Switch pour on kanoille? + nahkamunat

kun kana sairastaa...

Valvojat: Aleksandra, maatiaiskukko, HiltaHelikopteri

Vastaa Viestiin
Nuki

Switch pour on kanoille? + nahkamunat

Viesti Kirjoittaja Nuki »

Tässä olis edessä madotus ja kalkkijalkojen hoitoa. Axilurit on ostettu, mutta tuli hevostutun kanssa puhetta että sillä olisi Switch pour on:ia ylimääräisenä. Kyseessä on kuitenkin vissiin aika tuju tavara, uskaltaako sitä antaa kanoille?
Ja se ivermektiini, missä muodossa annatte sitä kanoille? Siis suuhun vai niskaan? Mä sain kesällä yhdelle kanalle reseptin Strongholdiin (kalkkijalka), mutta sehän on melko suolaisen hintaista, etenkin kun nyt oireilee useampi tirppa. Saattaisin saada saman tutun kautta ivermektiiniä jos tota switchiä ei voi antaa.
Häätääkö se madot myös? Ettei tuu tuplalääkitystä...
Nuki

Hybridin nahkamunat

Viesti Kirjoittaja Nuki »

Mulla on 3-vuotias hy-line brown hybridi ja syksystä alkaen sen munat on käyneet yhä ohutkuorisemmiksi, nyt on varmaan pari viikkoa muninut lähes pelkkiä nahkamunia. Kana on hieman laihtunut, mutta muuten pirtsakka. Kakkapylly löytyy. Oon seurannut sen painoa nyt jokusen viikon eikä ole laihtunut lisää vaan jopa saanut pikkuisen painoa takaisin.
Kanat pitää madottaa nyt, edellisen kerran madotettu syksyllä (tossa alempana onkin mun toinen ketju madotuksesta, axilurit on ostettu mutta osalla porukasta on myös kalkkijalkaa ja tuttu tarjosi hevosten switch pour on -lääkettä, onkohan liian tujua kanoille?). Madothan voi käsittääkseni aiheuttaa kakkapyllyä, mutta onko noi nahkamunat merkki jostain vakavammasta vai onko rouvalle vaan tullut ikää?
Kalkkia on rakeena tarjolla mutta aika nihkeää on menekki, kierrätän myös munankuoret ja ne kelpaakin hyvin, mutta eihän ne pelkästään riitä. Auttaisiko, jos sekoittaisi rehukalkkia pöperöön?
Maija

Re: Switch pour on kanoille? + nahkamunat

Viesti Kirjoittaja Maija »

Minulle on 10 lattiakanaa, Hain heidät huhtikuussa ja ovat muhineet oikein hyvin ja tottuneet vapauteen. Osaavat jo mennä illalla mökkiin nukkumaan . Nyt on alkanut tulemaan nahkamunia. Tänäkin aamuna niitä oli kolme. Mikä neuvoksi?
Kalkkia on tarjolla ja ruokana on munintarehua, puuroa ja pihalta he napsivat jatkuvasti jotakin.

Maija
Vastaa Viestiin