Nukin palleroiset

käyttäjien kuvia

Valvojat: Aleksandra, maatiaiskukko, HiltaHelikopteri

Vastaa Viestiin
pirpeliini

Re: Nukin palleroiset

Viesti Kirjoittaja pirpeliini »

Blondi muutti siis meille ja herra voi ja kasvaa hyvin :smt001 Sai uudeksi nimekseen Amadeus. Amadeukselle on jo akkakin hommattu, pronssi-mustamix, joka sai nimekseen Lyydia.
Ollaan tässä paljon sairasteltu (influenssaa), ja siksi jäänyt koneella käynti vähäiseksi, mutta yritäs niitä kuvia viimein saada tuonne gallerian puolelle lähipäivinä :smt001
Nuki

Re: Nukin palleroiset

Viesti Kirjoittaja Nuki »

:smt041 Ihanaa, pirpeliini! Kiva että pojalla on jo naisseuraakin, säälitti niin kun se ei meillä päässyt kunnolla pöyhkeilemään isänsä tiukassa komennossa. Jännityksellä ootan, kuinka isoksi Amadeus mahtaa kasvaa kun äitinsä on butti. Pitäiskin punnita Kyllikki nyt kun se on paksuimmillaan, punnasin sen toissasyksynä ja painoi silloin 15 kiloa, mutta se tuppaa aina muiden otusten (ja emäntänsä!) tapaan keräämään hieman vararavintoa nahan alle talveksi.
Muoks. Olikohan just viime syksynä, kun kyselin täällä mikä Kyllillä mahtaa olla kun hengittää niin raskaasti. No hetken siinä omia aivonystyröitä vaivattuani tajusin, että sehän on vaan niin paksu! Nyt on hieman hoikistuttu niistä muhkeista mitoista ja henki kulkee taas normaalisti.
koivuton

Re: Nukin palleroiset

Viesti Kirjoittaja koivuton »

:smt006 Olinpa muutaman päivän sun ja mun yhteisellä serkulla Mylsällä ja katseltiin näitä sun siivekkäiden kuvia! Aivan ihania :smt001 . Mulle tulee kans taas kesäksi butteja, mut pitääkin miettiä, ettei syksyllä teurastakaan kaikkia.
Nuki

Re: Nukin palleroiset

Viesti Kirjoittaja Nuki »

Oi, täällä on siis mun melkein-sukulaisia enkä mä tiennyt mitään! :smt006
Butit on aikamoisia, ehkei ne ole kovin elinkelpoisia lemmikkinä pitoa ajatellen, mutta se luonne... Tai eihän mulla ole kokemusta kuin Kyllikistä, mutta se onkin ihan omaa luokkaansa seurallisuudessaan ja kesyydessään. :smt049
kana10

Re: Nukin palleroiset

Viesti Kirjoittaja kana10 »

Ihania nämä sun siivekkäät :smt055
Nuki

Re: Nukin palleroiset

Viesti Kirjoittaja Nuki »

Kiitos, kana10! Mulle tuli taas kauhee käppänäkuume kun ihailin sun ketjua, täytyy siirtyä niihin enemmän kun porukkaa taas vähenee. Kauheeta kun on niin vähän tilaa ja niin paljon kaikkea ihanaa, mitä haluais :smt009 Mulle tuli yksi eläkeläisorppi -oon orppia hinkunut jo pitkään- ja nekin on kyllä aivan mahtavia, rauhallisia palleroita. Pitääkin tässä lähipäivinä käydä napsimassa uusia otoksia, kun vaan tulis töissä vähän löysempi päivä...
kana10

Re: Nukin palleroiset

Viesti Kirjoittaja kana10 »

Meillä kans tuo tilanpuute :smt012 Itse olen jo pitkään haaveillut pienestä rokkiparvesta ja muutamasta hanhesta, mutta eipä ne tuonne meidän pikku kanalaan mahdu. Saa nähdä josko muutaman vuoden päästä rakentaisi hieman suuremmat tilat noille linnuille :smt002
piu

Re: Nukin palleroiset

Viesti Kirjoittaja piu »

:smt007 aivan ihanana se sun harma kääpiökoch kana (sivulla 6). Ai kun semmonen kana joskus löytyisi.. :smt002
Nuki

Re: Nukin palleroiset

Viesti Kirjoittaja Nuki »

Tänks, Piu! Sullakin on aivan mahtavia käppänöitä :smt050 Mulle tuli kolme harmaata käppänää Tuulialta, ovat tosi mainion näköisiä. Täytyy tänään patistaa mies kattomaan mikä hemmetin asetus kamerassa on päällä kun en saa millään tarkkoja kuvia. Kuvasin tossa jokunen päivä sitten valtaisan määrän otoksia linnuista, mutta oikeestaan yksikään ei ollut hyvä :smt009 Ja nyt Tyynellä (yks harmaista käppänöistä) on vielä niin kaunis höyhenpukukin, jalkasulatkin viimosen päälle :smt049
piu

Re: Nukin palleroiset

Viesti Kirjoittaja piu »

Kiitos. On niin kiinostava nähdä miten erinäköiset nää pallerot voivat olla. Hullua vaan kun tuntuu siltä että on vaan Pakko saada niitä kaikki.. :smt005
Avatar
tipsi
riikinkukko
Viestit: 1075
Liittynyt: 30 Touko 2007, 06:02
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Nukin palleroiset

Viesti Kirjoittaja tipsi »

