Kysymyksiä Brinsean hautomakoneista

keskustelua koneellisesta haudonnasta

Valvojat: Aleksandra, maatiaiskukko, HiltaHelikopteri

Vastaa Viestiin
@nsku

Re: Kysymyksiä Brinsean hautomakoneista

Viesti Kirjoittaja @nsku »

mä laitoin omaan ecooni munat pystyyn :smt005 heh heh
silkin munat haudonnassa, 28 kpl meni.
eka haudonta kyseessä joten saas nähdä kuinka käy...
ninanni

Re: Kysymyksiä Brinsean hautomakoneista

Viesti Kirjoittaja ninanni »

mulla siis pikkukoneena tuo MINI ECO joten siks mietin että miten siihen on joku saanut munat pystyyn :smt040
tipunen

Re: Kysymyksiä Brinsean hautomakoneista

Viesti Kirjoittaja tipunen »

Suippo pää alas ainakin olen käsittänyt. Tosin kyljellään oli edelliset kun mahtuivat.
Fifi65

Re: Kysymyksiä Brinsean hautomakoneista

Viesti Kirjoittaja Fifi65 »

Mulla on Brinsean Mini Advance. Hyvä ja varmatoiminen kone on ollut. Mulla on lähinnä ollut "omissa munissa" nyt ilmeisesti vikaa :smt022

Kone kuitenkin toimii erinomaisesti. Helppo ja varmatoiminen. Tosin ehkä isompi olisi ollut samalla kertaa järkevämpi ostos. Voi olla, että kohta kauppaan täällä tuota pois ja ostan isomman tilalle :smt038 Mutta automaattikoneen ostaisin jatkossakin.
Turse

Re: Kysymyksiä Brinsean hautomakoneista

Viesti Kirjoittaja Turse »

:smt013
Toista haudonta satsia aloin tekee Octagon 20 Eco:lla...
Ekaa kun aloitin kääntäjä sippasi heti kättelys, siis ei toiminu olleskaa. Sain kuitenkin liikkestä vaihettuu uutee ja se sit pelas.
Nyt sitten kun laitoi kääntäjä päälle ni se ei sit alakanukkaa toimii. :smt019
Siis hajosko se taas vai enko osaa käyttää? :smt017

Onko muila ollu vastaavaa?
@nsku

Re: Kysymyksiä Brinsean hautomakoneista

Viesti Kirjoittaja @nsku »

Turse, mulla ei oo kääntäjää joten siihen en osaa ottaa kantaa. Mutta kiinnostaa miten sulla on haudonta menny kosteuksien suhteen ja miten olet toiminut niiden kanssa.
Mulla ei ainakaan pelitä koneen ohje, toinen kaukalo täyteen ja joka 3. vrk veden lisäys.
Mittarin mukaan tuolla menetelmällä kosteudet keskimäärin 36%
Nyt on toinen haudonta menossa, laitoin molemmat säiliöt lähes täyteen ja veden lisäys joka toinen päivä. Tällöin kosteudet 52-44% tuon 2 vrk.
Mielenkiinnolla odotan miten haudonta onnistuu.
1. haudonnas tuli aika huono tuloskin, 28 munaa konees ja 16 tipua, joista 2 kuollut. (molemmilla jalkaongelmia, luin että saattais johtua kosteuksista.) Koneeseen jäi siis 12 munaa mutta 3 oli vaan jotka ei olleet lähteny matkaan, muut oli menny kesken.
Turse

Re: Kysymyksiä Brinsean hautomakoneista

Viesti Kirjoittaja Turse »

@nsku,
iha sama huomio teheny, kosteus ei mee ohojee mukaa, teen iha samoi, ku sie. Kosteude nosta kuoriutumise lähestyes ohjee mukaa käyttämälä kangasriepua apuna.
@nsku

Re: Kysymyksiä Brinsean hautomakoneista

Viesti Kirjoittaja @nsku »

No joo, jatketaan samaan malliin ;)
Toivotaan että nyt tulis parempi tipusaalis ;)
Turse

Re: Kysymyksiä Brinsean hautomakoneista

Viesti Kirjoittaja Turse »

Mulla viimeeksi konees 24 munaa, joista 1 ei kehittyny, 21 kuoriutu joista yks kuoli muutama päivä ikäsenä ja 2 jäi kuoriutumatta, meä nuoriso aukasi net ja tiput oli kehittyny, mut kuolleet varmaa loppu vaiheees, ku eivät koskaa piipanu. Nyt koneessa taas 24 munaa ollu viikon kohta, vois pia läpivalasta.
@nsku

Re: Kysymyksiä Brinsean hautomakoneista

Viesti Kirjoittaja @nsku »

