Kananhoito ja viikonlopun poissaolo?

yleistä jutustelua

Valvojat: Aleksandra, maatiaiskukko, HiltaHelikopteri

sibe

Viesti Kirjoittaja sibe »

Kiva kun olette vastailleet! Nyt pitää sitten vaan ruveta tutustumaan paremmin naapureihin niin saan kanoille hoitajan :smt002
teerikalkkuna

Viesti Kirjoittaja teerikalkkuna »

Juu, samalla tulet tarjoamaan naapurillekin mukavan elämyksen. Kesällä pari alun toisella kymmenellä ollutta pikkupoikaa kävi muutaman päivän ajan lomittamassa kalkkunoiden ja kana-kukkolauman ruokinnassa. Olivat ylpeitä tehtävästään. Toinen kehui junassakin uppo-oudolle ihmiselle, että käypi hoitamassa mukavan tädin kalkkunoita ja toinen oli teipannut huoneensa oveen lapun: "lomittaja". kuulemma "työt" oli nopeasti hoidettu, mutta aika kului rattoisasti ihan vaan kanatarhassa istuen ja elukoita seuraten.
Syssymmällä aapiskukko alkoi pullistella vieraille siinä määrin, etten uskaltanut enää käyttää lapsityövoimaa. Naapurin aikuinen kävi ruokkimassa ja tsekkaamassa tiput pari kertaa päivässä (minulle olisi kertakin riittänyt). Iltaisin tuli aina hauskoja tekstareita, kun oli käynyt laskemassa orrella istuvat: Aapiskukko ei tykkää meistä, mutta ei se mitään. Laitan toppahousut jalkaan, niin ei nokka tunnu! :smt003
Lopulta oli hoitanut lintuset neljiin housuihin kerrospukeutumalla, mutta piti silti kokemusta upeana!
Mar-jatta

Viesti Kirjoittaja Mar-jatta »

Meillä oli kesällä 4h:sta nuori tyttö hoitamassa pässejä ja kanoja reilun viikon. Työsopimukseen kuului, että käy kerran päivässä tiettynä aikana antamassa ruuat ja vedet ja muutenkin tsekkaamassa.
No, yhtenä päivänä (yönä?) hän oli käynyt meillä puolilta öin... Ollenkaan en pystynyt olemaan huolehtimatta, ja ystäväni joutuikin käymään meillä muutaman kerran ihan vaan tsekkaamassa että kaikki on kunnossa.
Ja minä kun en nimenomaan halunnut vaivata ystäviäni (asumme sen verran kaukana), vaan päätimme maksaa jollekin nuorelle 12.50e/h siitä, että voimme olla hyvillä mielin lomilla. Niinpä niin.

Seuraavalla kerralla hoidamme homman todellakin toisin. Tuo on hyvä täky, että joku naapureista käy "lomittamassa" ja saa vaivanpalkaksi kerätä munat. Ja ehkä jouluna jonkun kivan yllätyslahjan.

ALOITTAJALLE: huomasin nyt vasta että asut Pirkanmaalla. Missäpäin? Jotain yya-sopimusta olis aina mahdollisuus tehdä... :smt002
Mimmi

Viesti Kirjoittaja Mimmi »

sibe kirjoitti:Kiva kun olette vastailleet! :smt002
Joo, se me taidetaan kaikki osata: hirveesti ajatuksia ja mielipiteitä joka ikisestä asiasta, tiesipä siitä mitään tai ei. Siksi tämä onkin maailman ihanin foorumi! :smt001

Muoks; Ai niin, piti mun tuohon asiaankin kommentoida.. :smt004 Mulla toimii aika hyvin "lomitukset": joko oma aikuinen poika palkattuna talonvahdiksi tai kaveri "vuoroin vieraissa" periaatteella hoitamassa. (Mä käyn sitten heillä koiravahtina.)

Jos tulis joku pidempi (vaikka viikon) reissu silleen, että nuo aikuiset pojatkin on matkassa, niin ainoa jolle todella uskaltaisin luottaa KAIKKI eläimet (koirat mukaan lukien) olisi veljeni. Se pitäis sit saada Hesasta houkuteltua tänne "lomalle". :smt003

Itse olen maksimissaan ollut pois ilman "lomittajaa" niin, että esim. la-aamuna laitan kaikki tuplavarmistuksella (kahdet vedet, kahdet ruuat) kuntoon ja su-iltana viimeistään kotiin.
kukkamaa

Viesti Kirjoittaja kukkamaa »

Meillä onneksi appivanhemmat asuvat lähellä ja käyvät mielellään hoitamassa kanat munapalkalla =)
Suvianne

Viesti Kirjoittaja Suvianne »

Meilläkin kävi innokas 4h tyttö opettelemassa vuohen lypsynkin!!
smari

Viesti Kirjoittaja smari »

Täällä tuo 4H on ihan per...tä. Tai oikeestaan naapurikunnan, he kun ovat kouluttaneet dogsittereitä. Siellä on aivan älytön systeemi, itse en millään saanut apua silloin kun tarvitsin, suutuin ja enpä helposti enää kysele. Kehtasivat vielä pyytää että saisivat meitä käyttää kurssiensa vierailukohteena, vaikka kun olisin tarvinnut apua (oma käsi paketissa) niin en saanut. Kuulemma yhdellekkään kurssitetulle ei oo järjestynyt yhtään työkeikkaa. En ihmettele! Mutta eri paikoissahan se toimii erilaisin tavoin, tyhmää.
sibe

Viesti Kirjoittaja sibe »

Mar-jatta kirjoitti: ALOITTAJALLE: huomasin nyt vasta että asut Pirkanmaalla. Missäpäin? Jotain yya-sopimusta olis aina mahdollisuus tehdä... :smt002
Asun Hämeenkyrössä.
Vastaa Viestiin