Mä olen lentäjän poika...

yleistä jutustelua

Valvojat: Aleksandra, maatiaiskukko, HiltaHelikopteri

Klara

Mä olen lentäjän poika...

Viesti Kirjoittaja Klara »

Harakka. Meillä on siis kukko nimeltä Harakka. Ja sille kaksmetrinen aita on harjoituseste. Harakka on Allun poika, mutta on varmaan käynyt lukemassa muniksessa salaa tai kuullut juttuja legendaarisesta sissikukosta nimeltä Liekki, joka seitsemän viikkoa eleli metsissä. Ja haluaa seurata esikuvansa jalanjäljissä.

Vietettiin sitten ennen kouluunlähtöä vanhimman likan kanssa rattoisia hetkiä ottamalla tarhasta karannutta kukkoa kiinni. Jahtiin olisi mielellään osallistunut meidän sapelihammaspeto - kissa nimeltä Noppa, joka olis mielellään tehnyt Harakasta paistin itelleen. No, kissa varastoon, ovi kiinni ja ONNEKSI meillä nykyään jo se haavikin (ennen karkulaiset jaakattiin paljain käsin). Tovi siinä suunniteltiin ja sumplittiin miten kukkopoika saadaan motitettua, mutta onnistuihan se :smt117

En tosin suunnitellu että tästä lähin vietän joka päivä tai ees silloin tällöin kukon perässä pitkin pihoja kirmaillen. Meilläpäin karkulaisilla on usein henki höllässä, etenkin näin metsästysaikaan, kun lähitienoon mettämiehet alkaa treenailla koiriaan enenevissä määrin alkavaa hirvikautta silmällä pitäen. Ei riitä että Noppa haikailee paistia, pihaan kohta pian alkaa eksyä vieraita koiria vähitään kerran viikossa - viimevuonna meni kana sillä tavalla...

Että ei kukaan ois halukas hakemaan Harakkaa vähän turvallisemmille maille seikkailemaan... Täältä irtois nyt pirskatin komia kukko, ihan kun vaan hakis...
kukkokiekuu

Re: Mä olen lentäjän poika...

Viesti Kirjoittaja kukkokiekuu »

Kiitos vaan,mutta on niitä harakoita omastakin takaa.Maatiaiset ainakin ovat oikeita ĺentokoneita joita ei saa kiinni kuin jallittamalla.Itselläni on 3 kpl.eri kokoisia haaveja näitä jullikoita varten.Jos joudun ottamaan kiinni jonkun maattarin, suunnittelen valmiin strategian kiinniottamiseksi.Ajattele kuin kana niin voitat sen. :smt005
Siis, ensin tuumintaa 10 minuuttia ja toimintaa 1 minuutti, ja lentokone on haavipohjalla.NAPS. :smt041
sera1

Re: Mä olen lentäjän poika...

Viesti Kirjoittaja sera1 »

Ja sera-täti lupasi jo perustaa hoitokodin ilmajokisten ongelmatapauksille :smt047
Pitäähän toisen saada lentää, jos on niin kova hinku :smt048
Rusina

Re: Mä olen lentäjän poika...

Viesti Kirjoittaja Rusina »

Millas keinolla Klara saatas se Harakka tänne, kun sera nyt niin kovasti sitä halajaa?? :smt005 Jos nääs meillä/mirrillä haudonta onnistuu, niin tipuporukka olis lähdössä seran hellään huomaan. :smt007.
Yks kotkan poika ilman siipii menis hyvin samassa kyytissä :smt031.
mirri

Re: Mä olen lentäjän poika...

Viesti Kirjoittaja mirri »

:smt005 Katotaas kuin Mirri hautoo..
Jos noi on yhtään samanlaisia lentokoneita kun mulla jokunen sekarotuinen niin onne Sera-tädille!
Täällä käytetään navetan huopakattoa kiitoratana, ja lehtikuusta lähtöalustana. Niistä saa sitten komeet liidot piiitkälle pellolle. Kunto pysyy kohilaan, siis mulla. :smt117 Mutta kyllä tää alkava metsästyskausi hivenen hirvittää. Leikkuupuimureista nuo on hengissä selvinneet kuin ihmeen kaupalla. oon kokoajan kauhusta tönkkönä ootellut että koska puimurista tulee sellainen höyhenpöläys persauksista :smt022
kite

Re: Mä olen lentäjän poika...

Viesti Kirjoittaja kite »

Siis te olette menneet antamaan kanojenne katsoa telkkaria vai? :smt002
Siis se lastenleffa "Kananlento" :smt043

Huh. Mulla riittäis tarpeeks tekemistä näiden nelijalkaisten aika ajoin järjestämissä juoksukilpailuissa...

Ilmeisesti maattareilla on oltava katto :O Ja silti pääsevät silloin tällöin karkuun.. :smt031
sera1

Re: Mä olen lentäjän poika...

Viesti Kirjoittaja sera1 »

Se kananlento on hyvä elokuva.
Sopii katsoa lasten ja lapsenmielisten :smt002
sera1

Re: Mä olen lentäjän poika...

Viesti Kirjoittaja sera1 »

Niin.
Suomalaisen maatiaiskanan ominaisuuksiin kuuluu erinomainen lentokyky.
Mainitaan monissa opuksissa tämä tosiasia.
Onnellinen pitää olla, jos omat eläväiset ovat siinäkin suhteessa aitoja maatiaisia :smt003
Klara

Re: Mä olen lentäjän poika...

