Kaisan kuvia

käyttäjien kuvia

Valvojat: Aleksandra, maatiaiskukko, HiltaHelikopteri

Kaisa

Re: Kaisan kuvia

Viesti Kirjoittaja Kaisa »

Lisäsin tuonne tipuviestiin uusia kuvia vajaa 2- ja 6-viikkoisista tipuista. Kauheat kokoerot niillä on!! "Viiriäinen" ja musta on tosi pikkasia kun taas harmaa karvajalkainen ihan jättikokoinen. Voikos koosta päätellä jotain sukupuolesta? Tosin tuo vaalea minusta kukonnäköinen on kyllä aika siro poika. Ja ihanan utelias, samoin kun suklaaselkä, toiset taas on aika arkoja, vaikka kaikkia on paljon käsitelty. Sukupuoliarvauksia saa varsin mielellään esittää!! :smt001
kaakatin

Re: Kaisan kuvia

Viesti Kirjoittaja kaakatin »

Hauskan näköisiä töyhtöhattuja noista tipuista on tullut ja kaikki erivärisiä. Olikos nämä niitä islannin maatiaisia?
Olisko käynyt niin hyvä tuuri, että vain se vaalea on kukko ja muut kanoja. Muilla ei juurikaan harjaa näytä olevan.
Kaisa

Re: Kaisan kuvia

Viesti Kirjoittaja Kaisa »

Juu näiden pitäisi olla ihan kunnon maatiaisia tai "kompostikanoja" niinkun jotkut niitä kutsuu. :smt001 Tosin eikös nuo karvajalat viesti siitä, että jotain muuta rotua niihin on joskus sekoontunu? Vai onko niitä maatiaisillakin? Ja mukavan kirjavaa sakkia tosiaan ovat ja joidenkin värit muuttuneet hurjasti näinä vähinä viikkoina!

En mä usko että ihan niin onnekkaita ollaan, että vain yks kukko olis. :smt003 Vaikka toivottavasti kyllä! Tuolle vaalealle on jo luvassa uusi koti, mieheni täti on kukkoa vailla ja lupasi ottaa, en millään raaskisi sitä laittaa lihoiksi... Mutta meidän nykyisellä kukolla ja toisella kanalla on sellanen matala, leveä röpöliäinen harja ja osalla noista tipuistakin näyttää olevan semmonen tulossa. Ja sitä kukkoa me luultiin kiekumiseen saakka kanaks ja Rósa-kanaa kukoks kun sillä on tuollanen "tavallinen" pystyharja. Minä alottelija kun luulin, että kukoilla on aina komea pystyharja enkä edes tienny onko kanoilla harjaa laisinkaan.. :oops: Vaan täällä muniksessa onneksi oppii kaikenlaista!
Kaisa

Sukupuolitunnistusta

Viesti Kirjoittaja Kaisa »

Tässä uudet kuvat 10 viikkoisista teineistä. Mielelläni kuulisin arvioita sukupuolista. En näihin omiin arvioihin uskalla kovin luottaa... Enkä tiedä riittääkö kasvokuvat sukupuolitunnistukseen mutta näistä ei saa kunnon kuvia enää kun kiinni pitämällä. Järjestys kuvissa on sama kun tuolla ekalla sivulla.

Orava:
Kuva Kuva

Pääsiäistipu: tätä luulen kukoksi, on aika iso ja paksujalkainen ja ruma kun mikä :smt002
Kuva Kuva

Júlíus: kaunis kukkopoika, joka tänä aamuna harjoitteli kiekumista ensimmäisen kerran. Eikä todellakaan ollut ison kukon suosiossa sen jälkeen...
Kuva

Harmaa: kaunokainen tämäkin, Usva nimeltään jos se on kana... Onhan se, onhan...?
Kuva Kuva

Inkkari:
Kuva Kuva

oranssi: tyttären suosikki, joka toivottavasti on myös kana...
Kuva Kuva

viiriäinen: tätä luulen kanaksi, on tosi pieni ja siro ja söötti
Kuva Kuva

pingviini: tää on tosi hassun näköinen, vaan sori huonot kuvat. Nokan alla on leveät partatupsut ja tukkakin on aina pörröllään.
Kuva Kuva

karvajalka: luulen kukoksi, on suurin kaikista. Miksiköhän harja on tuollainen puolikuu?
Kuva Kuva

suklaa:
Kuva Kuva

Anna: poika päätti, että tämä on kana ja nimi on Anna. :smt001
Kuva Kuva
Rusina

Re: Kaisan kuvia

Viesti Kirjoittaja Rusina »

