Kanojen värit tutuiksi-projekti

käyttäjien kuvia

Valvojat: Aleksandra, maatiaiskukko, HiltaHelikopteri

Vastaa Viestiin
Hoplaa

Re: Kanojen värit tutuiksi-projekti

Viesti Kirjoittaja Hoplaa »

Minkä värinen tämä kääpiökochin kukko on?

Kuva

Entäs nämä kanat?

Kuva

Minkä värisiä jälkeläisiä näistä pitäisi tulla?
Rusina

Re: Kanojen värit tutuiksi-projekti

Viesti Kirjoittaja Rusina »

Kukko on partridge, joko golden partridge (tai silver/golden partridge).
Kanoista etummainen sinipyrstöinen buff, keskimmäinen splash ja takimmainen ilmeisesti sinipyrstöinen wheaten. Riippuu siitä näyttääkö kamera ja tietsikan näyttö värit oikein...

Tässä porukassa kanat määräävät tipujen väriä aika pitkälle. Kukon väritys on nimittäin "heikoin" ja peittyy muiden värien alle. Tipuista tulee mustia, harmaita tai musta- tai harmaapyrstöisiä. Keskimmäinen kana voi saada tuon kukon kanssa vain harmaita tai harmaapyrstöisiä tipuja, ei mustasävyisiä. Kaksi muuta voivat saada eri sävyisiä wheateneita tai partridgeja, joilla on musta tai harmaa pyrstö.
Jos kukko on silver/golden partridge, niin kanatipuissa voi olla myös valkoista väriä.

Vetoa en löisi, mutta eiköhän se silti suunnilleen noin mene... :smt017
smari

Re: Kanojen värit tutuiksi-projekti

Viesti Kirjoittaja smari »

Kukko heterostygootti hopea partridge ja kanoista keskimmäinen splash, muista en osaa sanoa, mutta en nää niitä semmoisena kuin Rusina. :smt017 Kukas seuraavaksi "arvaisi"? :smt003
Rusina

Re: Kanojen värit tutuiksi-projekti

Viesti Kirjoittaja Rusina »

Mulla värit näkyvät hailakoina, kuin vanhassa värivalokuvassa. Siksipä menee lottoamiseksi :smt003. Seuraava veikkaaja kehään! Eiköhän niille jossakin vaiheessa värit löydy...

Smari, kyselin edellisellä sivulla ruskeista tipuista. Osaisitko sanoa niistä mitään :smt017.
smari

Re: Kanojen värit tutuiksi-projekti

Viesti Kirjoittaja smari »

Rusina kirjoitti: Smari, kyselin edellisellä sivulla ruskeista tipuista. Osaisitko sanoa niistä mitään :smt017.
Sulkaageenistä kyse? Muuta ei tuu mieleen. Mutta kuvia? Vaikka sähköpostiin jos et saa tänne?

Ylläolevassa kanakuvassa on varmaan joku häikkä, kun mulla näkyy siinä vain kaksi kanaa. Kolmas näkyy vasta kun on vastauksen kirjoittaminen päällä. :smt017 Tämmöistä en oo ennen huomannut olevan, ihan kummallista. Kuvassa on ruohokin muuten niin valottuneen väristä, että kanojen värit ei kai näy ihan luonnollisina? Tosin mulla on ikivanha näyttökin.. Mutta joku kuviollinen diluutio se takana oleva lienee kuitenkin.
Muusa

Re: Kanojen värit tutuiksi-projekti

Viesti Kirjoittaja Muusa »

smari kirjoitti: Ylläolevassa kanakuvassa on varmaan joku häikkä, kun mulla näkyy siinä vain kaksi kanaa. Kolmas näkyy vasta kun on vastauksen kirjoittaminen päällä. :smt017 Tämmöistä en oo ennen huomannut olevan,
Kuva on liian leveä munikseen (mä oon huomannut vastaavaa ennemmin). Jos kopioit kuvan osoitteen ( http://acire.nettisivu.org/files/2010/09/kanat.jpg ) ja avaat sen uuteen ikkunaan niin näkyy kokonaisena.
Sinänsä kiva tää munis, että pätkäisee ylileveät kuvat, eikä venytä koko keskustelua sivusuunnassa, t. nimim. vihaan vaakasuuntaan skrollailua!
Kivoin tietty jos kuvia lisäävä osaa pienentää ne sopivaan kokoon ja myös sopivaan tiedostokokoon ettei hitaampien yhteyksien päässä olevat ja hitaampien koneiden käyttäjät menetä hermoaan :smt002

Kanojen väreihin en osaa mitään sanoa... paitsi että värit näkyy mullakin näytöllä jokseenkin vääristyneinä.