Viesti Kirjoittaja Klara »

Rusina kirjoitti:Millas keinolla Klara saatas se Harakka tänne, kun sera nyt niin kovasti sitä halajaa?? :smt005 Jos nääs meillä/mirrillä haudonta onnistuu, niin tipuporukka olis lähdössä seran hellään huomaan. :smt007.
Yks kotkan poika ilman siipii menis hyvin samassa kyytissä :smt031.
Saahan sen tuolta, tulee vain hakemaan :smt005

Mutta vakavasti puhuen. Harakka on sellasta sukua etten ite tee sillä mitään, joten pataan se menee joka tapauksessa, niin yhtä hyvin sen mielelläni sijoitan uuteen kotiin. Siipisulat lyhennettiin kahteen otteeseen, ensin hieman säästeliäämmin ja silleen "jos sen tasapaino ny sen verran horjuis että pysyis tarhassa..." No - ei pysyny ei ja taas jaakattiin. Kylläkin kun huomattiin ikkunasta että TAAS se on tuola niin lähin pihalle sakset valmiiksi taskussa. Ja kun kukko oli kiinni arvoin että katkeeko kaula vai sulat... Sulat voitti - liian pieni paistiksi vielä :smt002 Sitten parturoitiin ronskimmalla kädellä ja nyt on poika pysyny tarhassa :smt023

Mä ihan aiheesta hysterioin tota hirvikoirien kultakauden tuloa, meillä kun viime kaudella pääsi kana hengestään. Ja se oli sellanen joka ei edes karkaillu. Varmaan jää ikuiseksi mysteeriksi miten se koira sen tuolta tarhasta sai, mutta niin vaan se oli tapetun kanan kanssa pihamaalla onnellinen virne naamalla kun menin tupakille. Allulta puuttui osa pyrstösulista joten se oli kai yrittäny vaemoansa puolustaa ja muuten kanat muniki sitte nahkamunia hetken kun olivat niin kovin pelästyneet :smt012 Sen lisäksi meillä on toi yksi täysin egomaanikko kissa joka on todellisuudessa pieni kirppu, mutta kuvittelee olevansa vähintään kerrostalon kokonen, eikä epäröisi käydä kukonkaan kimppuun (toiset isommat kissat, koirat, kyyt, ynnä muut on kyllä jo hakattu viimosen päälle)...
sera1

Re: Mä olen lentäjän poika...

Viesti Kirjoittaja sera1 »

Eli lentäjän poika saisi uuden kodin meiltä.
Helpointa olisi varmaan keksiä, kuinka lentäjän poika saadaan rusinan luo.
Rusinan kanssa on jo suunnitelmat selvillä, missä tehdään treffit ja vaihdetaan mahdollisia tipuja ja siivekkäitä kyydistä toiseen.
Matka ei ole näin edes pienille tipusille niin pitkä ja rankka.

Vaihtoehtoisesti, jos joku liikkuisi akselilla Klaran asuinpaikka ja kuopio-siilinjärvi-maaninka (tie 77)suunnilla ja kyytiin sopisi yksi lentäjän poika.
Kukkeli saisi näillänäkymin asuinpaikakseen melko helkkarin ison työhuoneen, jos kanalatyömaa ei ehdi valmistua ajoissa.
Älä nyt Klara ainakaan vielä pistä kukon päätä pölkylle :smt002
Niin hellunen kukko, että saisi täällä viettää melkoisen makeata elämää perheen lellikkinä vielä vuosikausia :smt060
Klara

Re: Mä olen lentäjän poika...

Viesti Kirjoittaja Klara »

No minäpä pistän Harakan Sera sulle varaukseen, niin saa poika pitää päänsä :smt002 Kassellaan sitte kuinka se sulle saatais. Mulla ei ole Rusinan suuntaan kulkua tässä, ainoo mihin oon menossa on etelään päin 25.pvä.

Onkos sulla Rusina vielä hommia tuos naapurikunnan puolella?
Rusina

Re: Mä olen lentäjän poika...

Viesti Kirjoittaja Rusina »

Onkos sulla Rusina vielä hommia tuos naapurikunnan puolella?
Ei oo enää, se oli vaan se yks viikko. Eikä ainaskaan vielä oo tietoa koska oltais käymässä Laihialla tai Ilmajoella. Mut jos tullaan sille suunnalle niin ilmoittelen. Ei taida kanamummo eikä lautapihtikään nyt tätä meidän väliä seilata?
lautapihti
silkki
Viestit: 236
Liittynyt: 08 Kesä 2009, 23:31
Paikkakunta: ilmajoki

Re: Mä olen lentäjän poika...

Viesti Kirjoittaja lautapihti »

saattaapi olla kulkua vielä tään kuun aikana sinne vähän lähemmäs rusinaa,tai sitte sieltä tullaan tännepäin,pitäis vain sitte hakea harakka tänne :smt005
mutta jos sieltä tullaan tännepäin pitää kysyä meniskö harakka siinä paluukuormana :smt036 MUUUMMOOO haloo kuuletko,sano jotaki :smt005
Rusina

Re: Mä olen lentäjän poika...

Viesti Kirjoittaja Rusina »

Jos Harakka jotenkin lennähtää mummolle, niin sieltä se kyllä saadaan kulkeutumaan meille :smt004.
sera1

Re: Mä olen lentäjän poika...

Viesti Kirjoittaja sera1 »

On se harakka hyvä lentämään.
Suunnittelee jo lentoreittejä pitkin suomenmaan pitäjiä :smt005
Näkeepähän mualimaa. :smt048
Vastaa Viestiin