Tipujen konehaudonta, tipujen sukupuolitunnistus

keskustelua koneellisesta haudonnasta

Valvojat: Aleksandra, maatiaiskukko, HiltaHelikopteri

Vastaa Viestiin
hunski89

Tipujen konehaudonta, tipujen sukupuolitunnistus

Viesti Kirjoittaja hunski89 »

Täältä löytyy pähkinänkuoressa tietoa mm. tipujen ja poikasten konehaudonnasta, sukupuolitunnistuksesta, linkkejä eri rotuisiin kanoihin ja ankkoihin, sekä muuta hyödyllistä tietoa aloittelevalle lintuharrastelijalle. :smt024

https://nokkava.blogspot.com/
Avatar
HiltaHelikopteri
kukkoilija
Viestit: 4443
Liittynyt: 01 Marras 2005, 17:58
Paikkakunta: Vantaa

Re: Tipujen konehaudonta, tipujen sukupuolitunnistus

Viesti Kirjoittaja HiltaHelikopteri »

Onkos/onhan :wink: tää Nokkava sun kirjoittama? Kerrassaan hieno tietopankki :smt041
hunski89

Re: Tipujen konehaudonta, tipujen sukupuolitunnistus

Viesti Kirjoittaja hunski89 »

Kyllä kirjoitin sen, ihan vaan siitä syystä että minulta on ostettu siitosmunia syksyn aikana aika paljon ja ostelijoista aika moni on lopulta osoittautunut aloittelijoiksi, ja kesken haudonnan on kyselty läpivalaisuista sun muista.
Osalta kyselin mielenkiinnosta jälkeenpäin kuinka haudonnat oli onnistuneet ja jollain oli kuoriutunut vain yksi, kun kyselin kosteusarvot niin ne oli jotain aivan järjetöntä, oli netistä löytänyt jotain aivan vääränlaisia ohjeita mitä jotkut on varmaan piruuttain tai tietämättään sen paremmin asiasta tietämättä kirjoitellut.
Myös fb:n ryhmissä olen nähnyt paljon erilaisia kyselyitä, miksi hedelmöittyneistä munista ei kuoriutunut mitään (no munat ei ollu hedelmöittyneet), tiput on kuoriutunu ja sitten vasta mietitään mitä ruokaa tarviivat ja tarviivatko lämpöä yms.
Lähinnä siis itselleni tein tuon, että voin linkata siitosmunien ostelijoille joittei minun tarvi joka kerta selittää samoja asioita vaan voin vain linkata. Kumminkin siinä on tiivistetysti hyvää tietoa kaikille aloittelijoille niin jaoin sen tännekkin.
Tietoa olen kerännyt omasta ja muiden kokemuksesta, täältä munanetistä sekä muualta netistä.
Vastaa Viestiin