Kukon muuttunut käytös

yleistä jutustelua

Valvojat: Aleksandra, maatiaiskukko, HiltaHelikopteri

Vastaa Viestiin
marizza74@suomi24.fi
muna
Viestit: 12
Liittynyt: 14 Touko 2019, 17:21

Kukon muuttunut käytös

Viesti Kirjoittaja marizza74@suomi24.fi »

1,5 vuotias tähän saakka kiltti kukkomme käytös minua kohtaan on muuttunut...todennäköisesti johtuu siitä että yksi kanoistamme oli päässyt tarhasta karkuun ja tietenkin sen "metsästys" aiheuti melua ja kaaosta. Eli oletan nyt että kukkomme pitää minua uhkana ja siksi hyökkää ruokkiessa...puhumattakaan jos yritän mennä keräämään munia. Mieheni ainakin toistaiseksi voi kerätä munat ja ruokkia ilman hyökkäystä. Pystyisiköhän tilannetta muuttamaan vai onko päälleni langetettu ikuinen "viha ja epäluottamus" ?
Kukko on brahma-orppi mix ja itse haudottu + kasvatettu. Eli on tottunut ihmisiin ja ns. käsittelyyn. Kanalaumaan muutti alkukeväästä ainoaksi kukoksi. Kanoja kohtelee hyvin....
Ideoita?
Maattari
lindell
Viestit: 1724
Liittynyt: 18 Elo 2009, 22:23
Paikkakunta: Iitti

Re: Kukon muuttunut käytös

Viesti Kirjoittaja Maattari »

Mun mielestä hyökkäävälle kukolle on vain yksi paikka: pakastin. En usko kukon kouluttamiseen, enkä usko että käytös muuttuu. Et varmaan tätä halunnut kuulla ja varmasti on muitakin mielipiteitä mutta mulla on nollatoleranssi mitä tulee luonteeseen, ihmisen päälle ei hyökätä. Tähän aikaan ja vielä vähän syksymmällä on hyväluonteisia, kivoja kukkoja tarjolla yllin kyllin, ikäväluonteinen pilaa koko kananpidon hauskuuden.
Sekulikanoja, vuohia, koiria ja kissoja.

The darkest places in hell are reserved for those who maintain their neutrality in times of (moral) crisis. D. Alighieri
marizza74@suomi24.fi
muna
Viestit: 12
Liittynyt: 14 Touko 2019, 17:21

Re: Kukon muuttunut käytös

Viesti Kirjoittaja marizza74@suomi24.fi »

Juu samoilla kirvesterapia-ajatuksella itsekkin. Toistaiseksi pakkaseen ovat päätyneet hounot käytöstavat omaavat, sekä jo iällä olevat kanat. Tuli sitten vissin veljistä jätettyä väärä....ulkonäkö ratkaisi....taas tässä päteen "moni kakku päältä kaunis...." jne
Jännä kuitenkin ettei ole muille ihmisille (ainakaan vielä) vihainen ja kanoista pitää tosi hyvän huolen....

Täytyy ruveta urakoimaan pakastinta tyhjemmäksi....siellä odottaa vielä 6 belgianjättiä, 2 kanaa ja 2 kukkoa.....kaksi henkeä syö niistä ihan mukavasti
Avatar
mimmu
sussex
Viestit: 598
Liittynyt: 06 Touko 2007, 12:59
Paikkakunta: Etelä-Savo/Sulkava

Re: Kukon muuttunut käytös

Viesti Kirjoittaja mimmu »

Samoilla linjoilla olen miekin jos kukko alkaa kukkoilemaan ja käy päälle niin pataan.

Mutta yksi asia voi myös laukaista, eli oletko vaihtanut erilaiset vaatteet joilla käyt viemässä ruokaa. Esim punainen ja värikkäät vaatteet meillä joskus kukko ihan sekosi, mutta rauhoittui kun menin uudestaan tummissa vaatteissa ja juttelin.

Kokeile.... :smt017
mummo ja kanaset :biggrin:
Vastaa Viestiin