Nukin palleroiset

käyttäjien kuvia

Valvojat: Aleksandra, maatiaiskukko, HiltaHelikopteri

Vastaa Viestiin
Iloisten Munatalo

Re: Nukin palleroiset

Viesti Kirjoittaja Iloisten Munatalo »

Maattari kirjoitti:Hienoja iittiläisiä :smt007 , kuolaa ja toivoo siitosmunia ensi keväänä. Mistä ovat kotoisin?
Komppaan Maattaria! Upean väriset ! :smt007 Munakauppoja hieromaan :smt045 myös tännekin suuntaan keväänkoittaessa.
Nuki

Re: Nukin palleroiset

Viesti Kirjoittaja Nuki »

Kalkkukukot oli freudilainen lipsahdus, kuvittelen edelleen että Hertta on vaan tosi miehekäs kana :smt003 Huolestuttavasti se roikottaa lörttiään ja pöyhistelee ihan hulluna, mutta en oo vielä luopunut toivosta. Se on kuitenkin yhä himppasen Kurkoa sirompi ja kalpeampi.
Kunpa vaan pystyiskin varmistamaan että se todella on Aatos joka Aamua aikanaan polkee, mulla kun on noi kaikki linnut suloisesti sekaisin samoissa tiloissa...
Nuki

Re: Nukin palleroiset

Viesti Kirjoittaja Nuki »

Tänään niitä palleroita oli jo kolme, kaikki pikku käppänäkanat :smt049 Eka tuli Hillevi siihen viereen hengaamaan sen näköisenä et syliinhän se piti nostaa. Sitten seuras perässä oma-aloitteisesti Martta ja Tyyne. Ne oli pikku muruset asettuneet siihen jo ihan yöpuulle, piti toiset nostella pois kun ite halusin kuitenkin omaan petiin koisaamaan. Kinusin isännän ottaan kuvan, laittelen tänne kunhan herra saa kännykkänsä tyhjennettyä koneelle. Vitsi kun ne säilyis yhtä kesyinä aikuisinakin! Matti ja Teppo oli varsinaisia lellikukkoja pienempänä, tosin ei nekään ikinä hirveesti sylissä viihtyneet. Nyt eivät anna niin helposti vapaana silitellä, joskin Tepa aika rennosti ottaa kun sen saa kiinni. Se onkin aina ollut rauhallisempi niistä kahdesta.
Kalkku-raukat on olleet ihan ihmeissään kun oon niitäkin välillä sylitellyt. Ne on hassuja kun säikkyinä menevät ihan kalpeeksi ja lörtti kutistuu nysäksi. On ne kyllä uskomattoman uteliaita lintuja, aina pitää nokalla tutkia kaikki korut, hiuslaitteet, vetoketjut sun muut "ihmeelliset" asiat.
Mimi30

Re: Nukin palleroiset

Viesti Kirjoittaja Mimi30 »

Johan se minäkin kerkesin vihdoin tänne munikseen kattelemaan teidän perheen kuulumisia! :smt001 Musta toi Hertta on kuitenkin selkeesti akka.. :smt045 Sanokaa mun sanoneen jos se osoittautuu todeksi :smt002 Syliteltävät linnut on ihania :smt049 Mulla tasan yksi :smt037 Siis sellainen joka suunnilleen takertuu kiinni kun koittaa päästä eroon..meinaan toi omatekoisella haudottu Lulu-silkki..äsken se tönötti mun olalla kun tein iltatoimia kanalassa ja jos ei olis noita kissoja ja koiria niin olisin varmaan tuonut sen sisälle nukkumaan :smt042 ..mun pikku mussukka!Laittelehan lisää kuvia kun joudat.. :smt001 (mäkin koitan ryhdistäytyä sillä saralla..)
Nuki

Re: Nukin palleroiset

Viesti Kirjoittaja Nuki »

Ai Lulusta on tullut niin kesy, suloista! :smt049 Mun kaunokaiset iittiläiset ei todellakaan viihdy sylissä, oon kumpaakin sen verran ottanut kiinni että tutustutaan, alkuun jumalaton huuto ja räpistely, sitten rauhoittuvat mut ei ne yhtään ylimääräistä hetkeä mun kanssa vietä vapaaehtoisesti :smt003 Toki ovat silleen uteliaita eivätkä arkoja, että seurailevat aina lähistöllä touhuja. Mut sen takiahan mä noihin eri kokoisiin kotseihin intouduin kun rotukuvauksessa niitä kehuttiin rauhallisiksi ja kesyiksi.
On noi kyllä niin terapeuttisia, nyt kun koulua on jäljellä enää pari viikkoa ja stressitasot alkaa olla tapissa, tuntuu että voisin vaikka asua tuolla kanalassa. Ei vaan voi murehtia koulujuttuja kun pikku-kanat änkeää kilvan syliin ja uteliaat kalkkunat tulee nokkimaan (siis ihan hyvässä hengessä, nyhtävät vaatteita, hiusdonitseja, vetskareita yms.). Alkusyksyllä, ennen kanalan tuloa, alkoi jo hirvittää että tulikohan sittenkin haalittua liikaa hommaa kun välttämättä halusin noi linnut vaikka tiesin että koulussa tulee vielä rankkaa ennen valmistumista, mutta nythän noi on suorastaan mun henkireikä! Olis kiva testata esim. miten paljon puoli tuntia kanalassa vaikuttaa vaikka verenpaineeseen :smt005
Nuki

Re: Nukin palleroiset

Viesti Kirjoittaja Nuki »

Kuva

Mun sylikanaset. Koitan huomenna houkutella kalkut vaakaan...
Iloisten Munatalo

Re: Nukin palleroiset

Viesti Kirjoittaja Iloisten Munatalo »

