Orpingtonista

keskustelua roduista ja risteytyksistä

Valvojat: Aleksandra, maatiaiskukko, HiltaHelikopteri

Vastaa Viestiin
vardenji

Re: Orpingtonista

Viesti Kirjoittaja vardenji »

Olihan muuten toi buff ihan vaan toi (mun mieleen) toffeenruskee väritys, eikä joku alalaji :smt017 Haaveissa olis, jos yhteen sopii sininen kukko, sille sininen ja buff rouvat. Tai sitten buff kukko ja sille sininen ja buff rouvat :smt003

Muoks. Löytykin hieman aiempaa ketjusta... :oops: Täytyypä muuten katsoa, jos saisin väsättyä hautomakonetta parin viikon sisällä, josko kyselisin siitosmunia! siimis näyttäis olevan suhteellisen lähellä, oliko sulla siis sinisiä orppeja?
Kertoisitteko vielä tyhmälle, mitä eroja on buffissa ja noissa muissa värin lisäks?
Viimeksi muokannut vardenji, 24 Tammi 2011, 19:12. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
omena

Re: Orpingtonista

Viesti Kirjoittaja omena »

Mä tahtoisin kanssa orppeja mutta ei oo tällä hetkellä tiloja :(
kite

Re: Orpingtonista

Viesti Kirjoittaja kite »

Kuulemani mukaan väreissä on lentokyvyssä eroja -joissakin. Olikos se niin et splashit lentää korkeammalle, kun taas buffit ei juuri nouse maasta :)
Joku viisaampi lisätköön.
siimis

Re: Orpingtonista

Viesti Kirjoittaja siimis »

Mulla on juu sinisiä orppeja - ja mustia ja splasheja. Ne kun kulkee "käsi kädessä". Ja munia pukkaa tasaiseen tahtiin :smt002 Ainakin meidän kanat lentää kevyesti pariin metriin yöpuulle, koko viime kesän olivat vallan ulkotarhassa ja yöpyivät aina aidan harjalla. Kukko on kömpelömpi. Buffeista mulla ei ole kokemusta.
kite

Re: Orpingtonista

Viesti Kirjoittaja kite »

Tuo mun kuulema oli "yleistä tietoa", ei kokemukseen perustuvaa...

Meillä buff pysyy maassa, musta ja sininen niin korkealla kun pääsee, splash jossain siinä välissä ja laced on pääasiassa maassa.
vardenji

Re: Orpingtonista

Viesti Kirjoittaja vardenji »

Oisko sulla siimis (kunhan hautomakone saadaan väsättyä ja kuntoon joskus keväämmällä) myydä sinisten siitosmunia? [-o< Siniset ja buffit on kyllä nyt sillä pakko-listalla. Jos smari kerran hautoo buffeja... Noi ihanat sulkaset peffat on jotain ylisulosta :smt054
siimis

Re: Orpingtonista

Viesti Kirjoittaja siimis »

Mulla on sininen, musta ja spash kana sekä sininen ja musta kukko, eli noista munista voi tulla kaikkia kolmea väriä. Ja tällä hetkellä niitä munia tulee yli oman tarpeen (hautomakone on täynnä :smt003 ). Kysele sitten kun sulla on ajankohtaista, täältä niitä saa jos vaan silloin sitten munivat yhtä ahkeraan. Nyt pitäis olla paremmin hedelmöittyneitäkin kuin viime kesänä, kun on kaks nuorta innokasta kukkoa kilvan polkemassa. Tuo vanha kukko oli vähän laiska hoitamaan sitä virkaa... Hedelmöitysprosentitkin pitäis selvitä tarkemmin reilun viikon kuluttua, kun nuo koneessa olevat alkavat kuoriutua.
vardenji

Re: Orpingtonista

Viesti Kirjoittaja vardenji »

