Tupunan höyhenpöksyt

käyttäjien kuvia

Valvojat: Aleksandra, maatiaiskukko, HiltaHelikopteri

Tupuna

Tupunan höyhenpöksyt

Viesti Kirjoittaja Tupuna »

Äkillinen kanakuume otti ja vei mukanaan, joten näin syksyn pimetessä alkoi tilojen suunnittelu kanoille. Kanala rakennettiin saman katon alle, jossa asuvat kanit. Kanoille tehtiin 4½ neliöinen kanala, jolla on korkeutta 250 cm. Itse tila on eristetty ja lämmitetty, joten samalla lämmityksellä menee niin puputtajat kuin kotkottajat :)

Ja sitten näin syksyn pimeimpänä aikana, marraskuun ensimmäisenä päivänä saapui meidän perheeseen ensimmäiset kanat. Neljä alhorouvaa kotiutui ja hurmaavat kaunokaisilla olemuksillaan :smt049

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva
epi

Re: Tupunan höyhenpöksyt

Viesti Kirjoittaja epi »

Onnea kanoista! on kyllä kivasti kaikki vähän erinäköisiä. :) erityisen kaunis on tuo mustan kirjava tuossa toisiksi viimisessä kuvassa. :)
Avatar
Aleksandra
kalkkuna
Viestit: 1160
Liittynyt: 22 Kesä 2011, 21:30
Paikkakunta: Vihti

Re: Tupunan höyhenpöksyt

Viesti Kirjoittaja Aleksandra »

Onnea todella kauniista Alhoista! Kuvassa, missä kaikki ovat orrella tuo vasemmanpuolimmainen on hyvin saman näköinen kuin meidän alhorouva Kaneli. Ja tuo mustan- ja vaaleankirjava kananen on ihan erikoisen viehättävä :smt007 !
Tupuna

Re: Tupunan höyhenpöksyt

Viesti Kirjoittaja Tupuna »

epi:
Se samainen kaunokainen on myös ihan ensimmäisessä kuvassa.
Hän on Lyydia :smt003

Minulla on vielä hieman vaikeuksia erottaa kahta kanaa toisistaan. Ovat todella samanvärisiä, mutta toinen on hieman punaisempi ja toinen ruskeampi. Jos ne vierekkäin laittaa, niin erotan ne, mutta jos näen vain toisen niin en tiedä kuka se on!

Aleksandra:
Siihen minäkin olen ihastunut :smt049
pipsukka

Re: Tupunan höyhenpöksyt

Viesti Kirjoittaja pipsukka »

Onnea kanoista! :smt038 Kyllä sinä pikku hiljaa opit ne tuntemaan. :smt023 Minulle tuli 3.6.12 ensimmäiset alhot, 6 kanaa ja kukko. Nyt on 9 tipua. Vanhimmat ovat pian 11 viikkoisia ja pienimmätkin jo 8 viikkoa. Eli kaikki jo luovutus ikäisiä. 5 on kanoja ja 4 kukko poikaa. Meillä olis sinullekkin kukko poika. :smt045 Jos kiinnostaa. :smt006 On varmaan erisukuinen kanojesi kanssa. On pakko luopua kukoista, kunhan kasvavat. :smt017 Kana tiput aion pitää kaikkki itse. Ihana tuo sinun pilkullinen. :smt054
Tupuna

Re: Tupunan höyhenpöksyt

Viesti Kirjoittaja Tupuna »

^ Tulikin tuolla toisessa ketjussa jo juttua, eli tosiaan kukko täältä jo löytyy :)

Tämän pojan oli tarkoitus päätyä pataan, mutta minähän sitten otin ja ihastuin siihen ihan täysillä. Jätkä on maatiaisristeytys ja saanut nimekseen Einari. Se on niin komea tyyppi ja hyvin pitänyt kanat kurissa samantien kun sen kanojen kanssa laitoin yhteen :smt003

Einari-jätkä :smt049
Kuva
juujuu

Re: Tupunan höyhenpöksyt

Viesti Kirjoittaja juujuu »

Onneksi olkoon kanakuumeen johdosta ja siitä että sait siihen hetimiten apua :smt040 Kauniita kanasia ja komia kukko Tuosta se sitten alkaa ..... :smt002
yönkukka

Re: Tupunan höyhenpöksyt

Viesti Kirjoittaja yönkukka »

