Emman kanasia -brasilialainen kanaparvi

käyttäjien kuvia

Valvojat: Aleksandra, maatiaiskukko, HiltaHelikopteri

Vastaa Viestiin
Emma

Re: Emman kanasia

Viesti Kirjoittaja Emma »

Tipu saldo jäi sitten kolmeen, nuo ensikertalaiset mammat olivat niin hössissä näiden tipustensa kanssa jotta unohtivat täysin loput munat :oops:
No mutta täällä piipittää kolme varsin virkeää ja eloisaa pikkuista.

Kolmikko
Kuva

Pistänpä tähän sisäsiivekkäänkin mukaan, vaikka ei kanarotua olekkaan :smt003 , kun sain siitä niin herkullisen arkisen kuvan, elikkäs Tanimbarin kakadu Roope-poope. Mut vahtii se päivittäin kanoja ikkunasta käsin :smt002
Kuva
Mimi30

Re: Emman kanasia

Viesti Kirjoittaja Mimi30 »

Onnea tipuvauvoista! :smt060
ja aivan ihana kuva tuo missä kotkottimet kurkkivat akkunasta! :smt005
salosusa

Re: Emman kanasia

Viesti Kirjoittaja salosusa »

Onnea ekoista tipuista. Sieviä pieniä. Aivan ihana tuo kuva missä kukko kanasineen kurkkii ikkunasta :smt050. Pihapiiristä tykkään myös kovasti. Kaunis ja idyllinen. Olen saariston suuri ystävä ja maisemat siellä ovat aivan erityisen kauniita :smt049.
Emma

Re: Emman kanasia

Viesti Kirjoittaja Emma »

Kiitos onnitteluista ja kommenteista.
Aika kuluu siivillä suorastaan ja pikkuiset ovat jo kolme viikkoa. Laitetaanpa siis arvaus/tieto pyyntö siitä mitä sukupuolta nämä pikku Alhot ovat ? Tosi kiitollinen olisin nyt arvauksista tai tuumailuista jne sillä mulla ei ole mitään kokemusta ja tahoisin kovin oppia -tiedän kyllä sen jotta aika näytää kyllä mutta jos vaikka jotain valoa näistä seuraavista kuvista kokeneemmat osais.. :smt006

KuvaKuvaKuva
Ushva

Re: Emman kanasia-Alho tipujen sukupuoli arvauksia tarvitaan

Viesti Kirjoittaja Ushva »

Vähän hankala kuvakulma. Ota tipu käteen ja katso heltan alkuja, kukolla alkaa punoittaa ne paljon aiemmin. Kuten myös harja, mutta itse katson yleensä noista heltanaluista kun niistä näkee mun mielestä aiemmin ja varmemmin.
tiina

Re: Emman kanasia-Alho tipujen sukupuoli arvauksia tarvitaan

Viesti Kirjoittaja tiina »

Tosiaan hankala kuvakulma, mutta alimmainen varma kukko. Oikeamman puoleisesta tipi oikealla näyttäis olevan kukko :smt017
smari

Re: Emman kanasia-Alho tipujen sukupuoli arvauksia tarvitaan

Viesti Kirjoittaja smari »

Mä katsoisin että kaikki on samaa sukupuolta :smt017
Emma

Re: Emman kanasia-Alho tipujen sukupuoli arvauksia tarvitaan

Viesti Kirjoittaja Emma »

Juu, kuvakulmat on kyl huonoja, myönnän, vaan ovat sellaisia piipertäjiä etten perässä kameran kanssa vaan pysy :smt003
Mutta Ushva: mitään heltan alkuja ei näy etsimälläkään, vielä. Ja toisekseen ovat ihan saman oloista porukkaa kaikki, joten taidamme jäädä sitten odotteleen. Kiitos vastauksista kaikille :smt006
Emma

Re: Emman kanasia - Emma lähtee maailmalle

Viesti Kirjoittaja Emma »