Tohon verenpaineeseen palatakseni ... Kanoilla on RR laskeva vaikutus ... omakohtaisesti olen sen kokenut :smt045
Nuki

Re: Nukin palleroiset

Viesti Kirjoittaja Nuki »

Rauhoittavat pikku palleroiset :smt049 Äsken sain Kyllikin kammettua vaakaan, se painaakin "vain" 14 kiloa, eli on siis ihan normien sisällä :smt003 Jotenkin kuvittelin sitä lihavammaksi, ja onhan se tietty aika jytky verrattuna siroihin pronsseihin. Mut niin se vaan hetki sitten loikki ilmaan kun ottivat Kurkon kanssa yhteen. Niille tuli kunnon joukkotappelu, Kylli ja Hertta rökittivät kimpassa Kurkoa joka juoksi mun luo turvaan. En voinut pakottaa niitä selvittämään heti välejään kun iso kalkkuna tunkee päätä kainaloon ihan poloisena. Olivat jonkun aikaa eri puolilla tarhaa, sitten päästin ne kimppaan ja pronssit otteli taas, Kurko selviytyi nyt voittajana kun oli tasaväkisempi taisto.
Voiskohan toi taistelu olla jotain soidinkäyttäytymistä? Kalkkujen akti on ymmärtääkseni aika raju tapahtuma, ja tossa välillä näytti että Kurko yritti painaa Hertan maahan. Lopuksi, kun Hertta kirmasi karkuun, Kurko jäi paikalleen ja polki maata, näytti kuin se olis astunut näkymätöntä kanaansa. Ne alkaa olla aika isoja jo, luulis että hormonitkin rupeaa pikkuhiljaa hyrräämään. Vitsi niiden tappelu näyttää kyllä ikävältä, mut ei tartte ite yhtään pelätä vaikka meninkin väliin, ei ne mua noki ollenkaan edes kiihdyksissään.
Mimi30

Re: Nukin palleroiset

Viesti Kirjoittaja Mimi30 »

^^Toi on niin ihana kuva..terapiakanat :smt054 Ja sä oot kaunis!
Nuki

Re: Nukin palleroiset

Viesti Kirjoittaja Nuki »

Kanat myös kaunistaa! Toi on omastakin mielestä ihmeen onnistunut otos, yleensä kuvissa korostuu vaan väkäleuka, loputon otsa tai pullottavat posket. Mut tolla hetkellä mä oikein hehkuin iloa ja onnea :smt049
saralele

Re: Nukin palleroiset

Viesti Kirjoittaja saralele »

Samaa tulin sanomaan että olet kaunis :smt001
Nuki

Re: Nukin palleroiset

Viesti Kirjoittaja Nuki »

Sain vihdoin kinuttua miehen kuvaamaan hyvällä kamerallaan lintuja, mun digipokkari on niin hidas että kuvat on joko alivalottuneita tai sitten näkyy vaan epämääräistä liikettä tai kanan pylly tai lähikuva kalkkunan naamasta.

Anna kököttää tyyriin oloisena pallona orrella
Kuva

Ihana Aatos, joka BTW pääsi tänään polkaseen ihan ykköskanaa Hilkkaa! Viikinki ryntäsi tietty tuohtuneena paikalle keskeyttämään lemmentyöt, mutta ei ihme kyllä rökittänyt röyhkeää nuorukaista.
Kuva

Kuka pitää kalkkunoita vihaisina? Kattokaa nyt, miten kiltin ja ujon näköinen Kurko on!
Kuva

Kaunis kuva Hilkasta.
Kuva

Kyllikki. Tästä näkee, ettei rouva ole ihan sieltä siroimmasta päästä...
Kuva

Esmeralda
Kuva

Vielä Esmykkä, joka leikkii olevansa kotka :smt003
Kuva

Viikinki
Kuva

Viikkari ja morsiamensa
Kuva

Aatos jälleen. Mä oon niin ihastunut sen väritykseen!
Kuva

Matti ja Teppo, pikku napoleonit
Kuva

On se vaan komea kukko!
Kuva

Tän takia pronssikalkkunat on saaneet nimensä :smt049
Kuva

Hellä hetki Kyllin kanssa
Kuva
Mimi30

Re: Nukin palleroiset

Viesti Kirjoittaja Mimi30 »

Aivan mahtavia kuvia! :smt007 Vaikea valita tuosta suosikkia..pronssien värit tulevat upeasti esiin talviauringossa! Nuki voi tulla tännekkin joskus hienolla kamerallaan kuvailemaan.. :smt002 :smt001
Nuki

Re: Nukin palleroiset

Viesti Kirjoittaja Nuki »

Täytyy kysellä opettaako se mieluummin mut käyttämään superkameraansa vai tuleeko ite kuvaamaan :smt003 Hankala oli saada hyvää kuvaa järkkärilläkin sisällä, on siellä sen verran hämyisää.
Muoks. Niin ja tosi paljon vaikuttaa valo kuvan laatuun, ei noi näyttäis yhtään niin kivoilta jos olis pilvinen päivä. Harmi kun se kuumin kuvausinto on nyt laantunut, ennen isäntä singahti heti pihalle etsimään kuvattavaa kun oli kaunis ilma, nyt se mokoma mieluiten vaan kököttäis netissä ja kuumeilis prätkiä... :smt009
suikku

Re: Nukin palleroiset

Viesti Kirjoittaja suikku »

Hienosti tosiaan olivat pronssien sulat kuvissa! Näytin miehellekin, kun aina selitän että kalkut ovat oikeasti hienoja. Nyt sen voi näyttää. Onkos tuolla kyllikillä ihan normaali luusto???
Vastaa Viestiin