Vetelä kakka

kun kana sairastaa...

Valvojat: Aleksandra, maatiaiskukko, HiltaHelikopteri

Vastaa Viestiin
YouSee

Vetelä kakka

Viesti Kirjoittaja YouSee »

Minun tiput kakkoo tummaa viherää/mustaa kakkaa. Ruoaksi saavat kaurahiutaleita, munankuorta, soraa ja aikuisten rehua. Aikuisten rehua syövät tosi vähän. Pihalla päivisin syövät hyönteisiä. Voisiko hyönteisten kova syöminen aiheuttaa vetelän mahan? Poikaisrehua en ole raskinut ostaa vielä kun tipuja on vain 3kpl. Tiput on noin 10pv ikäisiä
rilla

Re: Vetelä kakka

Viesti Kirjoittaja rilla »

Luulempa että hyömteiset maistuu niin,et kakka on tummaa.
Tuskin mitään sen kummempaa.
Vihreä tulee ruohon yms syönnistä.

Tuskin tuolla ruokinnalla poikasrehua tarvitaankaan. :smt006
Maattari
lindell
Viestit: 1724
Liittynyt: 18 Elo 2009, 22:23
Paikkakunta: Iitti

Re: Vetelä kakka

Viesti Kirjoittaja Maattari »

Kaurahiutaleet kannattaa vaihtaa rikottuun ohraan ja/tai vehnään, löytyy kaupasta jauhohyllystä kilon pusseissa. Paljon parempaa ruokaa kuin kaurahiutaleet. Ilman poikasrehua pärjää hyvin mutta sen poikasrehusäkin voi syöttää loppun myös aikuisille.
Sekulikanoja, vuohia, koiria ja kissoja.

The darkest places in hell are reserved for those who maintain their neutrality in times of (moral) crisis. D. Alighieri
rilla

Re: Vetelä kakka

Viesti Kirjoittaja rilla »

Totta,poikasrehu kyllä kelpaa myös aikuisille.
Mä olen ajatellu,et kaurassa ois enempi valkuaista kuin ohrassa/vehnässä?
Mut en tiedä...
Ja mitä monipuolisempaa,sen parempaa. :smt024
Maattari
lindell
Viestit: 1724
Liittynyt: 18 Elo 2009, 22:23
Paikkakunta: Iitti

Re: Vetelä kakka

Viesti Kirjoittaja Maattari »

Vehnässä on eniten proteiinia, sitten kaurassa ja ohra viimeisenä. Meillä kasvavien päävilja on vehnä, se on myös kokoonsa nähden hyvää kun jo melko pienet voivat nokkia sitä kokonaisena, kupulle työtä ja ravinteet pysyvät tallessa. Kaurahiutaleita en ole tipuille antanut moneen vuoteen.
Sekulikanoja, vuohia, koiria ja kissoja.

The darkest places in hell are reserved for those who maintain their neutrality in times of (moral) crisis. D. Alighieri
Vastaa Viestiin