Siipikarja, kyyhkyt ja riikinkukot täytyy pian rekisteröidä

yleistä jutustelua

Valvojat: Aleksandra, maatiaiskukko, HiltaHelikopteri

Vastaa Viestiin
vardenji

Re: Siipikarja, kyyhkyt ja riikinkukot täytyy pian rekisterö

Viesti Kirjoittaja vardenji »

Jos onkin ton suurempaa ongelmaa, ei mua oo haitannu. Ellei sitten ala kettuilemaan kun ekaa kertaa alan kilejä rekisteröimään, kunhan tähän maailmaan poksahtavat.
Maattari
lindell
Viestit: 1724
Liittynyt: 18 Elo 2009, 22:23
Paikkakunta: Iitti

Re: Siipikarja, kyyhkyt ja riikinkukot täytyy pian rekisterö

Viesti Kirjoittaja Maattari »

Ei mullakaan ole ollut ongelmia rekisterin kanssa
Sekulikanoja, vuohia, koiria ja kissoja.

The darkest places in hell are reserved for those who maintain their neutrality in times of (moral) crisis. D. Alighieri
harrastaja

Re: Siipikarja, kyyhkyt ja riikinkukot täytyy pian rekisterö

Viesti Kirjoittaja harrastaja »

vardenji kirjoitti:Soitin eviraan, kerroin vuohien tiedot. Kutut ovat siis syntymäajaltaan oikein ja nimetkin, mutta kuten puhelimessa täti mainitsi, ne merkittiin rekisteriin syntyneiksi sille päivälle, jolloin ne ilmoitin. Aikuisena rekisteröitävää vuohta ei ilmeisesti voi rekisteröidä itse, vaan evirassa lisätään se syntyneenä. He vaan pystyvät muokkaamaan vastasyntyneelle eläimelle 7 vuotta lisää ikää :smt005 Tähän ei itse pystytä :smt002
Niin totesivat jo silloin kun lampaille korvamerkkejä hain että syntymä päivä on ilmoituspäivä ...Moneen kertaan selvitin mutta loppujen lopuksi lähtivät nuorempina kuin olivat
vardenji

Re: Siipikarja, kyyhkyt ja riikinkukot täytyy pian rekisterö

Viesti Kirjoittaja vardenji »

harrastaja kirjoitti:
vardenji kirjoitti:Soitin eviraan, kerroin vuohien tiedot. Kutut ovat siis syntymäajaltaan oikein ja nimetkin, mutta kuten puhelimessa täti mainitsi, ne merkittiin rekisteriin syntyneiksi sille päivälle, jolloin ne ilmoitin. Aikuisena rekisteröitävää vuohta ei ilmeisesti voi rekisteröidä itse, vaan evirassa lisätään se syntyneenä. He vaan pystyvät muokkaamaan vastasyntyneelle eläimelle 7 vuotta lisää ikää :smt005 Tähän ei itse pystytä :smt002
Niin totesivat jo silloin kun lampaille korvamerkkejä hain että syntymä päivä on ilmoituspäivä ...Moneen kertaan selvitin mutta loppujen lopuksi lähtivät nuorempina kuin olivat
Mulle oltiin ymmärtäväisiä ja sieltä muokattiin tosiaan noi syntymävuodet, mutta kuukausia en enää muistanu saati sit päiviä, joten pari kuukautta sinne tai tänne sai riittää :smt002 Korvamerkit ei oo vieläkään kiinni, ei oo noita pihtejä ja niiden tarpeellisuudesta kahden vuohen kanssa ei mun mielestäni oo niin suurta haloota jos ne on vaan kotona. Laitan merkit jos niille tulee tarvetta, mutta sitten täytyy tilata sillon pihdit. Tarvetta tulee uusien kilien myötä kai varsin pian :-" Ne luovutan rekisterissä ja korvamerkittyinä!
tepatsu

Re: Siipikarja, kyyhkyt ja riikinkukot täytyy pian rekisterö

Viesti Kirjoittaja tepatsu »

Aiemmin kyselin täältä että kumpikohan rekisteröi pitopaikan, eläinten vai tilan omistaja.
Kun ne meidän kanat on siis talvihoidossa eri paikassa kuin kesällä omissa tiloissa. Tulihan taas hiukan ristiriitaista tietoa viranomaisilta... :smt013
Tampereella olivat sitä mieltä että tietenkin tilan omistaja rekisteröi oman paikkansa lempäälässä. Ja lempäälässä oli sanottu että eläinten omistaja rekisteröiköön. No, Lempäälän maataloussihteeri tms. oli tämänkin topicin mukaan sanonut jollekin että rekisteröityminen on vapaaehtoista, joten luottaisin enemmän Tampereen vastaavan kantaan. Mutta tilanne on nyt se ettei kumpikaan ole rekisteröinyt talvihoitopaikkaa määräajassa koska viranomaiset ovat toiselle neuvoneet toista ja toiselle toista. :smt011
Täytyy soittaa sinne lempäälään ja kertoa vähän mitä niissä ohjepapereissa lukee, ilmeisesti eivät ole vaivautuneet niihin tutustumaan. :smt014
Maattari
lindell
Viestit: 1724
Liittynyt: 18 Elo 2009, 22:23
Paikkakunta: Iitti

Re: Siipikarja, kyyhkyt ja riikinkukot täytyy pian rekisterö

Viesti Kirjoittaja Maattari »

Tuleeko jostain joku lappu postissa kun kanat on rekisteröity? Mä ymmärsin että tulee kun kävin paperit viemässä mutta ei ole tullut. Vuohien takia tunnukset oli valmiina.
Sekulikanoja, vuohia, koiria ja kissoja.

