meidän pikkuasukkeja ja vähän askarteluja

käyttäjien kuvia

Valvojat: Aleksandra, maatiaiskukko, HiltaHelikopteri

ann75

Viesti Kirjoittaja ann75 »

tota pleksiä mäkin haaveilin, mut tästä tuli nyt tälläinen, seuraava, tuunattu malli on sit pleksillä :smt027 (käy taistoon purutulvaa vastaan)

Mulla on lämpölamppu ollut päällä vaan pakkasilla, hankin joskus marraskuussa varmaan ja sit satunnaisesti päällä (nyt ollut viikon yhteen soittoon, eiköhän huomenna saa ottaa pois kun lämpenee taas). Ostin toisen jo varalle, se on 250, tää nykyinen vaan 150. Toivottavasti ei tarvii vaihtaa, tällä pysyy ihan kivasti just plussalla, paitsi silloin kun meni reilusti yli 15 pariks päivää. Mut sitä varten voi tankkaa lämmintä vettä... :smt045

Aika kallista jos pitäisi uutta lamppua hankkia kovin usein, agrissa oli jotain 7 tai 8 erkkiä.
Maximoves

Viesti Kirjoittaja Maximoves »

No niin meilläkin on ollu päällä sillon kun pakkasta on yöllä ollu lähemmäs - 10. Nyt ei haittaa kun on ollu niin leutoa. Mutta kauheen vähän aikaa kestää noi lamput nykyään.

Mä jo vihjasin miehelleni eilen, että tohon kanalan seinälle tulee sitten tipula tai siis kaksi ainakin päällekkäin. Ei sanonut, että ei missään tapauksessa :smt003 vaan totesi, että joo, laitetaan.

Seuraavaksi täytyy varmaan aloittaa tuo ruinaus, että saanhan saanhan ottaa muutaman vuohenkin......olisko jotain hyviä vinkkejä kuinka tuo suostuttelu onnistuis parhaimmin. Mieheni kun ei välitä näistä elukoista juurikaan, tosin hoitelee niitä sitten kiltisti avuksi ja tuunaa kaikkea rakentamiseen liittyvää mielellään.
ann75

Viesti Kirjoittaja ann75 »

Ehkä paras suostuttelukeino on oikein kipeenä ja säälittävänä todeta, että uudet tiput kyllä piristäisi (tai vuohet tässä tapauksessa).. Tai sit se toinen konsti on istuttaa tiput/vuohet niinku ne olis aina ollut siellä ja sit olla vähän syyllisen näköinen :smt003
Mimmi

Viesti Kirjoittaja Mimmi »

Mä aina mainitsen asiasta satunnaisesti silloin tällöin.. Että se-ja-se eläin ois kyllä kiva.. Sitten, kun ei kuulu enää vastamurinaa, etsin eläimet valmiiksi ja sitten oikein iloisena menen selittämään, että nyt muuten sais just sellaiset elukat, kun olen AINA halunnut.. Ja läpi menee ku väärä raha.. :smt004
Ushva

Viesti Kirjoittaja Ushva »

Minä en nykyään enää ees kysele mitään, vaan ilmoitan että nyt ajattelin laittaa sitä ja tätä. Mun ukko on niin vastahankaan kaikessa, se on semmonen periaatevastustaja, että siihen tepsii vaan suora toiminta. Sitten se onkin jo kohta rakentelemassa lampaille heinähäkkiä ym. Rakennan kyllä itse yleensä suurimman osan, mutta ukkoa vaivaa mun rakennelmien ulkonäkö, niin sen täytyy päästä välillä ite tekemään ja näyttämään miten taitava on. Sitte tietysti kehun ja ihmettelen miten se osaakin tehdä noin hyvin ja näin ollaan molemmat tyytyväisiä itseemme. :smt002
nyt muuten sais just sellaiset elukat, kun olen AINA halunnut.. Ja läpi menee ku väärä raha..
Ovelaa!
viiru

Viesti Kirjoittaja viiru »

Mä tein myös kansivaivaisesta postilaatikosta (vihreä sekin) ruokinta-automaatin.
Leikkasin tuuman päähän alalaidasta luukun, jossa "sarana" ylhäällä.
Luukun (kooltaan 3cm korkea ja 8cm leveä) taitoin ylöspäin postilaatikon sisään vaakatasoon. Olikohan tämä millään lailla ymmärrettävä selitys? Läppä siis vähän pidättää kauroja, mutta siitä saa kuitenki syötyä ihan näppärästi, eikä tule paljon ylimäärästä ulos. Toimii siis.
ann75

Viesti Kirjoittaja ann75 »

No nyt on pikkuviirut (ja kananhoitelemat) isot viirut yhdistetty (eilen jo) ja tänään muuttivat kanalaan, sinnehän piti värkätä uusi viirula, kun tuo Vieno kakuttaa pesässä, se valtas vanhan viirulan.