Ompa nättejä kanasia ja komia kukko. :smt001 Ihan samanlaisia ku mulla :smt001 Mullaki yksi tuollainen pilkullinen...
Nuki

Re: Tupunan höyhenpöksyt

Viesti Kirjoittaja Nuki »

Ihana Einari! :smt050 Onkohan siinä kääpoiökotsia kun on niin pyöreän ja tomeran oloinen?
Tupuna

Re: Tupunan höyhenpöksyt

Viesti Kirjoittaja Tupuna »

juujuu:
Minä kun saan jotain päähäni, niin sehän on HETI päästävä toteuttamaan :smt003

yönkukka:
Lyydia eli tämä pilkullinen on kyllä nätti. Tykkään myös tuosta yhdestä, jolla on selässä tummia merkkejä. Pitäisi ottaa siitä parempi kuva, että näkyy se selkäpuolikin kunnolla :)

Nuki:
Kyllä siinä taitaa kotsia olla, hapsutkin löytyy jaloista.
Kukko on haettu yhdeltä munislaiselta :)
miisu

Re: Tupunan höyhenpöksyt

Viesti Kirjoittaja miisu »

Onnea hienosta uudesta harrastuksesta! Nättejä kanoja ja ihana kukko :smt007 Itse olen heikkona noihin pieniin ja "pörröisiin" kukkoihin :smt005

Hyvä alkuhan tuossa on, itse aloitin kesällä neljällä linnulla ja nyt on pikkusen levähtäny käsiin :smt002 Joko on suunnitteilla ensi kesälle tiputuotanto? :smt023
Tupuna

Re: Tupunan höyhenpöksyt

Viesti Kirjoittaja Tupuna »

Nyt mä olen kyllä aivan ihastunut ja rakastunut ja sydän sykkyrällä ja kaikkea siltä väliltä! Vaihdoin kanalaan puhtaat aluset ja siellä oli kaikki kanat nurkassa puhtaassa turpeessa kierimässä, voi hyvänen aika sentäs :smt007

Oli niin veikeän näköistä, kun ne kaikki siellä samassa kasassa vieri vieressä hyörivät, pöllyttivät turvetta päälleen, hinkuttivat itseään turpeeseen ja välillä pyörähtivät ihan selälle asti sinne - ja Einari piti samalla vahtia niin ylväänä, että! :smt049

Aamulla odotti veikeä näky kun menin kanilaan/kanalaan. Kanalassa on oven päällä aukko, johon en ole saanut aikaiseksi laittaa verkkoa. Olen tuumannut, että ei ne kuitenkaan niin paljon osaa lentää, että sinne lentäisivät. Noh, aamulla siellä sitten odotti tällainen näky:

Kuva

Hupsistaheijaa :smt003 Samantien kun laitoin kukon eilen kanojen kanssa asumaan, niin johan on lähdetty pahoille teille ja johdatettu koko akkalauma oven päälle nököttämään. Vaan ähäkutti, laitoin siihenkin nyt sitten verkon :smt003

Sitten vielä pari muutakin kuvaa samaan syssyyn. Ensin Einarista yksi toinen kuva. Tässä näkee hyvin miten ihana pulllean pyöreä se on, niin mahtava ukkeli!

Kuva

Sitten Einari ja ruokailun jälkeen peseytyvät leidit:

Kuva
Raksu

Re: Tupunan höyhenpöksyt

Viesti Kirjoittaja Raksu »

Toi kukko on jotenkin niin koomisen ihana näköinen :smt050 ja kanat aivan ihanan värisiä kans :smt007
Avatar
HiltaHelikopteri
kukkoilija
Viestit: 4445
Liittynyt: 01 Marras 2005, 17:58
Paikkakunta: Vantaa

Re: Tupunan höyhenpöksyt

Viesti Kirjoittaja HiltaHelikopteri »

Kauniita ovat ja Tupuna osaa ottaa upeita kuvia! Ovat ihan postikorttiainesta!
Tupuna

Re: Tupunan höyhenpöksyt

Viesti Kirjoittaja Tupuna »

Raksu:
Ssshh, Einari loukkaantuu jos kuulee olevansa koomisen näköinen :smt003

Voi että se on kyllä oikeasti ihana kukko. Se on niin veikeä tallustaja, kun se on samaan aikaan sekä ylväs komistus, että hassu pallero. Tykkään katsella sen menoa ja meininkiä :smt054

HiltaHelikopteri:
Voi kiitos! :smt049
Vastaa Viestiin