Siipikarja, kyyhkyt ja riikinkukot täytyy pian rekisteröidä

yleistä jutustelua

Valvojat: Aleksandra, maatiaiskukko, HiltaHelikopteri

Vastaa Viestiin
vardenji

Re: Siipikarja, kyyhkyt ja riikinkukot täytyy pian rekisterö

Viesti Kirjoittaja vardenji »

Mä jätin paperit tänään ja asialla ei ollut pahemmin hätää. Asia vei ehkä minuutin, mutta paikalle pääsy niiden osittain täytettyjen papereiden kans oli järjestelyjen takana. Tammelan kunnan sivuilta yritin kerran pari ettiä osotetta minne lähettää, mutta en löytäny oikeita henkilöitä. Ei tullu vaan mieleeni ettiä maaseuruasiamiestä otsikosta Tekninen lautakunta :smt017 Eikä muuten netissä ollu sielläkään... Maaseutuasiamiehen tietoja en edes löytäny :shock: Enkä myöskään sen sihteerin, jonka kanssa mä asioin :smt012 Mitä virkaa on tammelan kunnan yhteystiedoilla, jos sieltä ei löydy kaikkia kunnan asiamiehiä tai asioista vastaavia henkilöitä!

Tuli kans muuten mieleeni et täytyyhän näitä voida rekisteröidä vielä jälkeenkin päin! Eihän nykyset rekisteröitynee oo kuitenkaan viimeset harrastuksen aloittaneet. Kyllä tähän hurahtaa koko ajan lisää ihmisiä, joten on niiden rekisteröitävä vastasuudessakin kanailijoita :smt002 Ei tää oo kerranelämässä-tarjous. Ja kun nyt on sitä kiirettä niiden tukiasioiden kanssa, voivat virkailijat olla ihan tyytyväisiäkin et harrastukset siirtyy vähän ammatin ja elinkeinon tieltä ja paperityöt jää tukien jälkeen.
Xaus

Re: Siipikarja, kyyhkyt ja riikinkukot täytyy pian rekisterö

Viesti Kirjoittaja Xaus »

Mä laitoin lauantaina skannattuna rekisteröintipaperit virastoon. Eilen oli jo postissa rekisteröitymistosite. Melko nopeaa toimintaa. :smt023
Han

Re: Siipikarja, kyyhkyt ja riikinkukot täytyy pian rekisterö

Viesti Kirjoittaja Han »

Minä jätin maaseutusihteerille kaavakkeet pitkälti päälle kuukausi sitten eikä vielä ole mitään kuulunut :smt017 Pitää kai soitella jos hän unohti pistää paperit eteenpäin.
Ehtoo-onni

Re: Siipikarja, kyyhkyt ja riikinkukot täytyy pian rekisterö

Viesti Kirjoittaja Ehtoo-onni »

Onkohan tuo rekisteröityneille lähetettävä rekisteröitymistosite jokin uusi juttu? Minä nimittäin rekisteröidyin kanaharrastajaksi heti kun kanoja hankin eli vuonna 2009. En minä vain saanut silloin mitään tositetta. :smt102 Maaseutuasiamies vain soitti minulle ja luetteli puhelimitse pitopaikkatunnukseni. Pitääkö mokoma paperi olla näyttää jossakin tilanteessa? Kukaan ei sitä ole tähän mennessä kysellyt.
Xaus

Re: Siipikarja, kyyhkyt ja riikinkukot täytyy pian rekisterö

Viesti Kirjoittaja Xaus »

Mulle on kaikista tullut tosite. Mullakin oli kanat jo pitopaikan alla, mutta silti piti tuo erillinen ilmoitus lähettää.
Ehtoo-onni

Re: Siipikarja, kyyhkyt ja riikinkukot täytyy pian rekisterö

Viesti Kirjoittaja Ehtoo-onni »

Kun soitin asiamiehelle, niin hän sanoi, ettei tarvitse lähettää uudelleen. Kuvittelin silloin, että jokaisen on ilmoitettava siipikarjan tarkka lukumäärä. Ehkä Lopella toimitaan eri tavoin kuin muualla. Tai sitten asiamies ei oikein itsekään tiennyt kuinka pitää toimia. :smt001 Pitäisiköhän minun soittaa uudelleen ja tarkistaa asia? Eikö EU-kiireetkin pitäisi olla virastossa tältä keväältä ohitse?
Gisli

