Nukin palleroiset

käyttäjien kuvia

Valvojat: Aleksandra, maatiaiskukko, HiltaHelikopteri

Vastaa Viestiin
Nuki

Nukin palleroiset

Viesti Kirjoittaja Nuki »

Hei, täähän onnistui! Tässä mun siivekkäät tällä hetkellä, viikonlopun jälkeen niitä on ehkä jo lisää...

Kuva
Matti, kääpiökotsi Tuulilta

Kuva
Anna Abreu, mille fleur joka tarttui ihan vahingossa mukaan Munismiitistä ninnulta... :-"

Kuva
Teppo, Matin veli

Kuva
Kuva
Näin ne mussut ottaa arskaa mun kaa :smt004

Kuva
Nuki

Re: Nukin palleroiset

Viesti Kirjoittaja Nuki »

Mun viirut, kotoisin Mimi30:ltä

Nelli kylpee
Kuva

Jaakko
Kuva

Etualalla Choco, takana Nelli
Kuva
pirpeliini

Re: Nukin palleroiset

Viesti Kirjoittaja pirpeliini »

Ihana tuo tuhkakylpykuva :smt054 Miulla kans tekis mieli viiruja...joku päivä vielä :smt050
Silvia Sommarlat

Re: Nukin palleroiset

Viesti Kirjoittaja Silvia Sommarlat »

Fenix-lintuset nousee tuhkasta...kauniita kuin mitkä nämä sinun viirut :smt007
Nuki

Re: Nukin palleroiset

Viesti Kirjoittaja Nuki »

Kiitos, söpöisiä ovat munkin mielestä. Eilen kotiutuis pronssipari (pikkuisia vielä) ninnulta ja aivan hervottoman iso buttityttö Hämeenlinnasta. Kun saan aamukaffet imaistua kitaan meen tutustuttaan siipikarjaa toisiinsa, saavat tepastella vapaana pihalla kun kyhätään niille yhtä väliaikaista päivätarhaa lisää isännän kanssa. Koitan napsia kuvia samalla. Mä oon vieläkin ihan äimänä Klaara-butin koosta, sehän on melkein yhtä iso kuin joutsen! Kalkkunat on aivan mahtavia kavereita, noh, niinhän kaikki linnut tuntuu olevan...
Mimi30

Re: Nukin palleroiset

Viesti Kirjoittaja Mimi30 »

Olipas mukavata nähdä sun kalkatteja tänään ja muitakin lintusia! :smt001 Ihastuin ikihyviksi Klaaraan,se on niin ihanan luonteinen ja kaunis! :smt007
Tupu

Re: Nukin palleroiset

Viesti Kirjoittaja Tupu »

Kauniita kanasia ja viiruja! :smt007 Nelli näyttää vähän pöllöltä tuossa kylpykuvassa. :smt001
Pirjo

Re: Nukin palleroiset

Viesti Kirjoittaja Pirjo »

Oi -Matti ja Teppo :smt055 nuo nimet kyllä sopivatkin tosi hyvin kukoille :smt044
Ihania kuvia :smt060
Nuki

Re: Nukin palleroiset

Viesti Kirjoittaja Nuki »

Noilla vaihtui nimet vielä kertaalleen, Klaarasta tulikin Kyllikki kun miehestä se onn aivan Kyllikin näköinen ja Kleopatran nimi muutettiin Hertaksi. Koitan tänään lisätä kuvia tänne. Kyllikki on valloittanut mun miehen sydämen kun on niin kesy ja lempeä. Mies säälii kun rouva ei oo saanut meillä kulkea yhtä vapaasti pihalla kuin entisessä kodissaan. Pidän tirppoja päivittäin vapaana jotta ne tottuisi pihapiiriin, mut Kyllikillä on jostain syystä hirveä hinku naapurin pellolle, ja välissä kulkee tie.
Aamulla se säikäytti naapurin ala-asteikäiset muksut (lapset luuli että se jahtaa niitä, kun äärimmäisen utelias kalkkurouva olis vaan halunnut tulla moikkaamaan), täytyy nyt rykäistä tohon tienpuoleiselle tontin rajalle aita ettei Kylli-täti lähtis tielle seikkailemaan.
Heh, ja naureskelin jo isännälle, et sen ja Kyllin rakkaus on molemminpuolista, heti kun mies tulee lähettyville, Kylli heittää ittensä ihan lätyksi :smt005
Nuki