The darkest places in hell are reserved for those who maintain their neutrality in times of (moral) crisis. D. Alighieri
Suwitsu

Re: Siipikarja, kyyhkyt ja riikinkukot täytyy pian rekisterö

Viesti Kirjoittaja Suwitsu »

Kyselin asiaa maataloussihteeriltä ja hän sanoi että tunnukset tulee kyllä mutta nyt hänen aikansa menee täysin EU-tukihakemuksiin.
maunu_muori

Re: Siipikarja, kyyhkyt ja riikinkukot täytyy pian rekisterö

Viesti Kirjoittaja maunu_muori »

joo.. niillä on kamala ruuhka tällä hetkellä niitten tukien kanssa... mullakin on tuolla kasa tavaraa, jotka pitäis viiä rekkeaan ja parit poistot.. ja oon hukannut tunnukset, jonnekin tähän läävään... kun siitä laittelin postia meitin maaseutusihteerilla ja pyysin kattoon että onhan ne meitin TIRPAT varmasti siellä pitopaikassa, ( kyyhkyjä ja papukaijoja ei enää oo) niin silloin sanoi että muistuta viikon päästä, ei ehi ny.. :smt045 .. sitten onkin itellä ollut kaaos töissä tällä viikolla, niin että menee ens viikkoon koko rumba :oops:
Rusina

Re: Siipikarja, kyyhkyt ja riikinkukot täytyy pian rekisterö

Viesti Kirjoittaja Rusina »

Maaseutuasiamiehillä menee kesäkuulle asti aika EU-tukiasioiden kanssa, niitä läpyköitä voi jättää 15.6. asti...
Kävin viemässä omat rekisteröitymiseni samalla kun palautin eu-tukilaput. Maaseutuasiamiehellä tuntui olevan hyvin aikaa perehtyä mun papereihini ja kysymyksiini, sehän on hänen työtään. Hävetti vain se jono, mikä kertyi sillä aikaa oven taakse odotushuoneeseen paperinivaskoineen 8-[.
Maattari
lindell
Viestit: 1724
Liittynyt: 18 Elo 2009, 22:23
Paikkakunta: Iitti

Re: Siipikarja, kyyhkyt ja riikinkukot täytyy pian rekisterö

Viesti Kirjoittaja Maattari »

Ok! Odottelen rauhassa ja hätyyttelen juhannuksen jälkeen :smt005
Sekulikanoja, vuohia, koiria ja kissoja.

The darkest places in hell are reserved for those who maintain their neutrality in times of (moral) crisis. D. Alighieri
Iloisten Munatalo

Re: Siipikarja, kyyhkyt ja riikinkukot täytyy pian rekisterö

Viesti Kirjoittaja Iloisten Munatalo »

Miten se nyt olikaan taas ? Ja minäkö menen maaseutusihteerin juttusille ennen kanojen tuloa vaiko sen jälkeen? :smt017 :oops:
onnikas

Re: Siipikarja, kyyhkyt ja riikinkukot täytyy pian rekisterö

Viesti Kirjoittaja onnikas »

IloMuna, mie ainakin etsin netin kautta oman kunnan maaseutusihteerin ja kysyin että missä vaiheessa rekisteröiminen riittää. Meillä siis muutto vasta loppukesästä/syksyllä ja kanat muuttaa jo ennen meitä. Sihteeri sanoi että riittää siinä vaiheessa kun muutamme, mutta tyrkytin itseni ilmoittamaan siinä vaiheessa kun tiput muuttaa. Ellei ole juuri sihteerin loma-aika.
saralele

Re: Siipikarja, kyyhkyt ja riikinkukot täytyy pian rekisterö

Viesti Kirjoittaja saralele »

Mulla on vieläki noi paperit autossa täytettynä :oops:
Tuometar

Re: Siipikarja, kyyhkyt ja riikinkukot täytyy pian rekisterö

Viesti Kirjoittaja Tuometar »

Mä jätin paperit noin kolme viikkoa sitten sisään, mutta ei ole kuulunut mitään :smt012 Noh, jospa ne jossain välissä kiireiltään ehtisi!
siimis

Re: Siipikarja, kyyhkyt ja riikinkukot täytyy pian rekisterö

Viesti Kirjoittaja siimis »

Mä en meinaa niitä jättääkään, ennen kuin nää opiskelukiireet tästä hellittää. Asiat tärkeysjärjestykseen!! Jos jollakulla on asiaan huomautettavaa, niin huomautelkoon ihan rauhassa vaan, marssijärjestys on silti nyt tämä. Ei kanaharrastajakaan ihan joka suuntaan repeä!

Ai niin, mun pitäis kirjoittaa mun kirjallisia töitä eikä heilua täällä muniksessa :-" Nooh, tää menee taukoliikunnasta!
Vastaa Viestiin