Ihan huippua oli, kun vietiin väliaikainen viirula pihalle ja sain imuroitua ja pestyä kylppärin, voi vitsit, mikä määrä pölyä sieltä oikeesti löytyi! Mä pesin ihan seinistä lähtien kaikki pinnat (enkä todellakaan ole mikään kovin siisti ihminen muuten). Nyt mä mahdun taas itse kylppäriin, joutui vähän jo väistelemään sitä viirulaa, lisäksi se peitti valonkin, niin että nyt tuntuu tooosiii isolta ja valoisalta :smt003 (vinkki kaikille jotka haaveilee isommista tiloista, täyttäkää pienet ekaks ihan tappiin asti ja sit kerralla tyhjäks, tuntuu valtaisalta taas ja elämä hymyilee pienellä vaivalla ja halvallakin lisäksi) :smt016

Käyn iltatsekkaamassa viirut (ja kanat) ja otan samalla kuvia. Isäntä nikkaroi kanoille pesätkin samalla (kun se Vieno varas vanhan pesälaatikon kokonaan itselleen ja munille).
jamppa

Viesti Kirjoittaja jamppa »

Mites meni viirujen yhdistäminen?
Ei tullu mitään suurempia tappeluita?
ann75

Viesti Kirjoittaja ann75 »

Tosi hyvin on mennyt, vähän liiankin hyvin. Mutta toivoohan sitä että joku asia meniskin joskus putkeen. Mä luulen, että ne nuoret kukot ei vielä ole kovin kukkomaisia, pitää tarkkailla, miten ne pärjäilee jatkossa. Kaikki mun mielestä saa ruokaa ja vettä ja selät oli ainakin viimeksi taas parempaan suuntaan menossa (sen jälkeen kun ne isot hois toistensa selät taas sulattomiksi, nyt on kalkitusta ja hernettä yms paremmin saatavilla). Rauhaisaa menoa yleisesti ottaen, nukkuvat parissa keossa ja muuten taas touhuilevat ja tohisevat kovasti. Munia tulee n. neljä päivässä, vähän menee sekaisin aina, että mikä on minkäkin päivän. Isoja tyttöjä on siis viisi, että hyvältä näyttää. Tosin ne on jo varmasti melkein kolme kk vanhoja, että kyllä saavatkin jo munia!

Mä sain muuten poikaskalkkia kolmen kilon pussi (vitsit, miks mä en ottanut paria saman tien) :smt021
Jos sulla on jo tullut akuutti pula, niin täältä saa ensiapua :)

Mulla on kans reilu puolikas jätesäkki tänään saatua leipää takakontissa, tarviitteko Gizzmon kanssa ja ajeletteko tällä suunnalla? En ole katsonut mitä mallia ne on, saas nähdä mitä herkkuja tällä kertaa on kanasille siellä. Kai sitä ruisleipää voi vähän sotkea vaalean sekaan, jos kohtuudella?
mirri

Viesti Kirjoittaja mirri »

Mulla on sellanen isojen pääsiäismunien kennosto, ja niihin aina yhtee "kuppiin" menee muutama viirunmuna. Pysyy vähän sit järjestyksessä.
Mä en halua olla mikään pahan ilman lintu, mutta mulla ei ole pystynyt pitämään pientä porukkaa monella viirukukolla.
Nyt on semmonen iso ryhmä, olleet alusta asti yhdessä. Niin siinä eivät ole riidelleet. Mutta se munien keruu on jo sitten toinen homma...
ann75

Viesti Kirjoittaja ann75 »

Tänään tuli lisää tipuja, viiruja, minkäs ikäisiä ne olikaan, Jamppa?

Voi että nuo on hauskoja, näitä kun saa seurata aitiopaikalta eli asuvat sisällä. Millä mä ehdin töihin ollenkaan.. käviskö poissaolon syyksi tiput.. :smt017

Kuva

Viirutipulassa on kova tohina, kylpyhommia, vähän juotavaa ja ehkä purtavaakin, sitten köllöttelemään lampun alle hetkes ja taas uusi kierros perään.. mainioita kerrassaan =D>

Latailen vähän uusia kanatipulan kuvia myös tulemaan..
jamppa

Viesti Kirjoittaja jamppa »

Ne on noin viikon, tai pari päivää yli :smt004 Enpäs nyt muista tarkkaan ja niin laiska oon et en viitti lähtee tarkistamaan :smt016
ann75

Viesti Kirjoittaja ann75 »

Näin isoja tyttöjä ja poikia meidän tiput on jo, toi asento on just sellainen, että "me ei ainakaan olla sun kavereita, kun et tuonut mitään herkkuja"

Kuva
Kotopullaki

Viesti Kirjoittaja Kotopullaki »

ann75 kirjoitti:toi asento on just sellainen, että "me ei ainakaan olla sun kavereita, kun et tuonut mitään herkkuja"
No niimpäs onkin! :smt005 Ihan selkänsä käänsivät ja mulkoilivat halveksivasti! Mut on ne SILTI söpöläisiä :smt007
jamppa

Viesti Kirjoittaja jamppa »

Komeita kukkopoikia sulla kasvamassa siinä :smt005

Ei koskaan saa mennä ilman herkkuja tipujen luo :smt018 Vähintään muna kourassa!
Vastaa Viestiin