Aleksandran alhoja

käyttäjien kuvia

Valvojat: Aleksandra, HiltaHelikopteri, maatiaiskukko

Aleksandra
riikinkukko

Re: Aleksandran alhoja

Viesti Kirjoittaja Aleksandra »

Voi ei, Maattarimamma94. Teillekin kävi noin ikävästi. :smt009 Tää on varmaan semmoinen vuodenaika, että ketuilla on poikaset joten etsivät aktiivisesti ja vähän uhkarohkeastikin ruoka-apajia.
Alhoja elämän ilona.

Aleksandra
riikinkukko

Loppukesän kuvia joistakin meidän kanasista.

Sulkasadot ovat osalla jo käynnissä. Tässä Veera.
Kuva

Petunia ja Veera. Petunian väri on mun mielestä tosi kiehtova. Luonnonlinnuilla on ihan vastaavaa väritystä. Petunian väri muistuttaa mun mielestä koppelon väritystä. :)
Kuva

Petunia.
Kuva

Peppi on sellainen kana, joka kulkee välillä erillään muista ja menee hankaliinkin paikkoihin, sellaisiin mihin muut kanaset eivät viitsi vaivautua. Pepillä on kyllä hyvä suojaväri.
Kuva

Tässä vähän edustavampi otos Peppi-kanasesta.
Kuva

Sitten vielä yksi kuva, heinäkuulta. Osa kanoista oikaisee tarpeen tullen rohkeasti vanhan puusillan yli, Sawun tapaan. Osa porukasta mielummin kiertää kun astelee sillalla.
Kuva

Uutta kukkoa meillä ei ole. Olin jo ottamassa kukkoa, mutta elämässä on nyt meneillään kaikenlaisia käänteitä. Meillä suunnitellaan pientä elämänmuutosta, ja kanojen pitoa täytyy ajatella uudelta kantilta. Päätimme, että emme ainakaan juuri nyt ota yhtään siivekästä lisää. Mietimme asiat perinpohjin ensin. Onneksi meidän kanaset tuntuvat pärjäävän hyvin ilman kukkoa, vanhalla rutiinilla painelevat menemään niin kuin ennenkin. Ei ole ollut ainakaan vielä kärhämiä tai muuta sellaista. Veera on ottanut parvessa jonkinlaisen hoivaajan roolin. Se kutsuu toisia syömään kun löytää herkkupalan. Se myös nukkuu yönsä kattoparrulla siinä samassa kohdassa missä veljensä, kukko Ville, ennen nukkui.
Alhoja elämän ilona.

HiltaHelikopteri
kukkoilija

Viesti Kirjoittaja HiltaHelikopteri »

Todellakin Petunian väritys muistuttaa koppeloa :smt050 On varmaan jännää seurata kuinka Veera toimii jatkossa...muuttuuko sen käytös ajan myötä kukkomaisemmaksi? Aika paljon on niitä tapauksia, että kana muuttuu "kukoksi" ja alkaa esim. kiekua.

Tsemppiä elämänmuutokseen :smt049
Tonja, p: 046 666 5106

Aleksandra
riikinkukko

Kiitos, Hilta! :smt049

Yksi kuva eiliseltä. Mies näppäsi tämän (ja antoi luvan, että saan postata tämän tänne :smt002 ). Petunian vieressä Siru. Ketun irtirepäisemät pyrstösulat kasvoivat takaisin hyvin. Mitenhän se mahtaa vaikuttaa sulkasatoon? Semmoinen pitäisi SIrullakin pikapuoliin alkaa. Jaksaako kana kasvattaa kaksi kertaa uuden pyrstön vai vaihtaako se vain ne muut sulat ja höyhenet? :smt017 Mielenkiintoista. Tämmöisiä yksityiskohtia mä aina pohdin… :)

Kuva
Alhoja elämän ilona.

Vastaa Viestiin