Omia kanoja ei ole, valitettavasti, mutta kiinnostus kanoihin tuli anoppilan naapurin kanojen ansiosta! Lupauduin hoitamaan kanoja heidän vkloppu loman ajan, ja huomasin että kaikki ei ollut ok. Kanareppanat (4kpl) elivät pellistä ja verkosta kasatussa hökkelissä josta repsotteli teräviä kulmia sinne sun tänne. Olipa yksi tainnut koipensa loukatakin kun oli selvästi tulehtunut! Tuulelta tai muutenkaan minkäänlaista suojaisaa paikkaa ei ollut, ei orsia,pesiä eikä edes kunnollista vesikuppia!
 Vesi oli tosi likaista ja paksussa jäässä... Ruuaksi kanojen omistaja oli jättänyt homeisia pullan paloja!
  Vesi oli tosi likaista ja paksussa jäässä... Ruuaksi kanojen omistaja oli jättänyt homeisia pullan paloja!   Loppujenlopuksi kävin hakemassa anoppilasta tuoreempaa leipää ja kaurahiutaleita, pullat oli niin homeisia ettei niihin olisi iljennyt koskea. Tästä ilmoitettiin eteenpäin, ja eläinlääkäri kävi kanat lopettamassa.
  Loppujenlopuksi kävin hakemassa anoppilasta tuoreempaa leipää ja kaurahiutaleita, pullat oli niin homeisia ettei niihin olisi iljennyt koskea. Tästä ilmoitettiin eteenpäin, ja eläinlääkäri kävi kanat lopettamassa.   Omistajat eivät olleet halukkaita parantamaan reppanoiden elämää.
  Omistajat eivät olleet halukkaita parantamaan reppanoiden elämää.Itse en voi valitettavasti kanoja ottaa, asumme mieheni kanssa kaupungissa rivitalossa. Pihalle varmasti saisi kunnon kanalan kyhättyä, on tilava, mutta naapurit saati vuokranantaja siitä ei taitais kovin välittää!
 Silti ihastus ja kiinnostus kanoihin pysyy ja tietoa ja kanajuttuja on mukavaa ja hyödyllistä lukea!
  Silti ihastus ja kiinnostus kanoihin pysyy ja tietoa ja kanajuttuja on mukavaa ja hyödyllistä lukea!   Ei me täällä kokoikäämme asuta, ja kun mahdollista, kanoja tulee meillekin! Olen muutenkin hyvin eläinrakas, ja maalle muutto ollut kaipuuna sydämessä jo pitemmän aikaa.
  Ei me täällä kokoikäämme asuta, ja kun mahdollista, kanoja tulee meillekin! Olen muutenkin hyvin eläinrakas, ja maalle muutto ollut kaipuuna sydämessä jo pitemmän aikaa.   Maalla kun olen suurimman osan elämästäni elännytkin.
  Maalla kun olen suurimman osan elämästäni elännytkin.Että terveppä terve teille kaikille tasapuolisesti, tämmöinen lyyli keskuudessanne seikkailee tästä eteenpäin!

. kiinnostuin kanoista ja haluaisin saada niistä lisää tietoa
 . kiinnostuin kanoista ja haluaisin saada niistä lisää tietoa   . Sitten oikeastaan tämä "harrastus" muuttuikin "pelottavaksi" ja vähän jopa "epämiellyttäväksi"...
 . Sitten oikeastaan tämä "harrastus" muuttuikin "pelottavaksi" ja vähän jopa "epämiellyttäväksi"...   

.vaikka herättääkin tuttavissa kevyen kysyviä katseita.
 .vaikka herättääkin tuttavissa kevyen kysyviä katseita. ). Nyt näillä pakkasilla lampaatkin saivat ulkoilukiellon kunnes pehku alkaisi palaa jotta rakennus ja kanat saisivat lisälämpöä. Kanoilla on kyllä kaksi lämpölamppua ja vedenlämmitin ja  olen lisäksi eristellyt niiden seinää lampolasta styroksilla jotta lämpö pysyisi paremmin pienessä tilassa. Vielä on plussan puolella mutta ei varmaan kauaa jos hirmupakkaset vielä pahenevat ("kestopehku" ja "kanalan lämmittimet" ovat olleet viime päivinä suosikki viestiketjuja joita olen lueskellut täälläkin
). Nyt näillä pakkasilla lampaatkin saivat ulkoilukiellon kunnes pehku alkaisi palaa jotta rakennus ja kanat saisivat lisälämpöä. Kanoilla on kyllä kaksi lämpölamppua ja vedenlämmitin ja  olen lisäksi eristellyt niiden seinää lampolasta styroksilla jotta lämpö pysyisi paremmin pienessä tilassa. Vielä on plussan puolella mutta ei varmaan kauaa jos hirmupakkaset vielä pahenevat ("kestopehku" ja "kanalan lämmittimet" ovat olleet viime päivinä suosikki viestiketjuja joita olen lueskellut täälläkin