On ne ihanasti kaikki niin erinäköisiä. Söpöisiä! Islantilainen maatiaiskana taitaa olla aika monista aineksista sekoitettu soppa :smt003. Mun mielestä sun veikkaukset kukoista ovat oikeita. Toivottavasti myös kanoista...
kaakatin

Re: Kaisan kuvia

Viesti Kirjoittaja kaakatin »

Hitsit että noi on ihania :smt060 . Pääsiäistipuhan on aivan mahtava, miten niin ruma? Mitenhän näitä sais Suomeen tuotua?
Mä veikkaisin, että Suklaa, karvajalka, Inkkari, julius ja pääsiäistipu ovat kukkoja muut kanoja
Kaisa

Re: Kaisan kuvia

Viesti Kirjoittaja Kaisa »

Kiitoksia vastauksista!
Mukavan erinäköisiä nää on juu, ei oo vaikeeta erottaa toisistaan.
Mitenköhän kauhee virhe tulis tehtyä jos mä pitäisin tuon Juliuksen itelläni mahdollisten tulevien tipujen isänä. En tiedä miten paljon sukua ne on keskenään, munat tuli tilalta jossa oli 200 kanaa ja 25 kukkoa, mutten tiedä oliko ne kerätty kaikki samasta ryhmästä vai sieltä täältä. Eli kanat voi olla sisarpuolia (tuskin täyssisaruksia kumminkaan) mut ei välttämättä tarvi olla sukua ollenkaan. Se on vaan niin ihanan lutunen kaveri eikä mikään sättäri ja niiiiiiin nätti... :smt002 Tarkotus oli laittaa kukkopojat pataan ja hankkia toinen kukko muuualta mutta jos kuitenkin... Mitäs sanotte?

Tämä kyseinen tyyppi, jolta munat ostin on tehnyt monta vuosikymmentä työtä maatiaskanan säilyttämiseksi mutta kyllä niihin on tainnu ajan mittaan sekottua aikas montaa muutakin rotua. Pari viikkoa sen jälkeen kun me saatiin munat tämä kyseinen tila paloi ja kaikki linnut kuoli. :smt010 Olen kyllä kuullut huhuja, että isäntä aikoo kerätä uuden lauman kasaan ja jatkaa kasvatusta. Toivottavasti!

Ja Kaakatin: luvat kuntoon niin voin tuoda munia tullessani kun tullaan Suomeen elokuussa. :smt003
Rusina

Re: Kaisan kuvia

Viesti Kirjoittaja Rusina »

Islantilainen maatiainen on varmaan kerätty kasaan vähän erilaisista aineksista kuin suomalainen maatiainen. Onhan sinne väestö tullut ihan eri maista kuin tänne meidän kotikonnuille.
Viehättävän monimuotoinen rotu :smt060 , ihanaa että joku haluaa pitää huolta sen säilymisestä. Kyllä sä uskallat käyttää jonkin aikaa omia kukkoja omille kanoille. Näyttäisi etteivät nuo ole täyssisaruksia.
Kaisa kirjoitti:Ja Kaakatin: luvat kuntoon niin voin tuoda munia tullessani kun tullaan Suomeen elokuussa. :smt003
Voi Kaisa, älä kiusaa, mäkin täällä kuolaan näppäimistö märkänä noiden munien perään :smt040. Kun mullahan ei oo tarpeeksi eri rotuisia kanoja :-".

* Muoks * Mä kyllä kuolasin Islannissa käydessäni myös niiden lampaiden ja ihanien tiikeriraitaisten lehmien perään ja tietysti issikoiden. Kaikkea ei voi saada, täytyy vain haaveilla. :smt050
kaakatin

Re: Kaisan kuvia

Viesti Kirjoittaja kaakatin »

Ai hitsi, mitähän lupia sinnä tuonnissa nyt tarvittiinkaan :smt017 Pitikös tuojatilallakin olla jotkut todistukset??? Tässä jo pyörii mielessä kanalan laajennus mahdollisuudet :smt003
Kaisa

Re: Kaisan kuvia

Viesti Kirjoittaja Kaisa »

Näppäilin taas tänään kännykällä kuvia kanalassa käydessä (miks ihmeessä on niin vaikeeta muistaa ottaa kamera mukaan...) ja tungen tännekin kuvasaastetta.

