Hipsun kokeilu omatekoisella. 7 vko

keskustelua koneellisesta haudonnasta

Valvojat: Aleksandra, maatiaiskukko, HiltaHelikopteri

chicken

Re: Hipsun kokeilu omatekoisella

Viesti Kirjoittaja chicken »

Missä prosentissa sulla on ollut kosteus haudonnan ajan? Ihan mielenkiinnosta kyselen kun mullakin omatekoinen hautoo kuudetta päivää :smt001 Mulla on n.65% koko ajan. Toivottavasti tivut kuoriutuu, en osaa sanoa siihen muuta koska mulla on vasta eka koneellinen haudonta.
HIPSU

Re: Hipsun kokeilu omatekoisella

Viesti Kirjoittaja HIPSU »

49-55% välillä on seilannut. Nyt kun on ollu kamala helle, olen sumutellut vähänväliä että kosteus on pysynyt ees jollain tasolla
HIPSU

Re: Hipsun kokeilu omatekoisella

Viesti Kirjoittaja HIPSU »

Tänään 20. päivä. Tein vesitestin kaikille munille ja muutama kellui hyvin, mutta loput olivat juuri ja juuri pinnalla. Ovatko nuo upoksissa olevat siis varmasti kuollu? Nyt on paha mieli :smt022
chicken

Re: Hipsun kokeilu omatekoisella

Viesti Kirjoittaja chicken »

No voi ei :smt010
HIPSU

Re: Hipsun kokeilu omatekoisella

Viesti Kirjoittaja HIPSU »

Olin ottamassa munaa käteen ja siis rikkomassa sitä. Samalla muna alkoi heilua. Ensin aattelin että hulluksihan mä oli tullu, mutta lapsetkin näkivät, siellä on elämää JIHUU :smt041


Ja pöytähän se tais olla mikä heiluu, kesken nuo taitaa olla kaikki.
HIPSU

Re: Hipsun kokeilu omatekoisella

Viesti Kirjoittaja HIPSU »

Kyllä tässä ittensä tuntee ihan hulluksi jo, läpivalaisin ja kun ei näkyny liikettä niin taas olin jo rikkomassa.
Onneks tein vesitestin ja munahan nyki edestakaisin. Ei ihan heti uskois että yli 50 koiranpentua olen saattanut maailmaan
kun näin hermoraunio olen =D
HIPSU

Re: Hipsun kokeilu omatekoisella

Viesti Kirjoittaja HIPSU »

Kahdessa munassa reikä, toinen ei vielä puhki eli kalvo jäljellä :smt050
Tuometar

Re: Hipsun kokeilu omatekoisella. Kuoriutuu!!

Viesti Kirjoittaja Tuometar »

Montako päivää ovat olleet koneessa? Näkyikö munien liike silmällä vai tuntuiko kädessä? Mulla kans omatekoinen, ja sunnuntaina 3 viikkoa täynnä :) Eli armoton odotus täälläkin, varsinkin kun viikonloppuna yhden osittain rikkoontuneen halkaisin ja elävä tipuhan se siellä oli!
HIPSU

Re: Hipsun kokeilu omatekoisella. Kuoriutuu!!

Viesti Kirjoittaja HIPSU »

22 päivä menossa. Ihan kuolleilta vaikuttivat ja olin nakkaamassa kaikki roskikseen. Läpivalaisussa ei näkyny mitään eloa.
Yks muna nytky vesitestissä. Nyt kuoriutumista takana 12 tuntia. Yhdessä munassa kalvo jäljellä, mutta kolme pientä palasta kuorta lähtenyt ja vieruskaveri piipittää kovaa melkein 2 cm reiästä.
HIPSU

Re: Hipsun kokeilu omatekoisella. Kuoriutuu!!

Viesti Kirjoittaja HIPSU »

21 tunnin kamppailu ohi, tunti siitä ja kaveri tuli vauhdilla perässä. Takamuksesta tulee verta joten tuo musta varmaan kupsahtaa :(

Kuva


Kuva
Tuometar

Re: Hipsun kokeilu omatekoisella. Kuoriutuu!!

Viesti Kirjoittaja Tuometar »

Tsih, jollain muullakin on ruokailuvälinekori löytänyt uuden käyttötarkoituksen :smt003

Meillä siis jännäys jatkuu ja tulokset selviää myöhemmin (meidän haudontaa voi seurata tuola uusien käyttäjien esittäytymisessä, otsikon "Uusi kana Muniksen parveen" alla.

Voi kumpa minäkin saisin tuommoisia söpöläisiä.. :smt055 Toivotaan että tumma kuitenkin selviytyisi..!
HIPSU

Re: Hipsun kokeilu omatekoisella. Kuoriutuu!!

Viesti Kirjoittaja HIPSU »

Ruskea on oikein pirteä ja luultavasti vaan itse säikähdin :)
Iloisten Munatalo

Re: Hipsun kokeilu omatekoisella. Kuoriutuu!!

Viesti Kirjoittaja Iloisten Munatalo »

HIPSU kirjoitti:Ruskea on oikein pirteä ja luultavasti vaan itse säikähdin :)
Äidiksi tuleminen on aina yhtä jännittävää, onnea :smt038 :smt050
HIPSU

Re: Hipsun kokeilu omatekoisella. Kuoriutuu!!

Viesti Kirjoittaja HIPSU »

Näin suloisina heräsimme ensimmäiseen aamuun


Kuva
Adeliina

Re: Hipsun kokeilu omatekoisella. Kuoriutuu!!

Viesti Kirjoittaja Adeliina »

voi mitä ihanuuksia :) mulla on nyt kans omatekoinen kone ekaa kertaa kokeilussa, tänään on haudontapäivä nro 17, eli laskettu aika lähestyy :D jännittää hurjasti, tää on ihan mun eka kerta kun tulen kana-äidiksi :D
11 kääpiö-kochin munaa sinne koneeseen laitoin, ja niistä äsken ainakin oli vielä 8:ssa varmuudella liikettä, 1 epävarma, ja 2 munaa ei kehittynyt ollenkaan.
Vastaa Viestiin