Kun en oikein tiedä mihin mä tästä tällä foorumilla ilmoittelisin niin ehkä se on paras laittaa tänne ikäänkuin selitykseksi siitäkin ettei kuvia ole viime aikoina emman kanasista ollut. Muutan pois tältä maatilalta ja siirryn toiselle puolelle maapalloa Brasiliaan, toukokuun alussa, jossa ystävälläni on maatilamatkailu paikka, siellä on myös kanoja ja viiruja yms maatilan eläimiä, sekä lomamökkejä ja majoitusta vieraileville. Uskoisin että päivitän sieltä sitten tietoja, sillä olen ottanut jo selvää mistä saan ostettua kanoja mm brahmoja jne...eli harrastus ei todellakaan pääty tähän.

Kuvamaistiainen paikasta :smt055

Kuva
suikku

Re: Emman kanasia

Viesti Kirjoittaja suikku »

Oooo! Siellä on varmaan mielenkiintoinen ilmasto! Ja varmaan erikoisia kanoja! Eikös sielläpäin ole kananliha lähes pääruoka. Toivottavasti pääset sieltäkin tänne Munikseen!
Emma

Re: Emman kanasia

Viesti Kirjoittaja Emma »

Juu kyllä kanaa syödään paljonkin ja herkkua on mm kanansydän grillattuna -heheee. Ilmasto on tosi mielenkiitoinen, päivälämpötila yleensä yli 30, illalla saattaa olla vain 5 astetta ja aamulla kuura maassa, kunnes taas lämpiää kun ollaa 2km korkeudessa.
Emma

Re: Emman kanasia -Emma lähtee maailmalle

Viesti Kirjoittaja Emma »

Bom Dia todo! Hyvää päivää kaikille täältä toiselta mantereelta :smt006 . Enpä ole kirjuutellut kun olen ollut ilman kanoja tai muita siivekkäitä. Siivekkäiden elämää olen kyllä seuraillut kun täällä meidän farmilla on ympärillä mitä kummallisempia siivellisiä kuten, papukaijoja ja tukaaneja ja kolibreja.
No mutta vihdoin sain pienen kanakopin valmiiksi ja hyvin helposti hankittua sinne pari aikuista sekä kuusi pientä maatiaiskanaa. Viikkoa myöhemmin tuli sitten kolme "brahmaa" ja kukko kahden aikuisen kanan kanssa. Brahmoista en ole ihan varma, vaikka niillä kyllä on sulkajalat ei pää oikein kaikkineen näytä brahmalta, mutta ovat kyllä vielä nuoria, joten aika näyttää.
Ihana kumminkin on että vihdoin sain kanoja ja saan seurata niiden elämää :smt054 .

Yritän laittaa tähän, toivon että onnistuu, kuvissa ainoastaan maatiaisia eli caipira-kanat, ne ovat aika suuria ja pitkäjalkaisia ja yksi niistä munii kauniin vaaleanvihreitä munia, kun taas toinen hyvin tummanruskeita.
Kanala on entinen koira-aitaus jonne teimme oven ja tilat niin että kanat ovat öisin turvassa pedoilta, seiniä ei tarvita, sillä elämme tropiikissa. Kananruokaa tulee hotellista jatkuvasti ja lisäksi löytyy rehua kaupungista sekä ruokinta- etta juoma-automaatit, joista olin tosi yllättynyt :shock: .


Kuva

Kuva

Kuva

Kuva
suikku

Re: Emman kanasia -Emma lähtee maailmalle

Viesti Kirjoittaja suikku »

Ompas mielenkiintoista! Onnea uusista paikallismaatiaisista! Mitäs petoja sielläpäin liikkuu?
Pirjo

Re: Emman kanasia -Emma lähtee maailmalle

Viesti Kirjoittaja Pirjo »

Upeita maatiaisia -jyhkeitä :smt055 ja niin hienot pesät!
ninnu

Re: Emman kanasia -Emma lähtee maailmalle

Viesti Kirjoittaja ninnu »

Mahtavaa! Odotan innolla uusia kuvia ja kuulumisia :smt006
Vastaa Viestiin