Mikä on sulkaageeni? :smt017
Avatar
HiltaHelikopteri
kukkoilija
Viestit: 4443
Liittynyt: 01 Marras 2005, 17:58
Paikkakunta: Vantaa

Re: Kanojen värit tutuiksi-projekti

Viesti Kirjoittaja HiltaHelikopteri »

OT: riippuu myös selaimesta ja resoluutiosta, että näkyykö kuva kokonaan vai rajautuuko se niin, että vain vasen laita näkyy. Itselläni käytössä (wanhanaikaisesti ja wanhana ihmisenä :smt002) Internet Explorer ja normaalista poikkeava reso. Vajaana näkyvät kuvat on ko. tapauksessa helppo nähdä kokonaan muuttamalla zoomausta...eli jos satasella ei näy koko kuva, niin 75:lla tai viimeistään 50:llä näkyy ;)
Toki suositeltavaa on käyttää kokoa 640X480 eli puolta pienempää kuin Hoplaan kuvissa nyt on, niin se näkyy luultavasti suurimmalle osalle oikein.
Rusina

Re: Kanojen värit tutuiksi-projekti

Viesti Kirjoittaja Rusina »

Vanhemmalla Operan selaimella kuva näkyy ihan ok kokoisena :smt017.
Mulla on kääpiökotsikana, jossa on sinistä ja vaaleanruskeaa. Koitan muistaa napsaista siitä kuvan, jos se muistuttais noita kanoja...

Suklaageeni on geeni, joka muuttaa mustan suklaanruskeaksi.Siitä ei kai mun tipuilla ole kyse, koska niissä on osassa myös mustaa väriä. Oisko khaki (tai sitten vaan partridge)? Mulle täys mysteeri! Laitan kuvia kunhan suinkin ennätän.
Hoplaa

Re: Kanojen värit tutuiksi-projekti

Viesti Kirjoittaja Hoplaa »

Sorry, mä en osaa pienentää kuvaa :oops:

Hmm... entäs kun kovasti nyt haluaisin lisää "ruskeita" kanoja, niin tarkoittaako tämä nyt sitä että pitäisi laittaa kukko vaihtoon?
Rusina

Re: Kanojen värit tutuiksi-projekti

Viesti Kirjoittaja Rusina »

Jos sä haluat noiden kahden rusehtavan kanan värisiä lisää, niin siihen on hyvät mahdollisuudet tuon kukon kanssa :smt001.
Maattari
lindell
Viestit: 1724
Liittynyt: 18 Elo 2009, 22:23
Paikkakunta: Iitti

Re: Kanojen värit tutuiksi-projekti

Viesti Kirjoittaja Maattari »

Tekeekö se suklaageeni sellaisia suklaan värisiä "laced" lintuja? Meillä on yksi kana kokonaan sellainen ja toinen jolla on musta pää ja kaula mutta muuten suklaanruskea laced muuten mustassa parvessa, näilläkö olisi suklaageeni? Ovat muuten kauniita :smt007
Sekulikanoja, vuohia, koiria ja kissoja.

The darkest places in hell are reserved for those who maintain their neutrality in times of (moral) crisis. D. Alighieri
smari

Re: Kanojen värit tutuiksi-projekti

Viesti Kirjoittaja smari »

Laced on kuvio, eikä siis varsinaisesti väri. Tai miten sen nyt ilmaisisi. :smt017 Eli laced voi olla vaikka minkä väriseen väriin yhdistettynä, tosin on sellaisiakin värejä mitkä kadottaa kuvion näkyvistä enemmän tai vähemmän. Eli suklaa voi olla lacedinäkin, mutta suklaa ei suinkaan tarkoita että on laced, ne on irrallisia asiota.
Maattari
lindell
Viestit: 1724
Liittynyt: 18 Elo 2009, 22:23
Paikkakunta: Iitti

Re: Kanojen värit tutuiksi-projekti

Viesti Kirjoittaja Maattari »

Ok. Tää on vaikeaa mutta mielenkiintoista, opiskelu jatkuu :smt024 :study: :coffee2: :coffee2: :coffee2:
Sekulikanoja, vuohia, koiria ja kissoja.

The darkest places in hell are reserved for those who maintain their neutrality in times of (moral) crisis. D. Alighieri
annemari

Re: Kanojen värit tutuiksi-projekti

Viesti Kirjoittaja annemari »

Jaahans, eli mullakin on sitten partridge kukkoja kaksi, toinen ilmeisesti golden ja toinen silver ??

onko silver?

Kuva

Onko Golden?


Kuva

Kanoja on golden, splash, sininen ja tommonen ruskee ja musta. Kukkokin on yksi golden vai persikanvärinen vai mikälie. Siis odotamme iahn kaikenmaailman värisiä tipuja :smt003
Rusina

Re: Kanojen värit tutuiksi-projekti

Viesti Kirjoittaja Rusina »

Partridgekukolla on mun käsityksen mukaan aina vaaleat siipisulat (suunnilleen kauluksen väriä) ja tummat hartiat. Kuvasta ei näy onko tuolla?
Vastaa Viestiin