Tuntemattomat kanat

keskustelua roduista ja risteytyksistä

Valvojat: Aleksandra, maatiaiskukko, HiltaHelikopteri

Vastaa Viestiin
pikkupi
kääpiö-kochin
Viestit: 333
Liittynyt: 18 Syys 2011, 14:39
Paikkakunta: Pirkanmaa

Tuntemattomat kanat

Viesti Kirjoittaja pikkupi »

Sain kesällä tuliaisiksi munia jotka laitoin kaikki 21 hautomakoneeseen. Säädetyn ajan jälkeen niistä 6 kuoriutui joka ei ollut ihme, sillä munat olivat kuulemma hieman yli-ikäisiä ja kulkeutuneet pitkän matkan.
Kaikki poikaset olivat mustia paitsi yksi mustavalkopilkullinen. Nyt kun ne ovat isoja näyttää siltä, että kaikki olisivat kanoja :smt041
Ne ovat hauskan pyöreämuotoisia, lyhytjalkaisia ja niillä on jaloissaan sulat. Ihan jokaisella ei ole kuin toisessa jalassa.
Nämä ovat myös kesyjä luonnostaan. Ensimmäisenä tulevat tykö, vaikka saappaitten päälle kun menen kanalaan. Kun maatiaiset pakenevat, ennenkuin tunnistavat.
n
Valokuvia minulla ei ole, tiedän että niitä tarvittaisiisiin tämmösen kysymyksen yhteyteen, mutta arvuuttelut ovat tervetulleita tämän sallisen kuvauksen perusteella.

Niin ja vielä, mitään töyhtöä ei päässä ole.
Avatar
HiltaHelikopteri
kukkoilija
Viestit: 4443
Liittynyt: 01 Marras 2005, 17:58
Paikkakunta: Vantaa

Re: Tuntemattomat kanat

Viesti Kirjoittaja HiltaHelikopteri »

Onko kääpiö-kochin sulle tuttu rotu? Se tulisi ekana mieleen, mutta luultavasti ovat jotain risteytyksiä, kun jalkahöyhennys on toispuoleinen.
pikkupi
kääpiö-kochin
Viestit: 333
Liittynyt: 18 Syys 2011, 14:39
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: Tuntemattomat kanat

Viesti Kirjoittaja pikkupi »

Kääpiö kochin on minulle huonosti tuttu rotu, olen nähnyt niitä vain kuvissa. Mutta luulen, etteivät nämä ole kääpiöitä, ovat aika rotevia ja isompia kuin kaksi viikkoa vanhemmat maatiaiskanat. Molemmat ovat vielä keskenkasvuisia. Ja niistä jalkojen sulista tein aamulla tutkimusta. Niihin paljaisiinkin kinttuihin näyttäsisi olevan kasvamassa jotakin mustaa peitettä
tiedä millainen turkki siitä vielä tulee. Muutern tykkään näistä kovasti, kun ovat niin rohkeita ja kesyjä luonnostaan.
Vastaa Viestiin