Kyllikki on kyllä mun fäföritti! :smt055
Ankkoja, kanoja ja lampaita.
Nuki

Re: Nukin palleroiset

Viesti Kirjoittaja Nuki »

Kyllikki kiittää! Se on kyllä melkoinen persoona, ja nyt voi olla, että Brunetesta tulee yhtä kesy mikäli jää henkiin...
Brune leikattiin keskiviikkoaamuna, Herkku oli polkenut siltä kyljet auki. Kun kalkku oli nukutettuna (eläköön Pusulan eläinlääkäri! :smt003 ) ja kynittiin haavojen ympäristö, koko kauheus paljastui ja jos olisin sitä ennen tajunnut miten pahat vammat ovat, olisin pyytänyt naapurin antamaan kirvestä :smt010
Ell kuitenkin tsemppasi ja sanoi, että noinkin pahoilla (kämmenenkokoiset) avohaavoilla on ihan hyvä paranemisennuste, mikäli jälkihoito vaan onnistuu. Brunette sai viikon antibioottikuurin, kiputroppia ja haavat pitää suihkuttaa vähintään kerran päivässä, sivellä hunajalla ja vaihtaa siteet. Mä oon onneksi saanut suihkuteltua kahdesti päivässä, koska Brune on niin kesy ettei ota kovasti stressiä peseytymisestä :smt049 Ja nyt näyttää jo paremmalta!
Kyllä on pikkasen hitaasti katottu apteekissa ja muutenkin kun on kalkun hoito tullut puheeksi, mutsikin kauhisteli, että mun kaikki rahat menee elukoitten hoitoon. Mutta toi oli satkulle hyvä sijoitus, Brunette on vielä nuori ja se on mun kulta, oma pikku nukkapää. Mieskin oli vaikuttunut potilaan sävyisyydestä kun haavoja ekan kerran suihkuttelin ja Brunette vaan nojasi muhun silmät kiinni. Tosin se oli varmaan aika pöllyssä Tramalista, mutta kiltti hoidettava se on ollut nytkin kun siirryttiin Metacamiin.
Pitää pyytää illalla mies nappaamaan suihkun jälkeen kuvat haavoista. Harmi (tai ehkä onneksi) ei tullut kuvattua haavoja ennen siistimistä. Oli ne sen verran karmeat, että mun piti käydä kesken leikkauksen oksentamassa enkä pidä itseäni mitenkään herkkävatsaisena.
Avatar
tipsi
riikinkukko
Viestit: 1075
Liittynyt: 30 Touko 2007, 06:02
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Nukin palleroiset

Viesti Kirjoittaja tipsi »

Voi kauhistus, onpa teillä ollut innokas kalkku-ukko! Pikaista paranemista! Onneksi lintujen haavat paranevat yleensä hyvin (pöpöt eivät liene tykkää elellä niin kovissa ruumiinlämmöissä kuin linnuilla on). Meidänkin Rebekka-raasu kävi eilen eläinlääkärissä kun se on hieman kauemmin ontunut. Onneksi jotkut eläinlääkärit hoitavat antaumuksella myös lintuja!
Ankkoja, kanoja ja lampaita.
Avatar
HiltaHelikopteri
kukkoilija
Viestit: 4445
Liittynyt: 01 Marras 2005, 17:58
Paikkakunta: Vantaa

Re: Nukin palleroiset

Viesti Kirjoittaja HiltaHelikopteri »

Hui kauhistus mitä sinne Nukille kuuluu! Kaksiko kalkkukanaa sulla on? Polkeeko kukko vain toista? Toivottavasti potilas paranee hyvin :smt023 Ja tosiaan hienoa, että eläinlääkäreiltä löytyy apua myös harrastelinnuille!
Nuki

Re: Nukin palleroiset

Viesti Kirjoittaja Nuki »

Helpottavaa kuulla toi bakteerijuttu! Sen mä tiesinkin, että lintujen haavat paranee yleensä nopsaan, mutta oon koko ajan pelännyt että Brune saa jonkun pöpön. Haavat alkavat jo parantua, ja kalkku on piristynyt sen verran, ettei enää jaksaisi ihan kiltisti suihkuteltavana olla. Ei se onneksi mitenkään paniikissa riuhdo, mutta veden kosketus ja hunajointi ei selvästikään enää kiehdo.
Hilta, kyllä Herkku polkee toistakin kalkkua, eikä edes ole mikään superpolkija, mutta Kyllikki on niin leveä ja paksu, että Herkku pystyy vaan tamppaamaan sen selässä. Pienempi Brunette sen sijaan epäonnekseen mahtuu Hermannin kinttujen väliin. Sain Mimi30:ltä pari lasten sadetakkia sovitettavaksi, teen niistä sitten Brunelle puvun kunhan haavat paranee sen verran että ilkeää alkaa sovitella. Sille tuskin enää kasvaa höyheniä vahingoittuneisiin kohtiin ja muutenkin arpinen iho on ohut ja herkkä, kaveri joutuu sitten olemaan takissa aina kun ei ole mun valvovan silmän alla.
Joo, olisin tosi iloisesti yllättynyt että ell lähti hoitamaan Brunettea, vähän jännitettiin nukutusta kun ei kuulemma koskaan ollut lintua nukuttanut eikä kunnallisella klinikalla ollut mitään happimaskeja tai muita hienouksia, mutta tosi hyvinhän se meni. :smt041
Vastaa Viestiin