SUOLISTUS kuvasarjana, herkkänahkaiset älkää avatko!

ruoka- ja leivontaohjeita

Valvojat: Aleksandra, maatiaiskukko, HiltaHelikopteri

Iloisten Munatalo

Re: SUOLISTUS kuvasarjana, herkkänahkaiset älkää avatko!

Viesti Kirjoittaja Iloisten Munatalo »

Kiitos, Paltsi ohjeista, onnistuin ekaa kertaa suolistamaan ihan itsekin :smt006
annemari

Re: SUOLISTUS kuvasarjana, herkkänahkaiset älkää avatko!

Viesti Kirjoittaja annemari »

Minäkin juuri kokeilin, toisen nylkemällä ja toisen kynimällä. Kyniminen oli tuhat kertaa nopeampaa ja helpompaa kuin nylkeminen! Hyvät ohjeet, eikä oikeasti ole vaikeaa!!!
Kiyry87

Re: SUOLISTUS kuvasarjana, herkkänahkaiset älkää avatko!

Viesti Kirjoittaja Kiyry87 »

Mitkä on nylkemisen ja kynimisen edut noin ruuan laitossa? :smt017
Ite tulee aina nyljettyä, ne kaikki kaksi lintua mitkä nyt olen pataan pistäny :-"
Paltsi

Re: SUOLISTUS kuvasarjana, herkkänahkaiset älkää avatko!

Viesti Kirjoittaja Paltsi »

Kalkkunat useimmiten nyljen koska paloittelen ne, kanat kynin kun paistan kokonaisena. Nahka suojaa kuivumiselta ja erityisesti ankalla nylkeminen vie nahan alla olevan rasvan joka on ehkä paras osa koko ankassa :smt003 Ankat siis ehdottomasti kynin!
Kiyry87

Re: SUOLISTUS kuvasarjana, herkkänahkaiset älkää avatko!

Viesti Kirjoittaja Kiyry87 »

Ahaa, no nyt valkeni. Mie olen niin huono leikkaamaan lihaa että paistoin kalkkunan kokonaisena ja nyljettynä :-"
Ei se onneksi kuivanut. Mutta kyllä mä sitä valelinkin mausteliemellä hartaasti :smt040
paulaliina

Re: SUOLISTUS kuvasarjana, herkkänahkaiset älkää avatko!

Viesti Kirjoittaja paulaliina »

Hyvä kuvasarja! Itsekin olen opetellut. Kun kanoja pitää, ei mene hyvät lihat hukkaan. Ja koira syö loput. En viitsi kyniä, joten nyljen. Ja yllätyin kuinka helppoja viiriäiset oli teurastaa ja laittaa. Puukalikalla vain päähän kopsaus. Ja liha on hyvää. Mutta ruoaksi tarvitsee useamman, kun ovat niin pieniä.
Schippy

Re: SUOLISTUS kuvasarjana, herkkänahkaiset älkää avatko!

Viesti Kirjoittaja Schippy »

Muutama kysymys tästä proseduurista:

1) Kaulan katkasun jälkeen, kuinka nopsaa kynitte tai nyljette kanat? Heti vaiko vasta kohta?

2) Minkä ikäisenä laitatte yleensä ylimääräiset kukot pataan?

3) Minkä ikäisenä liha käy sitkeäksi?

Laitettiin just kolme jättikoch-kukkoa patakuntoon ja tämmösiä muutamia seikkoja, joita vois vielä viilata, tuli vastaan. :)
klanipää
muna
Viestit: 15
Liittynyt: 03 Marras 2016, 16:39

Re: SUOLISTUS kuvasarjana, herkkänahkaiset älkää avatko!

Viesti Kirjoittaja klanipää »

Voi kun en saa nuita kuvia auki,apuva! :smt009
Avatar
Aleksandra
kalkkuna
Viestit: 1159
Liittynyt: 22 Kesä 2011, 21:30
Paikkakunta: Vihti

Re: SUOLISTUS kuvasarjana, herkkänahkaiset älkää avatko!

Viesti Kirjoittaja Aleksandra »

Voi itku näitä kuvapalveluita. Taitaa olla nämäkin kuvat kadonneet bittiavaruuteen. :smt012 Eikä taida Paltsikaan olla enää täällä jotta voisi laittaa kuvat uudelleen. Auttaisin, jos voisin. :smt102
Vastaa Viestiin