koiria
Untuvikko

Re: Hämeestä hei!!

Viesti Kirjoittaja Untuvikko »

Joo mä en tajua miten joku ei muka voi ymmärtää, että kanat on melkoisen mahtavia tyyppejä :smt016
Ja sabriina, hullua ei kannata yhtään yllyttää lisää! Ne karitsat oli niin :smt050 Varsinkin se pienin ja onnettomin, mutta koostaan huolimatta silti niin ponteva.
Zulia

Re: Hämeestä hei!!

Viesti Kirjoittaja Zulia »

Raksu kirjoitti:Tervetuloa mukaan kanailemaan :smt006
Lainaanpas tätä :smt002 eli siis tervetuloa minunkin puolestani :smt023
harrastaja

Re: Hämeestä hei!!

Viesti Kirjoittaja harrastaja »

Tervetuloa täältä Askolastakin toivotan :smt049
Untuvikko

Re: Hämeestä hei!!

Viesti Kirjoittaja Untuvikko »

Kiitoksia kaikille, mukava tulla joukkoon hulluun :smt045 :smt040
Untuvikko

Re: Hämeestä hei!!

Viesti Kirjoittaja Untuvikko »

Voi, voi, lämpene jo keli, että pääsen kanalan kimppuun! Kanoille jo askarreltu munintapesät harmaista pajukoreista. Orsiksi on jo katottu sopivat koivunrungot metsiköstä. Kylpyvati hommattu. Ovikoriste kanalaan hankittu. Rehuämpärit etsinnässä. Tarhatarvikkeet odottaa maan sulamista. Ai miten niin vinksahtanut?! :smt043
Untuvikko

Re: Hämeestä hei!!

Viesti Kirjoittaja Untuvikko »

Siis kuusi kanaa ja kukko varattu, maatiaissekoituksia. Seuraavaksi tahdon hämeen mustia. Sitten jotain tupsujalkoja tai töyhtöpäitä. Ehdotuksia otetaan vastaan! Apuaa mä oon kajahtanut :smt045 Kunhan saisin nyt noi ekatkin kotiin! Muttakun tilaa on laajentaa...
Untuvikko

Re: Hämeestä hei!!

Viesti Kirjoittaja Untuvikko »

Aijuu, kasvimaatakin täytyy laajentaa, että saan mahtumaan paljon kaikkia herkkuja kanoille. Nih :smt003
sabriina
tipu
Viestit: 32
Liittynyt: 20 Helmi 2011, 15:29
Paikkakunta: Renko/Hämeenlinna

Re: Hämeestä hei!!

Viesti Kirjoittaja sabriina »

:sunny: Juu kevättä odotellaan :smt102 missä viipyy??? Sun kanat voi hyvin ja Juhana sun komee kukko :smt050 Meillä tulee koneesta ulos reilu viikon päästä tirppoja,niissä on jokunen hämäläinenkin... ja sit keväämmällä laitetaan pelkkiä hämäläisiä koneellinen eli noin 40 munaa hautumaan :smt020
Maatiaiskanoja,lampaita,kani,viiriäisiä,kalkkunoita ja koiria
sabriina
tipu
Viestit: 32
Liittynyt: 20 Helmi 2011, 15:29
Paikkakunta: Renko/Hämeenlinna

Re: Hämeestä hei!!

Viesti Kirjoittaja sabriina »

Niin mä laitan kans kurpitsaa kasvamaan ihan vaan ittelleni ja kanoille \:D/
Maatiaiskanoja,lampaita,kani,viiriäisiä,kalkkunoita ja koiria
Untuvikko

Re: Hämeestä hei!!

Viesti Kirjoittaja Untuvikko »

Jee, jee- pidä hyvä huoli mun lapsosista :smt002 Olikos se mun kukkoni- Juhana, nyt se tumma vai vaalee vai..? No väliäkös sillä, kunhan on komee :smt042
sabriina
tipu
Viestit: 32
Liittynyt: 20 Helmi 2011, 15:29
Paikkakunta: Renko/Hämeenlinna

Re: Hämeestä hei!!

Viesti Kirjoittaja sabriina »

Juhana on tumma ja todellakin komeaksi kasvanut :smt007 hyvin huolehtivainen ja puolensa pitävä ukkeli :smt023 Kyllä mä hoidan hyvin ja rakkaudella :smt055
Maatiaiskanoja,lampaita,kani,viiriäisiä,kalkkunoita ja koiria
Vastaa Viestiin