Kipeä viiriäinen

kun kana sairastaa...

Valvojat: Aleksandra, maatiaiskukko, HiltaHelikopteri

Vastaa Viestiin
ninnu

Kipeä viiriäinen

Viesti Kirjoittaja ninnu »

Eilen viiru kana muuttui todella kipeäksi. Kököttää vain ja höyhenet ihan pörröllään. Seisoo jalat levällään ja koittaa punnertaa. Peräpäässä kakkaa. Silmät lähes koko ajan kiinni ja sirillään. :smt010

Onko mitään tehtävissä? Tänään olen menossa koiran kanssa rokotuksille, joten jhos tuohon vaivaan joku auttaa, lääkkeet saisin sille vielä tänään.
Suvianne

Viesti Kirjoittaja Suvianne »

Siis onko jotenkin kakka kuivunu höyheniin tulpaksi??
Puhistasin ekaksi peräpään ja syöttelisin öljyä. Mutta en ole kuullu lintujen ummetuksesta. Tuo punnerrus kulostaa oudolta??
ninnu

Viesti Kirjoittaja ninnu »

Ei ole uloste kuivunut, vaan tuoretta, ole pyyhkinyt pois. Nyt peräaukolle ilmestynyt punainen pallura. Kooltaan munaa pienempi.
Avatar
HiltaHelikopteri
kukkoilija
Viestit: 4445
Liittynyt: 01 Marras 2005, 17:58
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja HiltaHelikopteri »

Mulle tulis mieleen juuttunut muna. Koppaisin viirun mukaan sinne ell:lle ja hän voisi katsoa tarkemmin. Kanalta sain itse jumissa olleen munan ulos ruuttaamalla öljyä kloaakkiin.
ninnu

Viesti Kirjoittaja ninnu »

Ei ehditty sitten eläinlääkäriin saakka :smt009

Viiru kuoli. Peräpää oli tooosi turvonnut, tai näytti siltä kuin koko kloaakki olisi pullahtanut pihalle :smt017 Iso ja turvonnut möykky siellä oli :smt010
Suvianne

Viesti Kirjoittaja Suvianne »

Tutkitko tarkemmin, mistä se olisi johtunut. Muna vai mikä?
ninnu

Viesti Kirjoittaja ninnu »

Kana on jo haudattu, joten tarkempaa ruumiinavausta en suorittanut.

Olihan tuo jo vanhakin, mutta tosi nopeasti meni huonoon kuntoon :smt012
Avatar
HiltaHelikopteri
kukkoilija
Viestit: 4445
Liittynyt: 01 Marras 2005, 17:58
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja HiltaHelikopteri »

Harmi ja surku :smt009 Meillä kerran meni (tai siis piti lopettaa) nuori viirukana kloaakin esiinluiskahduksen vuoksi. Joskushan sen hoito onnistuukin, mutta yleensä vaiva uusiutuu helposti.
Mimmi

Viesti Kirjoittaja Mimmi »

No voi harmi.. :smt009
Vastaa Viestiin