Kahden rodun risteytykset

keskustelua roduista ja risteytyksistä

Valvojat: Aleksandra, maatiaiskukko, HiltaHelikopteri

Gizzmo

Kahden rodun risteytykset

Viesti Kirjoittaja Gizzmo »

Mua kiinnostaa tietää minkä näkösiä kanoja ja kukkoja tulee kahden rodun risteytyksistä.Laittakaa kuvia jos löytyy.

Mä löysin arkistoista tällässen sussex/favorellekukon
Kuva
Kuva
Väri toiselta(light sussex) ja parta toiselta....
pippuri

Viesti Kirjoittaja pippuri »

Meillä on näitä brahma-kochinsekotuksia:
Kuva

Kuva

Kuva
pronssari

Viesti Kirjoittaja pronssari »

Tässä olisi yksi Hopea-brahma kanan ja alhokukon risteytys. :smt002

Kuva
Kuva
flai

Viesti Kirjoittaja flai »

Nää kuvat taitaa jossain ketjussa jo olla, mutta laitetaan silti.

Tässä plymouth rockin ja hy-line hybridin risteytys kana:
Kuva

Ja kukko:
Kuva

Plymouth rock/jättikochin kana kera puhtaan rokkikukon:
Kuva

Näitä löytyy enempikin...
Kuva

Saas nähdä minkälainen on seuraava kuoriutuva tipue, kanan alla on nyt 6 kaupan munaa, 4 näiden risteytysten munaa ja kaksi alhon munaa, kukkovaihtoehtoina plymouth rock, rokkihybridi, isa brown ja alho, kaikki polkee kaikkia kanoja ihan sekaisin, olen nähnyt tuon risteytyskukon jopa pikkuisen alhon selässä. :smt003
Skuukkeli

Viesti Kirjoittaja Skuukkeli »

Jännän näköisiä noi risteytykset. :smt005

Paitsi että tällaisen maallikon silmiin ne näyttävät hienoilta, minulle menisi läpi ihan "rotulintuina". :smt003 :smt002
Sitähän ne ovatkin peräti kahta rotua... :razz: \:D/
Maximoves

Viesti Kirjoittaja Maximoves »

Toi rokki-kotchi-kana on tosi kauniin näköinen :smt007 Pidän molemmista nääs erikseen,joten yhdistelmänäkin nätti kun mikä.
Basu

Viesti Kirjoittaja Basu »

Hauskaa, miten vahvasti rokit periyttävät raitojaan! Kauniita :smt007
flai

Viesti Kirjoittaja flai »

Raitapaidat kiittää. :smt001

Sen olen näissä huomannut, että ne joissa on puolet plymouth rockia, on laidastaan kaikki raidallisia, ja emon väritys vaikuttaa vain raitojen taustan väriin. Sitten taas kun on nyt ruvennut olemaan näitäkin tirppoja joissa rokkia on vain neljännes, niissä ei välttämättä ole raitoja ollenkaan, yksi on jopa kokonaan oranssi mustilla pyrstösulilla ja kauluksella. :smt007
Mimmi

Viesti Kirjoittaja Mimmi »

Oi, tuo rokkikochin on kaunis! :smt007
pippuri

Viesti Kirjoittaja pippuri »

Tuo pronssarin kukko on tosi komea ja flain raitapaidat ovat kauniita.. tässähän taitaa pukata pientä raitapaitakanakuumetta :smt017
siimis

Viesti Kirjoittaja siimis »

Voi että noita raitapaitoja :smt007 Mulle ja...

Osaatko flai sanoa, mihin väriin voi risteyttää, että tulis ihan musta-valkoraidallisia? Mitä väriyhdistelmiä olet toteuttanut ja mitä niistä on tullut? Tuleeko esim mustan kanssa raidallisia myös?
flai

Viesti Kirjoittaja flai »

siimis kirjoitti:Osaatko flai sanoa, mihin väriin voi risteyttää, että tulis ihan musta-valkoraidallisia? Mitä väriyhdistelmiä olet toteuttanut ja mitä niistä on tullut? Tuleeko esim mustan kanssa raidallisia myös?
No tuossa alimmassa laittamassani kuvassa on osa kokomustan ja osa kokosinisen jättikochinkanan jälkeläisiä, kukko siis plymouth rock. Selvästi näkee että osa on sinertäviä ja osa mustia, on siellä seassa se sininen jättikochinkin seisomassa. :smt003 Tuo noiden risteytysten raidoituksen "utuisuus" on minun mieleeni, se ei ole niin terävärajaista kuin puhtailla rokeilla, ja sulkajalat on kivoja. :smt001

Ihailijoille vinkiksi, näitä raitapaitoja on myynnissäkin pari kappaletta vielä. :smt002
siimis

Viesti Kirjoittaja siimis »

Oi voi, milläköhän ne saisi tänne päin..? Kukkoi vai kanoi?
Gizzmo

Viesti Kirjoittaja Gizzmo »

Mua on himottanu pitkään risteyttää plymaria ja sussexia.Siitä vois saada heterogeenisen hyvin munivan kana-aineksen,mikä ei hautois niin herkästi. Täytyykin alkaa mankumaan Jampalta sitä sen leskeks jäänyttä sussexkukkoa.....
jamppa

Viesti Kirjoittaja jamppa »

Et saa :smt016 Se on mun!!!
Mä vielä jostain jotenkin jollain hommaan sille puolison...
BTW, mä lähen tulee kohta teelle et valmistaudu...
Vastaa Viestiin