Ekana musta pingviini, joka sai nimekseen Rósalind (toivottavasti ei oo mikään enne, keskimmäisen tyttären edellinenkin kana oli Rósalind kunnes alkoi kiekumaan, muuttui Róbertiksi ja syötiin...) Ulkomuoto on tosi hassu, tupsut päälaella ja leuan alla ja pitkä kuikukaula. :smt001
Kuva

Sitten meidän rouvat Amalia ja Rósa:
Kuva

Neidit Anna (musta), Usva (harmaa) ja Irena (orava) käymässä yöpuulle Júlíus-kukkopojan pitäessä vahtia
Kuva

Ja vielä lähikuva mun lemppari Usvasta
Kuva

Nuo Kaakattimen sukupuoliarviot tuntuivat menevän oikein (Inkkarikin harjoitteli kiekumista tänään) ja viikonloppuna neljä pikkukukkoa eristettiin omaan koppiin kasvamaan, jotta elämä isossa häkissä rauhottuisi vähän. Tästä taisi kuitenkin olla seurauksena, että Jón Ivar -kukolla oli vain yksi kilpailija, joka sai tuta kaiken vihan ja lauantaina oli Júlíus veriharjaisena piiloutunut nurkkaan ja lensi heti ulos häkistä kun sen avasin. Tämä oli Jónille tappotuomio ja kun mies ja kaverinkin mies oli poissa kotoa niin jouduin hoitamaan likaisen työn itse... Sen verran koville se otti, ettei tämä kukko päätynyt pataan vaan sai mennä kettuhaaskaksi. :smt009

Elämä kanalassa on kuitenkin huomattavasti rauhallisempaa ja mukavampaa. Lapsetkin tulevat taas innoissaan mukaan kun ei tarvii pelätä kukkoa. Júlíus otti laumansuojelijan paikan heti, harjoittelee kovin käheää kiekumista ja seisoo aina samassa nurkassa missä Jón Ivarkin seisoi vahtimassa tulijoita. :smt001 Amalia ja Rósa ei sitä kyllä taida vielä kukoksi noteerata vaan pitää sen samanlaisessa kurissa kun muutkin kakarat.

Viikon verran meillä oli munatonta aikaa, taisi joku pistellä herkut poskeensa, mutta tänään sain taas kaksi munaa. Annoin kanoille toissapäivänä jauhelihaa kun tuli mieleen josko niiltä puuttuisi proteiinia kun munahimo iskee. Vai pitiköhän ne vaan taukoa, en kuoren palastakaan löytänyt, eikä pesät olleet sotkuiset? Monta kertaa on käynyt mielessä että pitäis saada nettikamera sinne kanalaan, että vois niitä kotoakin seurata.

Rusinan kiusaksi :smt002 pistän tähän loppuun vielä muutaman kuvan muista islantilaisista maatiaisista kun niitä kännykästä löytyi.
Anopin lehmiä tytärten ja koirien kanssa:
Kuva Kuva

Ja hevosia, meidän Andi-ruuna (joka synnyttää pian kaksoset...) esikoisen kanssa ja tien varrelta bongattua värikirjoa:
Kuva Kuva

Lampaista ei valitettavasti kuvia kun ne on kaikki vuorilla, mutta syksyllä sitten... :smt003
Rusina

Re: Kaisan kuvia

Viesti Kirjoittaja Rusina »

AWW :smt087 , Islanninmatkakuume pahenee. Kohta on pakko lähteä selaamaan lento-/laiva-aikatauluja. Onneksi elukkalauma pitää mut tukevasti Suomen maankamaralla... :smt002

Sun kanoista on tullut aivan ihania :smt060 .
ninnu

Re: Kaisan kuvia

Viesti Kirjoittaja ninnu »

Ihanan näköistä eloa :smt007

Ja se "ruma pääsiästipu" on aivan mahtavan näköinen :smt050
Kaisa

Re: Kaisan kuvia

Viesti Kirjoittaja Kaisa »

Heh, kylläpäs pääsiäistipu saa puolustusta osakseen. :smt003 Ehkäpä se ei mun mielestä oo kivan näkönen kun se on niin tylsä luonteeltaan. :smt002 Se on nimittäin tosi arka ja saa aikaan yleisen paniikin kirkumisellaan kun joskus pitää yrittää ottaa kanoja kiinni. Mutta olkoon, ei se nyt niin ruma ole. :smt003
kanamummo

Re: Kaisan kuvia

Viesti Kirjoittaja kanamummo »

Andi on aivan mussukka <3 ja noi lehemät!!
Avatar
HiltaHelikopteri
kukkoilija
Viestit: 4445
Liittynyt: 01 Marras 2005, 17:58
Paikkakunta: Vantaa

Re: Kaisan kuvia

Viesti Kirjoittaja HiltaHelikopteri »

Ihania kuvia Kaisalta :smt050 Hih, ilkeenkö sanoa, että kuvien lumoissa luin ihan sujuvasti, että Andi saa kohta kaksoset...piti kysymäni, että onko issikka yleensä koskaan kaksosia saanut? Kunnes tajusin, ettei issikkaruuna ainakaan :smt005
Rosalind on kerrassaan mainio ilmestys...voiko kotko enää tuon veikeämmältä näyttää?
Vastaa Viestiin