Kanat ja kissat

yleistä jutustelua

Valvojat: Aleksandra, maatiaiskukko, HiltaHelikopteri

Vastaa Viestiin
Ryyniralli

Kanat ja kissat

Viesti Kirjoittaja Ryyniralli »

Tässä kotkotuksia odotellessa saapuvaksi, olen joutunut miettimään muutamia asioita kissojen osalta... :smt017 Meille tulee katettu ulkotarha kanoille, joten kissat ei pääse suoranaisesti käsiksi mun aarteisiin, mutta kyttääkö teillä (joilla kissoja taloudesta löytyy) kissat jatkuvasti kanoja, jos vaikka sattuisi paisti irtoamaan? Vaiko jättääkö kanat suosiolla rauhaan? Mullakun ei ole kokemusta kissojen ja kanojen yhteiselosta, vaikkakin kuullut monilta, että kissoja ei kiinnosta alkuhuuman jälkeen koko otukset. Osaan vaan asennoitua siihen, että leiriydyn kanatarhan kupeeseen kesäksi ja sissinä kyttään josko nuo karvalahkolaiset yrittää listiä kaikinkeinoin tuon sulkakatraan :smt071
tiina

Viesti Kirjoittaja tiina »

Ei meillä kyttää aikuisia kanoja, pikkutipit onkin sitten asia erikseen. Meillä on kanat pihalla irrallaankin, eikä kissa ole niitä hätyytellyt.
Pippis

Viesti Kirjoittaja Pippis »

Meillä ei ole mitään ulkotarhaa kanoille, vaan ne ulkoilevat vapaana. Niin tekee myös neljä bokseriani ja kissa. Kissa ei ole ikinä ollut mitenkään innostunut kanoista. Tosin mun kissani on aika pienikokoinen (2.5 kg, 17-vuotias). Mutta ei se aikanaan ollut mun kesyrotistakaan kiinnostunut, rotat veti sitä viiksistä :smt003 Olen lukenut kyllä monista kissoista, jotka saattavat kanoja väijyäkin.
inez59

Viesti Kirjoittaja inez59 »

Meillä on kolme omaa kissaa ja yksi ottopoika :) siis naapurin kolli käy kylässä niin tallilla kun sisälläkin. Yksi kissoistamme on täysin sisäkissa ja sille kelpais varmaan kaikenlainen liikkuva :smt002
Tallilla enempi oleillut on vanhin eikä sitä kiinnosta kanat sen enempää kuin kyyhkytkään. Aluksi se yritti kokeilla käpälällä oven alta (kunnei nähnyt kyyhkyjen puolelle) jotta josko "haaviin" tarttus jotain.. :smt117 Kanat saa olla täysin rauhassa niin sisällä kuin ulkona. Myöskään naapurin kissa ei kanoja jahtaa mutta kyyhkylakkaan se onneton osaa mennä kulkuluukkujen kautta vaikka omat kissamme eivät mene :smt017 . Enempi olen huolestunut koirista jotka liikuskelee vapaana täällä päin. Omista koiristani tuo aussie"paimen" yrittää turhan rajusti saada porukkaa kasaan eli meillä on siinä työsarkaa. Greyhound taas varmaan popsaisisi suuhunsa jos pääsis mutta sitä kun ei voi pitää irti kuin aidatulla alueella (jos on tarpeeksi korkea aita Kuva ) niin ei ole sitten sitä ongelmaa.
pippuri

Viesti Kirjoittaja pippuri »

Ei meilläkään kissat välitä aikuisista kanoista mitään, tipuja kyllä kyttäilevät :smt018
helvi

Viesti Kirjoittaja helvi »

Meillä naapurin kissa saalisti kanoja ulkotarhassa.
Mimmi

Viesti Kirjoittaja Mimmi »

Meillä kissat kokeilivat lähestyä kanoja, mutta saivat sen verran nenillensä, että ovat jättäneet sitten rauhaan. Mimmi-kissa on jopa nukkunut yön kanalan pesässä, kun kukkopojat olivat orrella.. :smt003

Pikkutipujen aikaan olen vähän varonut, etten ole eka viikkoihin antanut kissojen kulkea samoissa tiloissa, vaikka kaipa emo kissan ajais pois..

Meillä pitää antaa kissojen kulkea tallissa ja joka paikassa, ettei kovin hiiret valtaannu..
Samuli

Viesti Kirjoittaja Samuli »

Meillä yksi kollikissa ikää 2v. Se on oikeen nätisti kanosten kanssa. Kanat välillä irti pihassa, niin meidän Tupu-herra (kissa) ottaa aurinkoa kanojen kanssa kivellä. Eli luulenpa, että ei teilläkään mitään hätää oo kissan ja kanojen välillä. Meillä kissa ystävystyi pikkutipujenkin kanssa! :smt003
Pootsi

Viesti Kirjoittaja Pootsi »

Meidän tyttökissat väistää aikuisia kanoja, mutta tuo yksi nuorisohuligaani leikittää niitä, brahmoja ja kukkoja myös. Tiput maistuu kaikille, mutta vain silloin kun emäntä ei ole näkemässä. :smt019
Avatar
mimmu
sussex
Viestit: 598
Liittynyt: 06 Touko 2007, 12:59
Paikkakunta: Etelä-Savo/Sulkava

kavereita yhdessä

Viesti Kirjoittaja mimmu »

Kun meille tuli kanat, niin ensin kissa kiinostui niiden liikkeistä mutta kanat otti komennon ja siitä lähtien kissa on kiertänyt ne kaukaa. Kyllä se käy samassa tarhassa väliin haistelemassa, mutta taitaa etsiä enempi muuta suuhun pantavaa. Köllettelee samassa ulkohäkissä ja jopa myös munituskopissakin näyttää joskus nukkuvan. Antava toisilleen tilaa liikkua. Samoin kävi koiranpennun kanssa, kanat näytti kuka on "emäntä" talossa ja koira ei mene lähelle. Ihan vapaasti saa kanat liikkua koko piha-alueella eikä tartte tosiaankaan yhtään vahtia.
Luota vaan kissaan se kyllä perääntyy :smt043
mummo ja kanaset :biggrin:
Elmo

Viesti Kirjoittaja Elmo »

Noi kanat on niin isoja, että yhtä poikkeusta lukuunottamatta kissat pelkää niitä ja väistävät kaukaa.
Tää yksi kissa sitten on löytänyt vihdoin oman laumansa, se kun ei meillä muiden kissojen kanssa tule toimeen. Se istuu tuolla kanalan verkko-ovella pöristen tai tarhan reunalla ja muutaman kerran se on päässyt livahtamaan sisällekin. Sitten se asettuu jonnekin pehkuihin pörisemään onnellisena.
Kanat aluksi sitä vierastivat, mutta nykyään homma toimii keskinäisellä kunnioituksella, saaliiksi toi kissa ei ole niitä millään tavalla mieltänyt. En ole sen antanut olla kanalassa omin nokin, mutta valvottuna se tuntuu nauttivan suuuuuunnattomasti noiden lintujen seurasta.
caddy

Viesti Kirjoittaja caddy »

Minkä kokoisista kanoista kyse teillä, joilla kissat jättävät kanat rauhaan?

Haluaisin kans päästää kanat pihaan vapaaksi, mutta pelkään, että kissan suuhun menee... Meillä silkkikukko (eli aika pieni) ja noita tehokanalan valkosia Lohmanneja.
Vastaa Viestiin