Voitko Auta minua löytämään hiekkaa?

lintulat, tarhat jne.

Valvojat: Aleksandra, maatiaiskukko, HiltaHelikopteri

HerraGribby

Voitko Auta minua löytämään hiekkaa?

Viesti Kirjoittaja HerraGribby »

Moi! Anteeksi huono suomi. :smt003

Pidän viiriäisiä munia varten sisätiloissa. Viime aikoina, huomasin linnuilla puuttuvia höyheniä ja alastomia vatsoja. Viiriäiset rakastavat kylpeä puulastuissa, ja mielestäni se saattaa hankaa höyhenet pois.

Pienen hiekkakylvyn sijasta vaihtoin yhden kerroksen pohjan kokonaan hiekaksi. Hiekka on niin helppo puhdistaa ja juuri ihana. He rakastavat tätä uutta jättiläistä hiekkakylpyä ja päättävät kylpeä hiekassa suurimman osan ajasta puulastujen sijasta. Taloni on kuitenkin nyt täynnä valtavia pölypilviä.

Käytetty hiekka on k-raudasta peräisin olevaa leikkihiekkaa. Yritän (ja epäonnistun) löytää hiekkaa, joka on huuhdeltu vedellä ja olisi pölyämätöntä. Tarvitsen kotiinkuljetuksen, koska minulla ei ole autoa ja hiekkaa on erittäin raskasta kuljettaa.

Arvostan apuasi! Kiitos :smt057
Avatar
HiltaHelikopteri
kukkoilija
Viestit: 4443
Liittynyt: 01 Marras 2005, 17:58
Paikkakunta: Vantaa

Re: Voitko Auta minua löytämään hiekkaa?

Viesti Kirjoittaja HiltaHelikopteri »

Missä sinä asut? Joku voisi auttaa halvalla, mutta hänen olisi asuttava lähellä sinua. Monissa kaupoissa on kotiinkuljetus, mutta se on kallista pienen erän ja raskaan tuotteen suhteen.

Where do you live? Someone could help cheaply, but he should live near you. Many stores have home delivery, but it is expensive for a small batch and a heavy product.
HerraGribby

Re: Voitko Auta minua löytämään hiekkaa?

Viesti Kirjoittaja HerraGribby »

Asumme Vantaassa!
Se voi olla vähän kallis. Tilaukseni hiekasta K-Rautalta oli yli 50 EU kahdelle isolle pussille; Voin ostaa myös Saksasta wachtel-shop.com ja on ihan samaan hintaan! En ole testannut heidän hiekansa pölyisyyttä.

zooplus.fi-lla on erittäin hyvä kylpyhiekka, mutta se on myös vähän pölyistä ja myydään pieninä määrinä.

Löydä paikka, joka myy puhdasta merihiekkaa on mielestäni ylimääräisten kustannusten arvoinen! :smt045
NellieNalle
nuorikko
Viestit: 63
Liittynyt: 13 Helmi 2020, 12:55

Re: Voitko Auta minua löytämään hiekkaa?

Viesti Kirjoittaja NellieNalle »

Vieläkö zooplus kuljettaa ilmaiseksi kotiovelle? Vuosia sitten kun tilasin kissan- ja koiranruokaa, toimitus oli halpa ja tuotteet tuotiin kotiin saakka. Jos näin on niin jos siellä olisi akvaariohiekkaa, niitä on joskus käyttövalmiita eli pesemättä valmista. Valitettavasti hiekan merkkiä en muista.

Does zooplus still deliver to your doorstep? Years ago when I ordered cat and dog food the delivery was cheap and the products were carried to my doorstep. If its still so, check if they have ready-to-use aquarium sand (you can use it without washing it first). Unfortunately I don't remember the brand of the sand.
Vastaa Viestiin