KANA<3KYSYMYKSIÄ

yleistä jutustelua

Valvojat: Aleksandra, maatiaiskukko, HiltaHelikopteri

Vastaa Viestiin
aadaurinkoinen

KANA<3KYSYMYKSIÄ

Viesti Kirjoittaja aadaurinkoinen »

     
    Hei ajattelin kysyä vähän kanoista koska olen vielä aloittelija :smt002
Minulla oli 2 kanaa ja 2 kukkoa jotka olivat kaikki sisaruksia mutta kanahaukka vei katrikanaparan :smt044
1 kana ja 2 kukkoa ei ole mikään järkevin ratkaisu joten olemme ottamassa parveen yhden aikuisen kanan joka munii, on samanrotuinen ja käyttää samaa ruokaa.
Omat siivekkääni eivät vielä muni.
Voisikohan omat kanani ja kukkoni tuntea turvaa yhdestä isommasta kanasta vai rupeaisivatko he kiusaamaan sitä tai toisinpäin..? :smt017
Tiedän että sitä ei voi nyt vielä ennustaa mutta...
Omat kukot ovat samanikäisiä ja tappelevat ehkä kerta tai pari viikossa ja olen siitä ylpeä koska eivät tappele joka päivä :smt038

Mutta siis toivon että saisin vastauksia :smt004 -Aada
Viimeksi muokannut aadaurinkoinen, 07 Loka 2016, 07:57. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
kochin-fani

Re: KANA<3KYSYMYKSIÄ

Viesti Kirjoittaja kochin-fani »

Moikka, kiva kuulla että olet aloittanut kanailun! :smt006

Uutta kanaa saatetaan aluksi kiusata, mutta se on ihan tavallista, ja sopu palaa kun nokkimisjärjestys on kanoille selvillä. Nyt kun kyseessä on kuitenkin muniva kana, joka laitetaan nuorempien sekaan, uskoisin että tulevat toimeen keskenään.

Onko sinun mahdollista hankkia enemmän kanoja? Kaksi kanaa menee jotakuinkin vielä yhdelle kukolle, mutta tässä tapauksessa olisi ehkä hyvä olla ainakin viisi kanaa. Varsinkin kun kukkoja on kaksi, ja ne vielä tappelevat, siitäkin huolimatta että tappelu on ihan normaalia etenkin nuorten kukkojen kesken. Kuitenkin kanoja olisi hyvä olla tarpeeksi, ettei kukoille syntyisi turhaa kilpailua.

Poikkeuksiakin tietysti on, ja riipppuu tosi paljon yksilöistä, miten kanat ja kukot tulevat toimeen keskenään.
aadaurinkoinen

Re: KANA<3KYSYMYKSIÄ

Viesti Kirjoittaja aadaurinkoinen »