Orpingtonista

keskustelua roduista ja risteytyksistä

Valvojat: Aleksandra, maatiaiskukko, HiltaHelikopteri

Vastaa Viestiin
siiri

Re: Orpingtonista

Viesti Kirjoittaja siiri »

Huomenta ja anteeksi Hilta, ilmoitus on kyllä ostopuolella, hiljaista pitelee.. kunhan jaarittelin..
Mistähän löytyisi hyviä kuvia orpington nuorikoista, jotta näkisi niitä sukupuolieroja? Mä olen näiden pienempien kanssa niin tumpelo :oops:
kite

Re: Orpingtonista

Viesti Kirjoittaja kite »

Joo ja joo.. No, se EI ollut myynti-ilmoitus, vaan laitoin viestin missä sellainen kuva (ja myynti-ilmoitus) on, mutta
kukin näkee mitä tahtoo ja se on kyllä tooosi vaarallista jos täällä sellainen viesti joukossa on..
Mun mielestä se oli keskustelua..
vardenji

Re: Orpingtonista

Viesti Kirjoittaja vardenji »

Enpä oo tänne ehtiny taas kirjotella poikivan kutun takia. Viimesetkin orppitiput kuoriutunee koneesta, Mutsikka koittaa kahmia itelleen kaikki munat vattans alle... Mä olen tosi laiska laittaan kuvia, mutta orppinuorikoista sukupuolieroineen on kuvia tässä topiikissa pari kolme sivua taaksepäin.
Pyydän kans anteeks jos mä olen kirjottanu myynti-ilmotusmaisesti! Kunhan jaarittelen ylimääräsistä kukoista.
Täällä parven päänä toimiva Risto lähtee perjantaina uuteen kotiin. Joku nuorista saa vähäks aikaa viedä sen paikan. Splash-kukkoja on kaks(?) kasvamassa, joten niistä toinen jää parven pääks, kunhan nyt ensin painaiski enemän kun 100g :smt002 Kaipa se talveks kasvaa.
siiri

Re: Orpingtonista

Viesti Kirjoittaja siiri »

Ovatko nämä muuten aina ihan kesyjä, siis ilman mitään kesyttelyjäkään?
Meillä on yksi oikein "tungettaleva", jää jalkoihin :smt004
vardenji

Re: Orpingtonista

Viesti Kirjoittaja vardenji »

Ne on aika uteliaita, joten täällä alkavat kesyyntyä itestään kunhan on rauhallinen niiden seurassa. Sylikesyks ei tuu ilman opetusta. Mä en oo enää sylitelly, mut koitan saada ne syömään kädestä nuorikkona. Sen kesympiä ei välttämättä mulla tartte olla. Kunhan saan lääkintää tai teurastusta varten tarpeeks helposti kiinni eivätkä käy päälle. Joku sylikesykin toki porukkaan mahtuu.
Savonni

Re: Orpingtonista

Viesti Kirjoittaja Savonni »

Tänään kuoriutui 12 tipuja siitosmunista :smt055 .

Haluaisin tietää miten erottua tipuista värit esim sininen ja splash :smt017 ? Olisiko kellään tipuista näistä väreistä valokuvia?

Sitten on muuten musta mutta rinnassa ja pepussa on keltaista vähän niinkuin pingviini, tuleeko siitä myös kokonaan musta aikuinen?

Kysyn siksi koska minulle tämä on ensimmäinen orpingtonit ja haaveeni toteutui. Olisi kiva harjoitella osata mitkä on värit :smt045 .
vardenji

Re: Orpingtonista

Viesti Kirjoittaja vardenji »

Splashit kuoriutuu jo vaaleena. Mustat ja siniset erottaa kunnolla vasta sulkiintumisen alkaessa, jollon siipisulista näkee värin. Siniset on harmaita ja mustat on sit tosi mustia!
Viime vuonna mulla oli kaks pingviinitipua, molemmat yhtä tummia. Toisesta tuli sininen kana ja toisesta musta kukko. Nyt mulla on 9 pingviinitipua tipulassa ja väriero oli selvä heti kuivuttua porukassa. Ero kans varmistu siipisulkien myötä. Tässä poikueessa siniset oli alusta asti vaaleempia, untuvissa oli harmaata eikä lainkaan mustaa, kun taas mustilla oli ihan mustaa untuva harmaan lisäks. Eli pingviineistä ei tiedä onko mustaa vai sinistä :smt002
javu

Re: Orpingtonista

Viesti Kirjoittaja javu »

Parit kuvat buff -orpeista. Tiput ovat 9 -viikkoisia nyt, keskimmäisessä kuvassa kukkotipu. Kanat ja kukko pikkusen yli vuoden vanhoja.

Kuva
Kuva
Kuva
Savonni

Re: Orpingtonista

Viesti Kirjoittaja Savonni »

javu: Vau ihana buff-kuvat! :smt007 :smt007
Raksu

Re: Orpingtonista

Viesti Kirjoittaja Raksu »

Savonni, käy katsomassa kuvagalleriastani orpin kuvia, siellä on joitakin kuvia pienistä. Raksun orpit :smt003
tinttuli

Re: Orpingtonista

Viesti Kirjoittaja tinttuli »

Aivan ihkuja buffeja javu :smt038

Tässä myös linkki http://www.keiths-orps.co.uk/ yhdelle orppisivustolle, jossa paljon kuvia yms.
Savonni

Re: Orpingtonista

Viesti Kirjoittaja Savonni »

Tinttuli: Joo ennen olen nähnyt kotisivulta kaikki on todella paljon kauniita värejä :smt007 :smt060 ! Haluan myös, mutta varmasti Suomessa ei ole kaikki :smt009 :smt010 .
vardenji

Re: Orpingtonista

Viesti Kirjoittaja vardenji »

Mulla on kyllä toi silver laced kana, mutta ilman kukkoa :smt012 Olipa tuolla niin ihania värejä :smt007
Pirjo

Re: Orpingtonista

Viesti Kirjoittaja Pirjo »

Meille kuoriutui viime yönä tällainen, minkähän värinen tästä tulee...tuleeko valkoinen :smt017
Kuva
tinttuli

Re: Orpingtonista

Viesti Kirjoittaja tinttuli »

Tässä linkissä sivun alaosassa on aika kattavasti hyviä kuvia erivärisistä tipuista http://www.feathersite.com/Poultry/CGK/ ... KOrps.html Onnea Pirjolle :smt023
Vastaa Viestiin