Kyllähän ne isoiksi kasvaa. Täytyisikin punnita noita aikuisia... Kirjoissa sanotaan että kukko painaa aikuisena 3-4 kg ja kana 2,5-3 kg, mutta uskon että omani ainakin painavat enemmän.
Vuotiaasta kukosta jäi suolestuksen ja kynimisenkin jälkeen 2 kg painoinen mötkäle.
Täytyisi laittaa tuonne rotuesittelyihin hiukan edustavammat kuvat rodusta

. Nyt siellä on kuvat nuorikoista (kaikki tietänee että linnut on silloin rumimmillaan) ja sitten on joku täplikäs kana (taitaa olla joku 1 ja ainoa suomen maassa).
Punaisia (en tiedä onko värin oikea nimitys punainen...) sussexeja olen nähnyt suomessa, mutta muuten on kaikki näkemäni olleet light sussexeja.
Kukko on komeimmillaan vasta 3-4 vuoden iässä, olen huomannut.
Tuolla on kuva missä on mun Einari-kukko maatiaiskanan vieressä. Jos joku tunnistaa mikä maatiaiskana on kyseessä, tieto on tervetullut. Siinä sitä kokoeroa huomaa. Kuitenkin polkeminen on noillakin onnistunut loistavasti, eikä sussex-kukko ole kömpelö valtavasta koostaa huolimatta (vrt. orpington tai brahma).
http://mediaserver-2.vuodatus.net/g/322 ... jakana.JPG
Ja kyllä noista mun aiemmistakin kuvista sitä kokoa ehkä huomaa, jos vertaa vaikka niihin takana oleviin kottareihin.
Einarin poika on nyt myynnissä, luultavasti tulee isänsä kaltainen komistus

...