JEE kaikenvärisiä suloisia höyhenpalleroita :smt055 Kaikki käy! Arvotustiput on kyllä jänniä, jos ei voi sanoo mitä väriä kuoriutuu :smt044 Toi splash on kans tosi kaunis kaikissa roduissa :smt054 Heti kun kone on saatu kokoon ja todettu toimivaks, paan viestiä! :smt024
vardenji

Re: Orpingtonista

Viesti Kirjoittaja vardenji »

siimis, kone on testissä ja vaikuttas kosteusproenttia lukuun ottamatta toimivan ainakin neljä tuntia oikein hyvin :smt002 Ostan ens viikolla koemunat kaupasta, mikäli toimii vielä sunnuntaihin asti 24/7 päällä. Kosteus ei tahdo laskee laatikossa alle 65. Varottelen vaan, että kuukauden kuluttua tiedän ostanko munia jo silloin, mikäli vaan sillon liikenee. :smt054 :smt044
siimis

Re: Orpingtonista

Viesti Kirjoittaja siimis »

ok :smt002 Meillä tosin nuorin mamma intoutunut ehkä hautomaan, kun olen jättänyt pesällisen munia sille. Kun ei me olla saatu niitä käytettyäkään... Katsotaan kuinka tosissaan se on. Onhan tuolla vielä munijoita, pitää vaan merkata haudonnassa olevat tarkkaan ja kerätä tuoreet pois.
vardenji

Re: Orpingtonista

Viesti Kirjoittaja vardenji »

Kiitos siimiksen, musta tuli eilen illalla onnellinen orpington pariskunnan omistaja :smt044 Nää on niin ihania ja kauniita :smt050 Isoveli kyseli koko matkan et kai niil on kaikki hyvin ja saahan kana kans henkee kukon takaa, onko liian kuuma jne. :smt003 Perille päästiin kotiin ja matka meni hyvin. Aamulla vein jo aikaseen ruokaa ja vettä ja siellä oli pieni hiljainen kysyvä 'kaaaa?' Pysyivät vielä pimeessä nurkassa, mutta vasta ne heräskin kai.

Mä olen täällä ihan fiiliksissä ollu jo eilisaamusta asti... :smt048 :smt044
vardenji

Re: Orpingtonista

Viesti Kirjoittaja vardenji »

Kävin kukkoa näyttämässä vuoraisännälle ja -emännälle ja siinä Lance nukkui sylissä ja siliteltiin. Olisko ihan 10-15 min rupateltu emännän kanssa niin kukolle tuli joku kauhee hätä ja se alko huutaa ja rimpuileen. Kysyin rauhallisesti että tuliko kanaa ikävä, johon kukko vastas rauhottumalla ja ihan hiljaa kaaa. Vuokraemäntää nauratti että 'ihan ku se olis vastannu sulle!' Ja mä mietin hiljaa ittekseni hymyillen että niinhän se tekikin :smt002 Kanaa sillä oli ikävä, rouvansa kylkeen meni nätisti ja rauhallisesti. Mutsikka-kanakin oli kai miestäns ikävöiny, kun siihen herran kylkeen syöksy :smt003
saralele

Re: Orpingtonista

Viesti Kirjoittaja saralele »

Tuleeko orpingtonit yleensä toimeen pienempien knarotujen kanssa? Mulla on maatiaisia, nyt oon alkanu haaveileen näistä niitten lisäksi :smt001
smari

Re: Orpingtonista

Viesti Kirjoittaja smari »

Mulla on isojen orppien kanssa pari alle kilon painoista kääpiökanaa, kuva linkin sivun aika lopussa: http://www.munanetti.net/viewtopic.php? ... &start=150
saralele

Re: Orpingtonista

Viesti Kirjoittaja saralele »

Oisko jollain myydä mulle muutamaa siitosmunaa :smt003 Nyt on 15 päivää vielä tämän satsin kuoriutumiseen, sit vois laittaa palleroisia tulemaan, jos vaan munia liikenee :smt001
Vastaa Viestiin