Mikä meni pieleen?

keskustelua koneellisesta haudonnasta

Valvojat: Aleksandra, maatiaiskukko, HiltaHelikopteri

Vastaa Viestiin
Msampo

Mikä meni pieleen?

Viesti Kirjoittaja Msampo »

Onko kellään sattunu vastaavaa tai onko normaalia konehaudonnassa,kun haudotin maatiskanana playmouth rockeja niin kuoriutuminen kesti 2 päivää,pelkkä jalka näkyi suurimman osan aikaa :smt009 Olisiko tipua ehkä pitänyt auttaa kuoriutumisessa?,koska nyt näyttää että se kävelee hieman niska kyyryssä?
tanja

Re: Mikä meni pieleen?

Viesti Kirjoittaja tanja »

Mulla kävi yhen kerran ja luulen syyksi liian vähän kosteutta. Tai sitten se johtui siitä että oli niin iso kokoinen. Neiti on nyt jo 3kk ja enää ei kyllä huomaa yhtään mitään. Meillä se kinttu ongelma katosi parissa viikossa. Näytti vähän siltä niin kuin jalka ei olis kantanut kunnolla painavaa kroppaa. Edelleenkin tämä on porukan isokokoisin, mutta muuten ihan ok.
Msampo

Re: Mikä meni pieleen?

Viesti Kirjoittaja Msampo »

Hyvä tietää,kohta laitan uuden muna-lastin koneeseen ja pitää laittaa kosteutta enemmän. :smt001
Msampo

Re: Mikä meni pieleen?

Viesti Kirjoittaja Msampo »

Siis ja kannaattaako kananpoikaa auttaa kuoriutumaan,jos kuoriutuminen kestää jatkossakin niin kauan? :smt001
tanja

Re: Mikä meni pieleen?

Viesti Kirjoittaja tanja »

Siihen mä en osaa vastata. Toiset sanoo ettei siitä kunnon eläjää tule jos auttaa. Ite odottelen vuorokauden kanojen kanssa ja pari vuorokautta ankkojen kanssa ja sitten autan. ja viiriäinen mikä kuoriutu ... no se oli kyllä ihan kumma alkuun, mutta hieno kukko siitä tuli avustuksesta huolimatta. Eli jos autat otat riskin, ettei autettavasta ole eläjäksi. :smt002 Minoon niin nynny noitten poikasten kanssa, että vuorokauden kuluttua autan.
Tavast

Re: Mikä meni pieleen?

Viesti Kirjoittaja Tavast »

Mulla meni tuo toinen haudonta huonosti, saatto olla liian alhainen kosteus tai mikä lie. Tuosta auttamisesta, ekassa haudonnassa oli kahdessa munassa reikä ihan ensimmäisenä ja nokka näkyi, mutta kuoriutuminen ei tuntunut edistyvän. Kaikki muut oli jo kuoriutuneet (tästä satsista jäi kolme kokonaan kuoriutumatta, vaikka pieni reikä oli). Pinseteillä varovasti avasin reikää hiukan suuremmaksi, sen jälkeen ne kaksi pääsivät itse ulos kuoresta ja ovat reippaita tipuja.
Vastaa Viestiin