Kanat talvihoitoon?

yleistä jutustelua

Valvojat: Aleksandra, maatiaiskukko, HiltaHelikopteri

Vastaa Viestiin
Pelakuu
muna
Viestit: 9
Liittynyt: 08 Touko 2020, 15:18

Kanat talvihoitoon?

Viesti Kirjoittaja Pelakuu »

Hei,
olisiko kellään mahdollisuutta ottaa 5 kanaa talvihoitoon? "Yllättäen" olen niin kiintynyt noihin viiteen rouvaan, etten millään raaskisi niistä kokonaan luopua (ja se olisi edessä jos joutuisin palauttamaan kanat takaisin isolle tilalle).
Osallistuisin tottakai ylläpitokuluihin ja muistakin sopimuksista voidaan neuvotella. Kanat voin merkata jalkakumilla.
Uudeltamaalta huutelen mutta olen valmis tuomaan tyypit kauemmaskin hyvään hoitoon. Ovat tottuneet aikamoiseen luksusteluun mutta talveksi kunhan vähän lämpöä ja ruokaa rittää niin kesällä voidaan sitten taas viilettää.
Miten olisi, löytyisikö tilaa tai osaisitko vinkata mahdollisesta talvihoitopaikasta?

Toivekkaana :smt049 ,
Pelakuu
Pelakuu
muna
Viestit: 9
Liittynyt: 08 Touko 2020, 15:18

Re: Kanat talvihoitoon?

Viesti Kirjoittaja Pelakuu »

Mitään paineita talvihoitopaikan ei tarvitse ottaa, jos kanoille käy jotain niin sille ei voi mitään.

Olen myös valmis madottamaan/terveystarkastamaan tms.jos talvipitopaikka haluaa?

Vielä vähän toiveekkaana,
Pelakuu
NellieNalle
nuorikko
Viestit: 63
Liittynyt: 13 Helmi 2020, 12:55

Re: Kanat talvihoitoon?

Viesti Kirjoittaja NellieNalle »

Oletko facebookissa? Jos olet, siellä on ollut Muniksen esittelyryhmässä viime aikoina muutama viesti joissa ilmoitetaan talvipaikoista kanoille! Itse olen säilyttäjä joten en voi ottaa kanoja hoitoon, mutta josko somesta saisi apua :smt001 Voin linkatakin tuon ryhmän tänne jos olet liittynyt faceen.
Pelakuu
muna
Viestit: 9
Liittynyt: 08 Touko 2020, 15:18

Re: Kanat talvihoitoon?

Viesti Kirjoittaja Pelakuu »

Kiva, kiitos, linkkaa ihmeessä. En itse ole facessa mutta tyttäret ovat :) eli sitä kautta pääsen.

Nyt on onneksi ilmat olleet niin leudot täällä etelässä, että tuolla ne on kanat hyvin kevythirsimökissä ja pihalla pärjäilleet. Ruokaa tosin kuluu :toothy8:

Josta tulikin mieleen, että voikohan kanoille antaa keittämätöntä täysjyväriisiä?
pikkupi
kääpiö-kochin
Viestit: 333
Liittynyt: 18 Syys 2011, 14:39
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: Kanat talvihoitoon?

Viesti Kirjoittaja pikkupi »

Moikka!
Minulla on kanalassani erillinen muutaman neliön "yksiö" jossa olen pitänyt eristyksessä silloin tällöin muutamiakin siivekkäitä. Muutama vuosi sitten eräs perhe kyseli moneen kertaan kanoilleen talvipaikkaa ja kun sitä ei tuntunut löytyvän otin yhteyttä, että tuokaa meille jos ette minnekkään muualle niitä saa. Niitä oli muistaakseni 4 kanaa ja kukko. Talven ajan viettivät meillä ja lähtivät keväällä kotiin.
Luin tätä ketjua nyt samalla ajatuksella, että jos kanasi eivät muualta talvikotia saa, voin ne kyllä ottaa. Minulla on erittäin sekalainen kanakatras ennestään mieheni entisessä navetassa. Puitteet eivät sisustuslehteen kuvattavaksi kelpaisi, mutta luulen kanojen viihtyvän. Ruuasta eikä sen monipuolisuudesta kuulu valituksia ja uloskin pääsevät vapaasti toistaiseksi. Etsi sieltä lähempää aktiivisesti talvipaikkaa, mutta jos ei löydy niin ota yhteyttä. Meille on kyllä matkaa, mutta tie on olemassa. Tampereelta noin 60 km länteen.
Pelakuu
muna
Viestit: 9
Liittynyt: 08 Touko 2020, 15:18

Re: Kanat talvihoitoon?

Viesti Kirjoittaja Pelakuu »

Wau, kiitos oikein paljon.

Koetan vielä aktivoitua siellä Facen puolella, muuta jos ei nappaa niin laitan sinulle yksärillä viestiä.

(Ilmoittelen tähän ketjuunkin, kun talvipaikka varmistuu, toistaiseksi vielä siis etsinnässä etelämpää mutta onpa huojentavaa, että yksi paikka jo tiedossa, kiitos vielä pikkupi, ihan loistohomma ja huojennus :smt055 )
Vastaa Viestiin