Minkä kannan kanat ja mikä rotu kukko?

keskustelua roduista ja risteytyksistä

Valvojat: Aleksandra, maatiaiskukko, HiltaHelikopteri

Ana

Minkä kannan kanat ja mikä rotu kukko?

Viesti Kirjoittaja Ana »

Minkä rotuinen tämä pieni, 14 vuotias kukkoherra on?

http://img26.imageshack.us/i/sallanotta ... kavae.jpg/

Mitäs kantaa on tämä maatiaiskana, onko mitään tietoa kellään? :smt001

http://img411.imageshack.us/i/kuva151.jpg/
Kalle
bankiva
Viestit: 343
Liittynyt: 09 Huhti 2010, 12:51
Paikkakunta: Tammela

Re: Minkä kannan kanat ja mikä rotu kukko?

Viesti Kirjoittaja Kalle »

Vaikeata kuvasta on päätellä. Tuosta kukosta en sanoisi mitään mutta kana sopisi vaikkapa Alhon kannaksi ilmiasunsa perusteella.
Perimä pitäisi tietää, vaikkapa vain osaksi, ennenkuin mitään läheskään varmaa voisi sanoa.
Ana

Re: Minkä kannan kanat ja mikä rotu kukko?

Viesti Kirjoittaja Ana »

Okei..Jos joku haluaa, niin voin lisätä lisää tottakai kuvia, jos se helpottaa?? Ymmärrän vallan hyvin että kantoja ei voi tunnistaa, kun ei näistä kanoista ole mitään tietoja, perimää tms :smt002 Kaikki kanani on rakenteeltaan vankkoja, ehkä isompia maatiaisia mitä joskus olen nähnyt. Ja kaikki erisävyisen ruskeita. Jos tiedoista on yhtään apua. :smt003
Indica

Re: Minkä kannan kanat ja mikä rotu kukko?

Viesti Kirjoittaja Indica »

Ilmeisesti tiedät kuitenkin että ovat maatiasia? Vai onko mahollista että ovat monen rodun risteytyksiä?
Ana

Re: Minkä kannan kanat ja mikä rotu kukko?

Viesti Kirjoittaja Ana »

Hmm..No kerrompa koko tarinan :D Eli saimme 11 kanan lauman ja ton kukon eräältä naiselta, jonka oli pakko luopua avioeron vuoksi kanoistaan. Kun kysyin ostaessani rotua, niin hän sanoi että ne on niitä ihan perus kanoja..No mä otin ne tietysti maatiaisina. En ole ikinä tullut aatelleeksi asiaa, voihan ne kyllä risteytyksiä ollakkin, ei tietoa! :shock: Kukosta ei sanonut mitään ja sitä olen sit kans pitänyt ihan maatiaiskukkona mutta enä en sitä usko :smt003
Muusa

Re: Minkä kannan kanat ja mikä rotu kukko?

Viesti Kirjoittaja Muusa »

Peruskanoja eli jotain perus munantuotantohybridejä, ei todellakaan rotupuhtaita maatiaisia. Tarkemmin en osaa veikata, lohmann tai hyline? Kukko on erikoisen näköinen, voisi olla jotain ihan rotua tai risteytys?
Avatar
HiltaHelikopteri
kukkoilija
Viestit: 4445
Liittynyt: 01 Marras 2005, 17:58
Paikkakunta: Vantaa

Re: Minkä kannan kanat ja mikä rotu kukko?

Viesti Kirjoittaja HiltaHelikopteri »

Hei Ana, laitapas vaan lisää kuvia! Kauniita ovat ja sen lisäksi upeissa maisemissa kuvattuja!
Mullekin tuli mieleen, että 'erisävyiset ruskeat peruskanat' olisivat kenties niitä "tehotyttösiä", joista olikin toisessa ketjussa puhetta ;)
Onko sinulla tietoa, että mistä ex-omistaja on kanat hommannut?
Ana

Re: Minkä kannan kanat ja mikä rotu kukko?

Viesti Kirjoittaja Ana »

Joo, laitan mielelläni lisää kuvia. :smt045 Ei tietoa mistä hän on kanat hankkineet. Mutta kerran sanoi että nämä kaikki on tullut hänelle 20 kanan lastissa, vissiin jollai kuljetusautolla (?) :smt017 Kanat munivat muutama vuosi takaperin todella hyvin ja aivan mahtavan kokoisia munia. Joka viidennessä munassa oli kaksi keltuaista sisällä (mistähän tämäkin johtuu?), eikä puhettakaan että olisi kotelo mahtunut kiinni! :smt004


Kuva

Uploaded with ImageShack.us

Kuva

Uploaded with ImageShack.us


Kuva

Uploaded with ImageShack.us


Kuva

Uploaded with ImageShack.us


Kuva

Uploaded with ImageShack.us


Kuva

Uploaded with ImageShack.us


Kuva

Uploaded with ImageShack.us


Kuva

Uploaded with ImageShack.us
toukomettinen

Re: Minkä kannan kanat ja mikä rotu kukko?

Viesti Kirjoittaja toukomettinen »

Tuo kuva kanat keinussa on todella napakymppi!
Niin eivät nuo varmaankaan ole maatiaisia, minulla on myös kaksi noitten näköistä kanaa (monen mutkan kautta minulle tulleet, ei tietoa alkuperästä) ja ne ovat selvästi isompia kuin nuot muut minun (sekarotuiset) maatiaset. Minun käsittääkseni siis mitä vanhempi kana sen isompia munia tulee ja noita tuplakeltuaisia.
Ja että sinulla on kukko 14 vuotias, sehän on kunnioitettava ikä!
Indica

Re: Minkä kannan kanat ja mikä rotu kukko?

Viesti Kirjoittaja Indica »

Oi mikä ihana kuva tuo kanat pihakeinussa!! Päivän paras :smt045
Ana

Re: Minkä kannan kanat ja mikä rotu kukko?

Viesti Kirjoittaja Ana »

Juu, kukko kuoli 15 vuotiaana, itseasiassa äskösenä talvena :smt010 Mutta kuvissa 14v :smt002
Eepi

Re: Minkä kannan kanat ja mikä rotu kukko?

Viesti Kirjoittaja Eepi »

Jep ruskeita hybridejä, veikkaan. ISA brown ehkä. Kukko saattaa olla risteytys. Ei ainakaan alho.
Ana

Re: Minkä kannan kanat ja mikä rotu kukko?

Viesti Kirjoittaja Ana »

Joo, isot kiitokset teille kaikille! :smt055 ..Kiva tietää mitä omistaa, kun itse ei ole niin paljoo näistä roduista perillä. :smt005 Aloittelija olen. :smt002
maunu_muori

Re: Minkä kannan kanat ja mikä rotu kukko?

Viesti Kirjoittaja maunu_muori »

Mie vaikkaisin eepin kanssa samaa eli Isa brown roduksi, oli aika yleinen rotu yli 10 vuotta sitten.
gallia

Re: Minkä kannan kanat ja mikä rotu kukko?

Viesti Kirjoittaja gallia »

Vastaa Viestiin