Re: Nukin palleroiset

Viesti Kirjoittaja Nuki »

Kyllikki Kalkkuna
Kuva

Kurko ja Hertta
Kuva

Kylli ihmettelee kastelukannua. Kylli ihmettelee aika monia asioita... :smt003
Kuva

Kuinkahan hyvin linnut muuten osaa karttaa myrkyllisiä kasveja? Meillä kasvaa sormustinkukkaa ympäri pihaa ja oon huolissani... Tänä aamuna kalkut ulkoili pari tuntia vapaasti ja kauhukseni näin kun Kyllikki nappasi palasen sormustinkukan lehdestä, tipautti kyllä heti. Muistelen että kersana kotifarmilla lehmät jätti myrkylliset niittyleinikit syömättä eikä meillä katit tai koira oo sormustinkukkia maistelleet vaikka muuten heiniä nakertelevatkin. On se kyllä totta mitä puhutaan buttien seurallisuudesta, Kylli on koko ajan mukana ihmettelemässä kun puuhastellaan pihalla. Hassu iso köntystäjä :smt049
Tuulia

Re: Nukin palleroiset

Viesti Kirjoittaja Tuulia »

Minäkin haluun tommosen kyllikin :wink:
Kyllä ne elukat osaa väistää myrkyllistä kasvia, meidän minihevostekin on jättäny pellolla kaikki leinikit rauhaan.

Terveisiä Matille ja Tepolle
hongatar

Re: Nukin palleroiset

Viesti Kirjoittaja hongatar »

Kyllikille terveisiä!
Mimi30

Re: Nukin palleroiset

Viesti Kirjoittaja Mimi30 »

Voi sitä Kyllikkiä!Jos kastelukannu näyttää Kyllikin mielestä toiselta kalkkunalta :smt005 ..ainakin muoto on sama.. :smt003 Koskakohan sitä uskaltais alkaa kalkkunoita kärttämään tolta isännältä..? :smt002 Kylli on nimittäin tosi valloittava tyyppi ja kunhan pronssit kasvaa isoks niin hurmaannun niistäkin varmasti yhtä lailla :smt001
Nuki

Re: Nukin palleroiset

Viesti Kirjoittaja Nuki »

Matti & Teppo ja Kyllikki lähettää entisiin kotiin terkkuja!
Kalkkunat on jotenkin sielukkaan oloisia, niillä on semmoinen viisas katse. Pikku kukkopallerot harjoittelee jo kiekumista ja tänä aamuna huomasin, et kummankin pyrstötupsu on jo vaihtumassa kaareviin kukon sulkiin. Muutenkin höyhenpuku alkaa vaihtua, tulee enemmän väriä. Ja Tepostakin näyttäis tulevan tummempi, se niskahöyhenet on nyt kaikki tummia. Mun vaavat on kohta isoja! Onneks ne on aikuisinakin niin pieniä et voin rauhassa lällytellä niitä. Vaikka kyllä mä meinaan kalkkujakin paijata vaikka isoksi kasvavatkin. Kylliä vaan on hiukka hankalampi kaapata syliin ku kääpiökukkoa...
Nuki

Re: Nukin palleroiset

Viesti Kirjoittaja Nuki »

Esmeralda-jättikotsi. Ihana ruttunaama! :smt049
Kuva

Käppänätytöt Tyyne, Martta ja Hillevi (vasemmalta oikealle)
Kuva

Hertta miettii itsekin onko se tyttö vai poika.
Kuva

Kuningaskalkkuna Kurko lepäilee
Kuva

Köllivät kalkkunat. Kyllikki-polo alkaa nyt olla kalju jo muualtakin kuin päästään. Kohta on varmaan kaikki sulat pudotettu.
Kuva

Etualalla Viikinki-jättikotsikukko ja takanaan eläkehybridi Hilkka
Kuva
Vastaa Viestiin