Madotus+ulkoloishäätö

kun kana sairastaa...

Valvojat: Aleksandra, maatiaiskukko, HiltaHelikopteri

kotkotko

Re: Madotus+ulkoloishäätö

Viesti Kirjoittaja kotkotko »

^^Stronghold tehoaa sekä ulko- että sisäloisiin, ei tarvitse axilurilla enää myrkyttää sen jälkeen.
Avatar
jen-na
muna
Viestit: 16
Liittynyt: 22 Syys 2008, 10:13

Re: Madotus+ulkoloishäätö

Viesti Kirjoittaja jen-na »

Missä muodossa olette antaneet Axiluria? Tabletin hienonnus ja nestemäisen ruoan sekaan vai miten?
Raksu

Re: Madotus+ulkoloishäätö

Viesti Kirjoittaja Raksu »

Minä annoin tabletinpalan jauhelihapallon sisällä ja helppoa oli kuin heinän teko :smt040
tinttuli

Re: Madotus+ulkoloishäätö

Viesti Kirjoittaja tinttuli »

Kuinka moni aikoo erota säilytysohjelmasta? ketjusta. Lammpuöljy vs. kalliit lääkkeet.
Ivermektiinistä ihan tuon kalleuden osalta:

Toukokuussa 2012 ostin 250ml pullon Noromectin Pour-on vet 5 mg/ml . Se iholle kaadettava (ei höyheniin) ja siitä verenkiertoon imeytyvä sisä- ja ulkoloislääke. Säilyvyys 2 vuotta. Pullo maksoi tuolloin 47,04€. Annosteluun tarvitaan tarkka, esm. insuliiniruisku ilman neulaa.

Ohjeeksi sain kanalle 0,2mg/elopainokilo.
Pullossa on 250ml x 5mg= 1250mg ivermektiiniä.
Jos esimerkiksi Alho-kana painaa keskimäärin 1,5kg, se tarvitsee 1,5 x 0,2mg= 0,3mg
Pullossa on 1250mg. Se jaettuna 0,3mg saadaan 4166.
250ml pakkauksella käsittelee kertaalleen 4166 keskipainoista Alhoa ja annoksen hinta ilman ell palkkiota on 0,011€/kana. Laskinko nyt ihan väärin :oops: Saapi korjata.

Lamppuöljykään ei ole ihan haitatonta. Lamppuöljystä annettu turvallisuustiedoite: Voi olla tappavaa nieltynä ja joutuessaan hengitysteihin. Toistuva altistus voi aiheuttaa ihon kuivumista tai halkeilua. Henkeenvetäminen voi aiheuttaa keuhkopöhöä ja keuhkokuumetta. Sisältää bentseeniä.
Nuki

Re: Madotus+ulkoloishäätö

Viesti Kirjoittaja Nuki »

Mistä te saatte tota ivermektiiniä? Mulle ei ell suostunut kirjoittamaan kuin Stronghold-reseptin, ja se on aika kallista jos pitää useampi kilo kanoja hoitaa. En ehkä uskalla kokeilla permetriiniä kanoille... Mulla on axiluria madotukseen, mutta nyt on useammalla kalkkijalkaa ja mietin, saisko molemmat ötöt hoidettua jollain tavaralla yhtä aikaa. Parafiiniöljyllähän kalkkijalkoja voi myös voidella, noi on onneksi kesyjä ettei pitäis hirveää painimista olla edes.
Vasta luettuani tän ketjun mulle slvisi, ettei axiluria tarvi kanoille kuin kerta-annoksena. Syksyllä vähän ottikin päähän kun lintujen, koiran ja kissojen matolääkkeet maksoi yhteensä jotain kahdeksankymppiä. Nyt on sit axia useempaankin madotukseen :smt003
Artturieinari

Re: Madotus+ulkoloishäätö

Viesti Kirjoittaja Artturieinari »

Minä keltanokkana ostin Maatalous Ykkäsen nettikaupasta Smite nimistä ötökkäpulveria. Pitäisi olla "myrkytön" luonnontuote. Onko kukaan käyttänyt tuota ulkoloishäätöön?
pipsukka

Re: Madotus+ulkoloishäätö

Viesti Kirjoittaja pipsukka »

Madotin eilen kanat. Ja tänään tuli 7 munaa. Kysyisin vaan viisaammilta. Voiko munia nyt madotuksen jälkeen syödä? Laitoin ne eri rasiaan ja tekstin päälle. :smt017
Raksu

