Silkkikanoista

keskustelua roduista ja risteytyksistä

Valvojat: Aleksandra, maatiaiskukko, HiltaHelikopteri

Vastaa Viestiin
ankkailija

Viesti Kirjoittaja ankkailija »

Mites silkkikana/kukko kesyyntyy? Ku ite olen hankkimassa..? :smt017
ankkailija

Viesti Kirjoittaja ankkailija »

Ja jos hankin vaikka 3 valkoista silkkiä ja yhden ruskean, syrjivätkö muut sitä värin takia :smt021 ? Ja vaikuttaako eri väri myös siihen, että saa :smt008 ko se kukolta?
jamppa

Viesti Kirjoittaja jamppa »

Nehän kesyyntyy yleensä ihan hyvin, ainakin mulla onkesyyntyny!
Ei kai se väri kauheesti vaikuta asiaan... Tai voithan hankkia rusken kukon ja valkoisia kanoja!
ankkailija

Viesti Kirjoittaja ankkailija »

No hyvä juttu! :smt005 Muuten toi ruskea kukko olis hyvä idea, mutta eräs valkoinen kukko on jo alustavasti varattu.. Suunnitelma olisi: 1 valkoinen kukko, 1 tai 2 valkoista kanaa ja yksi ruskea kana.. Ja eihän sitä tiedä vaikka siitä ruskeasta tulisi suosittu kanaporukassa! :smt005 Ja siitähän voi tulla kukon suosikki vaimo! :smt008 :smt005
ankkailija

Viesti Kirjoittaja ankkailija »

Ja kuinka korkee aita?
meriska

Re: Silkkikanoista

Viesti Kirjoittaja meriska »

Meille muutti 11. kesäkuuta -09 ruskea silkkikana, joka nimettiin Emilyksi. Valkoinen silkkikana, josta tuli Ellen. Sekä kaksi ruskeaa silkkikukkoa Edwart ja Erwing. Kaikki aivan ihania otuksia :smt055

Erwing
Kuva

Edwart
Kuva

Emily
Kuva

Ellen
Kuva

Mulla vielä kovin vähän kokemusta näistä kanasista, niin kertoiskos joku, että onko näille näiden väreille ihan jotain virallisia nimityksiä? :-k
Skuukkeli

Re: Silkkikanoista

Viesti Kirjoittaja Skuukkeli »

Vinkeen näköistä väkeä...
Onnittelut uusista kanasista ja komeista kukoista, kivat nimet olet keksinyt. Mun suosikki on Ellen... :smt048
ankkailija

Re: Silkkikanoista

Viesti Kirjoittaja ankkailija »

Oih! Ellen näyttää aivan meidän Ullalta! Ne ovat kyllä ihania sylikanoja! :smt007
kanamummo

Re: Silkkikanoista

Viesti Kirjoittaja kanamummo »

Ei näy kuvia???? :smt017
ankkailija

Re: Silkkikanoista

Viesti Kirjoittaja ankkailija »

kanamummo kirjoitti:Ei näy kuvia???? :smt017
Joo, nyt näköjää hävis..? :smt017
meriska

Re: Silkkikanoista

Viesti Kirjoittaja meriska »

höh. miten nuo nyt yhtäkkii hävisvät :scratch:
koitan tehä asialle jotain :smt045
Martta

Re: Silkkikanoista

Viesti Kirjoittaja Martta »

Nyt on tullut kahdenlaista tietoa silkkikanan värien periytyvyydestä. Mulle kerrottiin, että valkoinen silkki voi saada ruskean jälkeläisen. Eilen taas eräs mies kertoi, että hänellä oli monta sukupolvea valkoista ja aina tuli vain valkoisia jälkeläisiä. Pitääkö siis haudata toiveet ruskeasta poikasesta ja ostaa ruskea kana tai kukko?
kaakatin

Re: Silkkikanoista

Viesti Kirjoittaja kaakatin »

Osaisiko joku kokeneempi silkki-ihminen kertoa, ovatko minun silkit molemmat kukkoja? (piti olla kanoja) ne ovat nyt 16- viikkoisia, eivät kieu eivätkä muni vielä. :smt003

Pitääkö muuttaa Diipan nimi Dimpaksi? Diipan nokan päälle on alkanut kehittyä punaista röhelöä, heltta leuan alla on aika iso, käytös ja askellus on aika kukkomaista. Karvaa näyttäisi kuitenkin olevan aika paljon ja päässä kunnon karvalakki.
Kuva

Kuva

Tuleeko Darlasta Darra?
Käytökseltään se on ehkä kanamaisempi, mutta yhtenä iltana olin kuulevani sen tavoittelevan jonkinlaista kiekumisyritystä (en siis ole varma). Tukka sillä on pienempi ja kukkomaisempi kuin Diipalla. Nenänpäällä ei ole punaista röhelöä ja helttakin on pienempi. Myös kooltaan Darla on pienempi kuin Diipa ja sillä on joka puolella vähemmän höyheniä.

Kuva
sisu65

Re: Silkkikanoista

Viesti Kirjoittaja sisu65 »

Mikäs teidän silkkien lempiherkku on? Pitäis saada nuo omat vähän kesyyntymään kun ovat niin arkoja. Ajattelin jollain suurella herkulla mutta millä? Makarooneja tarjosin yhtenä päivänä mutta ei uponnut. Eihän nuo ole kyllä viikkoakaan asustelleet täällää mutta...
kaakatin

Re: Silkkikanoista

Viesti Kirjoittaja kaakatin »

Keitetty maissi, makarooni ja riisi maistuu aina. Tomaatti on myös yksi suosikki.
Vastaa Viestiin