Tosi hyvä kuoriutumisprosentti!!!! vau
Pimu

Re: Kysymyksiä Brinsean hautomakoneista

Viesti Kirjoittaja Pimu »

Minulla nyt ostettuna octagon eco 20 ja pakko sanoa että olen ollut tyytyväinen.
Yksi kippo täyttettynä on kosteudet mittarin mukaan pysyneet tasaisesti 50% nurkilla. Lämmöt myöskin todella säntillisesti pysyneet 37,5c.
Kone on hurruttanut viimeviikon perjantaista asti ja kyydissä 9kpl silkkien munia ja 24 viiriäistä.
Valaisin sunnuntaina muutaman silkinmunan ja ainakin 3 munassa näki elämää, muista en osannut varmaksi sanoa ja yhden lisäsin lauantaina. Viiriäiset lisäsin samalla avauksella sunnuntaina jotta toivonmukaan kuoriutuisivat samoihin aikoihin silkkien kanssa.
Ihmettelen kyllä että edes noissa 3 näkyi elämää koska olivat menneet koneeseen vasta perjantaina iltapäivällä ja läpivalaisin ne sunnuntaina :smt017 Ne munat oli kyllä olleet suurimmaksi osaksi pesässä odottamassa koneeseen menoa enkä tiedä kuinka paljon niitä oli haudottu, ei kuitenkaan kukaan jatkuvasti lättyillyt ja tästä syystä laitoinkin ne koneeseen.

Ainoa mikä harmittaa on että konetta laatikosta purkaessa huomasin että automaattikääntäjästä puuttui jokin osa toiselta puolelta ja konetta ei saanut pysymään suorassa automaattikääntäjän päällä :smt009 Toinen tukipalikka jonka pälle kone asettuu on ilmeisesti jäänyt pois paketista (?) mutta onneksi mieheni sorvasi sopivan palasen ja kone saatiin kuin saatiinkiin toimimaan.
Olin jo yhteydessä myyjään ja otan kuvan kohdasta josta palanen puuttuu ja toivotaan että saisin tehtaalta uuden päätypalikan tuon toimimattoman tilalle.
Onneksi mies on sen verta näppärä että sai osan itse tehtyä että sain koneen heti tulille t.malttamaton.

Perjantaina pitäisi taas läpivalaista munat kunhan pääsen takaisin kotiin etelän reissulta, en malta odottaa.
Mutta tähän mennessä olen ollut erittäin tyytyväinen koneeseen, toimii todella hyvin ja tasaisesti. Ja pakko kiittää loistavasta asiakaspalvelusta hautomakone.fi, on ollut ilo asioida!
kite

Re: Kysymyksiä Brinsean hautomakoneista

Viesti Kirjoittaja kite »

Mä haluan kans jonku Mini Advancen - ei karkais mopo niiin pitkälle ;)
Raksu

Re: Kysymyksiä Brinsean hautomakoneista

Viesti Kirjoittaja Raksu »

Kite, mulla on eka kone Mini Advance tosi hyvä kone mut ei auttanut kun himo iski niin oon ostanu lisäks pari isompaa konetta :smt044
Pimu

Re: Kysymyksiä Brinsean hautomakoneista

Viesti Kirjoittaja Pimu »

Siis onko näissä laitteissa termostaatti (?) t.blondi (minulla siis Brinsea Octagon 20 ECO automaattikääntäjällä)

Mietin vaan kun ostamani lähetin joka on munien kanssa samassa korissa näyttää sekä kosteus % että lämpötilan ja kun koneen oma mittari näyttää esim. nyt 37,4C niin sitten taas tämä digitaalinen näyttää 38,8C ?? On näyttänyt melkeinpä koko ajan n.asteen heitolla enemmän. Välillä lämmöt heittelee koneen omassa mittarissa 37,4-37,8C välillä mutta silloin tuo digimittari ei heittele mukana, ja lähetin siis munien kanssa samalla tasolla..

Haudonta on ainakin onnistunut 13pvä meneillään ja eilen näkyi 6/7 alkiota. Kosteudet myös pysyy hyvin ihan vain yhden säiliön täytöllä, tosin nyt on tarvinnut täyttää joka toinen pvä.
vardenji

Re: Kysymyksiä Brinsean hautomakoneista

Viesti Kirjoittaja vardenji »

Mä kyselen kans termostaateista. Oman koneeni lämmöt vaan nousee ja nousee, vedin töpselin irti 55 asteessa ja luovutin, kun perusteellisen puhdistuksen ja tarkistuksen jälkeen ei vika löytynyt. Oliskohan termostaatti hajonnu? Takuu on menny umpeen jo aikaa sitten, mutta tän hintasen koneen kyllä vielä mielellään huollattais ennen kun ostasin uuden.
Missä näitä huolletaan? Englannissa?
Vastaa Viestiin