Re: Madotus+ulkoloishäätö

Viesti Kirjoittaja Raksu »

Meillä ainakin on ite käytetty :smt003
pipsukka

Re: Madotus+ulkoloishäätö

Viesti Kirjoittaja pipsukka »

Ok, näin ajattelin, että eihän niitä kuitenkaan raakana syö.......omaan käyttöön. Kiitos!
:smt018
anki06

Re: Madotus+ulkoloishäätö

Viesti Kirjoittaja anki06 »

Aaaaaaaaaaaaaaaargh !!!!!!! :smt013

Nyt on meillä etiäisiä! Yäk!

Orppirouva raukalla huomasin tänään verta tippuvan pyllyn alueella.
Kippasin kanan selälleen ja tutkin onko jotain haavoja mutta siellä kulkikin jotain ötököitä ja peräaukon lähellä sulkien juuressa oli valkoisia munakasoja!! :smt009

Onko niitä sitten kaikilla jos yhdellä on?
Miten ne hävitetään, kun kanalaa en voi tyhjätä ja myrkyttää kun siellä on hautoja pesässä?
Kuinka vakava tilanne on jos vertakin tippuu? :smt010
Avatar
HiltaHelikopteri
kukkoilija
Viestit: 4445
Liittynyt: 01 Marras 2005, 17:58
Paikkakunta: Vantaa

Re: Madotus+ulkoloishäätö

Viesti Kirjoittaja HiltaHelikopteri »

Olisiko kyse kanatäistä? Ne ovat vertaimeviä ulkoloisia, jotka oleilevat koko ajan isäntäeläimessä...eli torjunta on helppoa verrattuna enimmäkseen kanalan rakenteissa oleileviin kanapunkkeihin. Kanatäit/-väiveet lähtevät esim. ulkoloisspray-käsittelyllä.
anki06

Re: Madotus+ulkoloishäätö

Viesti Kirjoittaja anki06 »

Nyt on kanaset suihkutettu colombine sprayllä.
Tuhoaako se ne munatkin? Yritin nyppiä parhaani mukaan niitä pois sieltä :smt011
HämeenHidas

Re: Madotus+ulkoloishäätö

Viesti Kirjoittaja HämeenHidas »

Meillä kukko rapsuttelee itseään kovasti. Kanojen ihoa olen seuraillut, eikä niissä näy mitään ylimääräisiä liikkuvaisia. :smt002 Kanojen munissa ei ole veripisteitä, eikös kanapunkki aiheuta niitä? Lauma on asustanut meillä vasta reilun kuukauden, enkä tiedä onko niitä edellisessä kodissa hoidettu millään ulkoloislääkkeellä koskaan, tai onko niitä madotettu. Seuraanko vielä tilannetta, vai hoidanko kanat varulta esim. Colombinella? Vai olisiko Stronghold hyvä vaihtoehto, jos nuo ovat olleet koko ikänsä madottamattakin? Yhdellä kanalla on heltta todella vaalea, kun sitä vertaa muihin kanoihin. Kana on silti pirteä ja syö, mutta heltan väri huolestuttaa... :smt017
Kukon ihoa en ole vielä päässyt kunnolla tutkimaan, kun tarvitsen toisen ihmisen pitämään sitä kiinni. :smt001
ninanni

Re: Madotus+ulkoloishäätö

Viesti Kirjoittaja ninanni »

itse suihkuttaisin ihan varmuudeksi JOS yhtään valkoista "töhnää" näkyy sulkien tyvissä esim peppu sulat, niska ja kainalot. Ja jos ei kummemmin mitään öttiperhettä näy niin pikku tujaukset vaan laittaisin. Näin minä toimisin :)
HämeenHidas

Re: Madotus+ulkoloishäätö

Viesti Kirjoittaja HämeenHidas »

Otan sen vaaleahelttaisen kanan oikein tarkempaan tarkasteluun huomenna, mutta taidan ihan oman mielenrauhani takia suihkuttaa kanaset colombine spraylla. Nämä kanat vaan ovat tulleet meille aikuisena, eivätkä oikein ole tottuneet käsittelyyn. Siksi tarvitsen melkein aina toisen ihmisen kaveriksi, että tarkastukset/hoitotoimenpiteet onnistuu. :smt002
Vastaa Viestiin