Kettu?

yleistä jutustelua

Valvojat: Aleksandra, maatiaiskukko, HiltaHelikopteri

Ushva

Viesti Kirjoittaja Ushva »

Ikäviä tämmöset :smt010

Mimmi, oliko tuo Mocca se Kurkon suosikkikana? Mites Kurko nyt, huomaako se että se on poissa?
Pigeon

nisäkäs

Viesti Kirjoittaja Pigeon »

Joku nisäkäshän se on. Kissat ei tee polkuja. Ja tuskin kissa kävis kanan kimppuun. Kettua arvelisin. Tämän "tappajan" kyllä saisi helposti kiinni loukulla. Paras loukku olisi semmoinen jossa on astinlauta ja sen taakse joku raato syötiksi. Ja veisi sen sinne polun varteen.
maunu_muori

Viesti Kirjoittaja maunu_muori »

Voi surku Mimmi.. valitettavasti on tosi tutun näköinen polku.. Tommosia meillä just on pellolla, kun se supiporukka pörrää.. Ne on vielä hereillä ja tankkaavat talviunta varten .. liikkuvat iltahämarissä tai meillä ne kulkee siinä puol kolmen aikaan aamuyöstä. Sun on pakko ottaa kanat sisälle yöksi, ne vie muuten kaikki, jotka on tarpeeksi alhaalla nukkumassa.

Meillä ei supien loukuttaminen ole onnistunut, vain muutama ollaan saatu kiinni. Ne penteleet koiraeläiminä oppii aika hätäseen. Supiparsikunta saalistaa kumpikin ja pentuja voi olla 10 kpl.. siks niitä polkujakin syntyy kun sakkia on paljon.
Mimmi

Viesti Kirjoittaja Mimmi »

Ushva kirjoitti:Mimmi, oliko tuo Mocca se Kurkon suosikkikana? Mites Kurko nyt, huomaako se että se on poissa?
Oli joo. Mutta kun muutin sitten koko porukan sisälle talliin + teurastin kaikki ylimääräiset kukot, niin porukalla riitti meteliä niistä asioista enkä huomannut sitten Kurkon käyttäytymisessä mitään sen erikoisempaa. Lisäksi se sai parveensa takaisin tipujen kanssa jo sisällä olleen Orvokin, joten liehittelyhän alkoi heti. Aika äkkiä löytyi uudet rouvat Kurkon molemmin puolin..

Mocalla oli just sulkasato, niin se kuljeksi vähän "omia polkujaan". Muutenhan olisi voinutkin olla paremmin kukon turvissa..
Ilona

Viesti Kirjoittaja Ilona »

Pigeon epäili, ettei kissa kävis kanan kimppuun. Mä puolestani väitän, että kyllä kulkukissa käy. Kotikissalla ei maha ehkä kurni niin paljon, että olis motivaatiota tapella kanan kokoisen saaliin kanssa. Mut oli mikä oli, toivottavasti jäi saalis viimeiseksi.
Mimmi

Viesti Kirjoittaja Mimmi »

Ilona kirjoitti:On muuten asiasta toiseen väriskaalaa Mimmin munista tulleissa poikasissa! Kaksi melkein valkoistakin mahtuu porukkaan :smt007
Tosi kiva! Joo, joku yhdistelmä mulla nyt tekee melkein valkoisia jälkeläisiä, sillä mulla itselläkin on nyt valkoisen kukon lisäksi kaksi (melkein) valkoista kananuorikkoa, Lumikki ja Tuhkimo. :smt003
kuukernuppi

Viesti Kirjoittaja kuukernuppi »

Meillä on viime ja tänä kesänä supi tehnyt aivan samanlaista jälkeä...Tokihan voi olla kettu tai kissakin :smt017
ytylyly

Viesti Kirjoittaja ytylyly »

Pari yötä sitten meiltä katosi Ulla-Ankka ja toissayönä Keijo-Ankka. Naapurin pappa oli nähnyt ketun joku aika sitten ja mäyrän. Kumpi hyvänsä, niin ovela oli tai sitten oli uskomaton sattuma, että otus kävi vieraisilla juuri silloin, kun koira oli pari päivää sisällä leikkauksesta toipumassa..

Mitään jälkiä ei kummastakaan ankasta jäänyt, ei mitään, mies epäili, että ne ovat lentäneet etelään sorsien mukana, mutta kerroin, ettei täällä ole mitään Nils Holgerssoneja ja lentäviä ankkoja..

Kanatarhan luukku on nyt pysynyt visusti kiinni ja koira päässyt taas pihalle.
Ilona

Viesti Kirjoittaja Ilona »

Tota mäyrää vähän eppäilen. Se on semmonen matoja ja marjoja syövä tuhertaja enemmänkin, eikä juuri myyrää isompien eläinten kimppuun käy.
Pigeon

mäyrä

Viesti Kirjoittaja Pigeon »

Joo ei kyllä ole mäyrä. Mäyrä on muutenkin harmiton otus, että sen voisi vaikka rauhoittaa kokonaan!
Ilona

Viesti Kirjoittaja Ilona »

Niin voisi. Meillä asuu mäyrä ihan pihapiirissä. Kesti monta vuotta ennen kuin keksin, missä sen pesäluolaston suuaukko on, vaikka polku menee ihan vierestä. Se on todellakin ihan harmiton otus. Tosin kerran se käänsi mun sipulipenkkini ylösalaisin, kun kasvattelin sipuleita ruohosilppukatteessa. Se oli hakenust sieltä katteen alta kastematoja ja siinä sivussa kuopsuttanut sipulitkin ylös. Sammalet on myös välillä käännetty hyvin pikkutarkasti matojen toivossa. Ja vessahan pitää tietysti olla! Mahtava kasa mäyränkakkaa on ihan pihan nurkalla ja silti olen itse viirunaaman päässyt näkemään vain pari kertaa. :smt001
maunu_muori

Viesti Kirjoittaja maunu_muori »

Vanhemmat ihmiset eivät välttämättä erota supia mäyrästä. Ne kun on aika tavalla saman kokoisia ja värisiä, ja ne muistaa vaan mäyrän, supi kun on tulokas.
Mimmi

Viesti Kirjoittaja Mimmi »

Nils Holgersson lensi hanhella.. :smt002 :smt003 :smt004 :smt005
ytylyly

Viesti Kirjoittaja ytylyly »

Mimmi kirjoitti:Nils Holgersson lensi hanhella.. :smt002 :smt003 :smt004 :smt005
Joo, mut miehen mielestä ne on kaikki sorsia :smt005
Vastaa Viestiin