Re: Siipikarja, kyyhkyt ja riikinkukot täytyy pian rekisterö

Viesti Kirjoittaja Gisli »

Ehtoo-onni kirjoitti: Eikö EU-kiireetkin pitäisi olla virastossa tältä keväältä ohitse?
Ainakin meillä päin lappuset jätetään huhtikuun loppuun mennessä. Ei siellä luulisi sen kummempia kiireitä olevan, mutta varmaan riippuu myös paikkakunnan koosta.

ja minun ei ainakaan tarvinut siipikarjan määrää laittaa sillä tavalla mihinkään, pelkästään tilojen koko, ja montako eläintä sinne säännösten, omien tai eläinsuojelullisten, mukaan mahtuu... (minulla on omat säännöt, koska pidän eläinsuojelullisiä säännöksiä vieläkin liian ahtaina :smt001 )


muok/ Se piti vielä sanoa, että ei minullekaan mitään erillistä tositetta annettu/jäänyt, pelkästään tuo pitopaikka ja asiakastunnus.
SannaT

Re: Siipikarja, kyyhkyt ja riikinkukot täytyy pian rekisterö

Viesti Kirjoittaja SannaT »

Piti itsekin tuossa viime kuun aikana viedä paperit kanoista ja tulevista lampaista, mutta ongelmaksi muodostui se, etten tiedä minne ne viedään.

Olenko onneton googlettaja vai eikö tietoja löydy?

Ei kukaan sattuis tietämään, missä lymyilee Kalannin/Uudenkaupungin maasutuelinkeinoviranomainen?
Suwitsu

Re: Siipikarja, kyyhkyt ja riikinkukot täytyy pian rekisterö

Viesti Kirjoittaja Suwitsu »

Uudenkaupngin sivuilta:
Uudenkaupungin maaseututoimisto
Pankkitie 1
23600 KALANTI

Maaseutusihteeri
Anne Virtanen
p. (02) 8451 5606, 050 550 5606
anne.virtanen@kpi.uusikaupunki.fi
kaisumaria
araucana
Viestit: 519
Liittynyt: 12 Maalis 2010, 12:38
Paikkakunta: Pyhämaa (Uusikaupunki)

Re: Siipikarja, kyyhkyt ja riikinkukot täytyy pian rekisterö

Viesti Kirjoittaja kaisumaria »

Jep, samaan paikkaan lähetin, en ehtinyt viemään. Kai sieltäkin aikanaan tulee jonkunsorttinen hyväksyntä ja numero. En viitsi soittaa nyt, odotellaan rauhassa juhannukseen asti.
Ei tästä mitään tule, mutta yritetään nyt kuitenkin
SannaT

Re: Siipikarja, kyyhkyt ja riikinkukot täytyy pian rekisterö

Viesti Kirjoittaja SannaT »

:smt005 Pitihän se arvata! Olen vaan niiin onneton välillä noissa etsinnöissäni :smt003

Kiitos!
SannaT

Re: Siipikarja, kyyhkyt ja riikinkukot täytyy pian rekisterö

Viesti Kirjoittaja SannaT »

Tänään aamupäivällä vein paperit kanoista ja lampaista ja samalla sitten piti laittaa tila vielä eläintepitorekisteriin.
Äsken kävin katsomassa sähköpostin ja siellä oli jo postia sihteeriltä, jossa tilatunnus.
Aika nopeaa toimintaa ja tosi ystävällistä!
Jemuli

Re: Siipikarja, kyyhkyt ja riikinkukot täytyy pian rekisterö

Viesti Kirjoittaja Jemuli »

Mä olen odotellut tunnuksia jo kolme viikkoa... kai ne sieltä joskus tulee. Asenne tuntui olevan vähän sellainen, että ei hirveästi harrastekanalat kiinnosta vaikka palvelu kyllä oli hyvin ystävällistä.
saralele

Re: Siipikarja, kyyhkyt ja riikinkukot täytyy pian rekisterö

Viesti Kirjoittaja saralele »

Nonnii vihdoin sain laput vietyä maataloussihteerille. (auton ovet lukkoon ja juoksin äkkiä, tullessa molemmat lapset jotka oli mukana roikku vyötäröstä ylöspäin ulkona autonikkunasta ja piti kauheeta älämölöä ](*,)
Vastaa Viestiin