Lintulan rakentamista suunnitellen

lintulat, tarhat jne.

Valvojat: Aleksandra, maatiaiskukko, HiltaHelikopteri

Avatar
Titiuu
rhode island
Viestit: 615
Liittynyt: 27 Loka 2013, 15:42

Lintulan rakentamista suunnitellen

Viesti Kirjoittaja Titiuu »

Olen tässä jo pitkän tovin suunnitellut uuden lintulan rakentamista, kylläkin riikinkukkojen käyttöön, eikä kanojen. Hirveästi on ympäri nettiä erilaisia kanaloita kuvineen ja budjetteineen, mutta ne on pääsääntöisesti pieniä kooltaan ja enemmän sellaisia "täysin valmis-rakenteisia", ja itse olen suunnitellut säästäväni tekemällä mahdollisimman paljon itse.
Tiedustelisinkin siis että löytyykö keneltäkään kokemuksia ja tietoa enemmänkin tälläisistä latomaisista rakennuksista/rakennuspaketeista, mitkä sitten itse voi muokkailla myöhemmin siihen haluamaansa suuntaan?
Tarkoitan latomaisella enemmän tämmöistä puolilämmintä tilaa, mitä esim. vanhojen maatilojenkin yhteydessä usein on navetoiden lisäksi.

Paljon tarvikkeita löytyy jo omasta takaa, eikä rakentelu ole millään muotoa ongelma, mutta enemmänkin haluttaisi se runkopaketti hommata valmiina ja loput siitä itse sitten, että saisi varmasti tarpeeksi ison. Haluaisin nuo isot linnut kaikki samaan tilaan, toisin kuin nyt ovat jaettuna kahdessa rakennuksessa, jotka ovat korjauksen tarpeessa. :-"
"Huikea viidakko, ja ihmissyöjä kanoja!"
haahkaherra
isa brown
Viestit: 383
Liittynyt: 11 Joulu 2012, 16:33

Re: Lintulan rakentamista suunnitellen

Viesti Kirjoittaja haahkaherra »

Olisikohan apua sivustosta www.renson.fi. Sieltä löytyy kookkaampia halliratkaisuja ja suunnitelluvaiheessa on aina hyvä selailla ja pohtia eri ratkaisuja. :smt016 :smt024 :-"
riepukka
kukko
Viestit: 112
Liittynyt: 19 Maalis 2018, 17:39
Paikkakunta: Viitasaari

Re: Lintulan rakentamista suunnitellen

Viesti Kirjoittaja riepukka »

Lämpöelementit ovat yksi hyvä vaihtoehto rakentaa lämmintä eläinsuojaa/ varastoa ym. Meillä tehty kanala näistä 2 laadun elementeistä. Elementeissä on kaikki valmiina; teräksinen ulko- ja sisäpinta sekä eriste välissä.
Helppo pitää puhtaana ja hyvä lämmöneristys. Jos tekee maapohjalla, niin tosi näppärä ja helppo vaihtoehto. Upotettiin eka kerros osin maahan. Ainakin 120 cm levyistä elementtiä on olemassa (rakentaessa korkeus) ja pituuksia on monia eri vaihtoehtoja (ainakin 1,5-7,5 m). Voit suunnitella valmiiksi oven- ja ikkunoiden paikat. Voisin kuvitella, että ei tarvitse hankkia erikseen runkoa, vaan siitä selviää myös itse, kun rakentaa elementeistä.
Vähän on paljon, miten sen ottaa :smt023
Avatar
Titiuu
rhode island
Viestit: 615
Liittynyt: 27 Loka 2013, 15:42

Re: Lintulan rakentamista suunnitellen

Viesti Kirjoittaja Titiuu »

Paljonko teillä riepukka tuli maksamaan tuollainen? :smt006
"Huikea viidakko, ja ihmissyöjä kanoja!"
Avatar
Titiuu
rhode island
Viestit: 615
Liittynyt: 27 Loka 2013, 15:42

Re: Lintulan rakentamista suunnitellen

Viesti Kirjoittaja Titiuu »

Kiitos haahkaherra vinkistäsi! :smt038
"Huikea viidakko, ja ihmissyöjä kanoja!"
riepukka
kukko
Viestit: 112
Liittynyt: 19 Maalis 2018, 17:39
Paikkakunta: Viitasaari

Re: Lintulan rakentamista suunnitellen

Viesti Kirjoittaja riepukka »

Moi. Hinta jäi meille tosi edulliseksi, koska saimme "seinäpaloja" ihan ilmaiseksi. Oven teimme itse filmivanerista ja bevieristeestä. Ikkuna ja kierrätys kattopellit löytyi omasta takaa. Eli ostettavaksi jäi ovitarpeet, ruuvit ja puutavara. Sekä kattoeristeet ja sisäkattolevyt. Eli todellista hintaa en pysty kertomaan, kun oli tuota kierrätystavaraa niin paljon :smt048
Vähän on paljon, miten sen ottaa :smt023
Avatar
Titiuu
rhode island
Viestit: 615
Liittynyt: 27 Loka 2013, 15:42

Re: Lintulan rakentamista suunnitellen

Viesti Kirjoittaja Titiuu »

Aivan joo, no sehän tosiaan vaikuttaa paljon kun on omasta takaa käytettävissä rakennustavaraa :smt001
"Huikea viidakko, ja ihmissyöjä kanoja!"
Vastaa Viestiin