JIPIII - Ihka eka ikioman kana munima muna *WIRN*

yleistä jutustelua

Valvojat: Aleksandra, maatiaiskukko, HiltaHelikopteri

kanamummo

Viesti Kirjoittaja kanamummo »

Tuota, pyytäisin ettet sekottas ilmajokisiin muita rotuja, niiton niin he****tin vähän maalimassa.
Ilman muuta pää poikki tollaselta riiviökukolta, ota vaikka multa Liekki tilalle, on arka ja eka säilyttäjältä keväällä haettu.
Joo, sekaan taas toisten asioihin, sori :smt002
Klara

Viesti Kirjoittaja Klara »

Eipä hätiä, saa pyytää ja sekaantua :smt003

Ja kuten oon maininnu niin oon kyllä ajatellu tosissaan ittekki etten sekaisi noihin ilmajokisiin muita kantoja tai rotuja (sillä mulla ei niitä alhojakaan vielä ole :smt002 )

Eilen vaan olin niiiiin maissa tosta "mukavasta" ylläristä jonka kukko järjesti että meinasin jo hetken välillä etten ota kukkoa enää ikuna milloinkaan ollenkaan. Tai jos otan niin son ihan sama mitä sorttia kunhan on takuuvarmasti lepposa ja kiltti ja mukava ja ja ja...

No, nyt on uusi päivä ja uudet kujeet ja Jaakon kanssa on vielä kokeilematta että oliko se eilinen vaan virhearvio sen puolelta (jotenki akan käsi niin kovin näytti kanansyöjäpedolta... :smt019 ) VAI onko se ihan aikusten oikeesti kiukkuperse joka joutaa pataan. Tän viikolopun aikana varmasti selviä paljon kun isäntä laittaa ison tarhan viimesen seinän kiinni, niin on sitte meikäläisellä tilaa pitää "turpakäräjät" kukon kanssa jos tarve vaatii.
Muusa

Viesti Kirjoittaja Muusa »

Ooh meillä Orvokki muni tänään munan :smt040
Vastahan Orvokki itse oli vielä muna jota kääntelin hautomakoneessa :love2:
Niin ne vaan kanat kasvaa. Kultakutri on tänään myös tutustunut kovasti pesiin, saas nähdä saadaanko kahden minimunan munakas :smt016
Suvianne

Viesti Kirjoittaja Suvianne »

Ihana!! Onneksi olkoon! :)
Avatar
mimmu
sussex
Viestit: 599
Liittynyt: 06 Touko 2007, 12:59
Paikkakunta: Etelä-Savo/Sulkava

Viesti Kirjoittaja mimmu »

Onnea ensimmäistä munista ja omastakin kokemuksesta niin oli se vaan niin ihkua että ja on vieläkin :smt038
mummo ja kanaset :biggrin:
Klara

Viesti Kirjoittaja Klara »

Jaakko on vielä henkissä, on menty kanalassa ja tarhassa harava suojana ja silleen oon saanu tuupittua sen sivuun jos on tullu siihen uhoilemaan. Eipä kai tätä kuitenkaan iänkaiken näinkään voi jatkaa. Tänään Jaakko iski tarhaverkkoon naaman kohdalle kun kumartelin toisella puolella vettä laittamassa. Jösses että mä peljästyin, onneksi oli verkko välissä.

Munia tulee nyt parin munan päivävauhtia. Tytöt vuorottelee, toisena päivänä munii kaks ja seuraavana toiset kaks, joten joka päivä sieltä pari muaa saapi hakea.
Suvianne

Viesti Kirjoittaja Suvianne »

Siis kamala!! Vaihda se! Oikeesti, kun on mukava ja yhteistyökykynen kukko, niinkuin tuo minun nykynen Aikamies, niin on mukavaa.
Sitä on kiva seurata ja siitä saa olla oikein ylpeä ja ihana pihan koristus. Ei tuo ole kyllä aivan oikein!!
kanamummo

Viesti Kirjoittaja kanamummo »

Tuu ny ihan oikeesti hakeen se kukko ja tuo vaikka Jaakko mulle, kyl mä sen hoitelen, tommonen ei saa lisääntyä!
Klara

Viesti Kirjoittaja Klara »

Me itseasiassa just tsuumailtiin isännän kanssa kartalta sun asuinpaikkaa ja selviteltiin välimatkaa :smt003

Ei sulla sattuis kukon lisäksi olemaan muutamaa ylimäärästä nuorikkoa? Jo munivaa tai pian munintansa aloittavaa :smt002
kanamummo

Viesti Kirjoittaja kanamummo »

Eiköhän sulle löydy. Näät samalla miten nättiä pilkkutipuja se kukko jättää :smt003
Vastaa Viestiin