Jättikanoista sekalaisparvi, mitkä sopii keskenään?

yleistä jutustelua

Valvojat: Aleksandra, maatiaiskukko, HiltaHelikopteri

Jonna

Re: Jättikanoista sekalaisparvi, mitkä sopii keskenään?

Viesti Kirjoittaja Jonna »

Jenkkilässä kasvattelevat kotitarvelihoiksi ns. Cornish crosseja, eli cornish*rokki. Meikäläisittäin tuo cornish on yhtä kuin intialainen taistelukana. Jos suinkin noita intialaisia löydän, niin aion kokeilla.

Oma kokemus marans vs.orppi on se että marans kasvaa nopeasti ja syö hiton paljon vähemmän kuin orppi :smt042 mulla oli 8 kanan parvessa isompaa ja pienempää kanaa, mukaanlukien 2 orppia, näiden siirryttyä laumasta pois tippui ruuan kulutus puoleen...
Yhdeltä ulkolaiselta kasvattajalta sain vinkin kokeilla marans*faverolle risteytystä jos haluaa kukkoja pataan.
Toki minkä tahansa kukon kyllä syö, mutta on toki vähän mielekkäämpää pistää pataan se iso kuin pieni kuivan kesän orava...
Tikkilä

Re: Jättikanoista sekalaisparvi, mitkä sopii keskenään?

Viesti Kirjoittaja Tikkilä »

Minulla on tällä hetkellä maatiaisten lisäksi rokkeja, orppeja ja sussexeja. Maatiaiset ovat näistä selvästi vilkkaimpia, orpit taas syövät tosi paljon. Rokit ovat todella hyviä munimaan, myös sussex munii paljon. Sussex on ehkä jotenkin rauhallisempi kuin rokkikana, ne on vähän sellaisia pälyilijöitä.. :smt037
Avatar
Titiuu
rhode island
Viestit: 615
Liittynyt: 27 Loka 2013, 15:42

Re: Jättikanoista sekalaisparvi, mitkä sopii keskenään?

Viesti Kirjoittaja Titiuu »

Mulla on pari jämäkämpää maatiaistakin jättikochien ja brahmojen kanssa. Minun mielestä jäteistä kun ylipäänsä valikoidaan, niin jättikochit, brahmat, faverollet, ja sussexit on ihan käypää porukkaa yksiin. :smt023 (ai niin, ja orpit myös!)
"Huikea viidakko, ja ihmissyöjä kanoja!"
Vastaa Viestiin