Mitä tänään kuuluu?

yleistä jutustelua

Valvojat: Aleksandra, maatiaiskukko, HiltaHelikopteri

Vastaa Viestiin
Puulanlapsi

Re: Mitä tänään kuuluu?

Viesti Kirjoittaja Puulanlapsi »

Rokkien nurkkauksessa viela vahan laittamista, ja tulevat piakkoin kotiin. Kiuruvetisia nyt 15 ja viela poikastiloissa, tarkoituksena myyda kaikki mitka menee kaupaksi ja kukkopojille rakentaa pari "kanatraktoria" eli siirreltavaa pikkuaitausta koppeineen.

Suunnitelmissa oleville lampaille ajattelin ensin laittaa pari hyvin aidattua laidunta valmiiksi ja sitten vasta hankkia itse lampaat. Eilen huomasin K-raudassa, etta jotakuinkin oikean nakoinen aitaverkko maksoi jotain 79e/25 metria. Onko se tosiaan noin kallista? Ja mista saa 200 m eria?
Avatar
jopekka
kana
Viestit: 98
Liittynyt: 10 Loka 2008, 19:36
Paikkakunta: Heinävesi

Re: Mitä tänään kuuluu?

Viesti Kirjoittaja jopekka »

Lampaille turhaa verkkoaitaa viritellä kun kestävät langassa. Samoin siat.
yönkukka

Re: Mitä tänään kuuluu?

Viesti Kirjoittaja yönkukka »

Meille tuli eilen puolen tusinan verran rokkitirppoja. :smt001 Ihania :smt001
Jii

Re: Mitä tänään kuuluu?

Viesti Kirjoittaja Jii »

Kyllä mä olen niin onnellinen siitä kun hankittiin kanoja! Ihana katsoa niiden touhuja nyt kun saa taas talven jälkeen pihalla kuopsutella ja nauttia kevätauringosta. Tässä meidän porukkaa tänään vappulounaalla:

Kuva
helga

Re: Mitä tänään kuuluu?

Viesti Kirjoittaja helga »

nyt peukut pystyyn kyynärpäitä myöten; minni-emo istua läsöttää pesällä jo viidettä tuntia :smt060 jos vielä maltan tunnin ja käyn sitten katsomassa uudestaan... :smt049
Tavast

Re: Mitä tänään kuuluu?

Viesti Kirjoittaja Tavast »

Aurinko paistaa mutta tuuli on kylmä tänään. Löysin tuolta vanhasta mökistä hyvän puulaatikon mahdollisesti parin viikon päästä maailmaan putkahtaville tipuille. Laatikko on 55 x 75 cm, aika hyvän korkuiset laidatkin. Se on tosi vanha ja siihen on porattu reikiä pohjaan ja laitoihin. En tiedä mitä siinä on mahdettu kuljettaa tai säilyttää, mystinen laatikko :smt017 Meinaan laittaa pohjalle muovimaton palan ja sanomalehteä, että purut pysyvät siellä. Päälle laitan keittiöremontista yli jääneet hyllylevyn ja kaksi kuivauskaapin ritilähyllyä, niillä saan peitettyä laatikon.

On tää niin jännää tää tipujen odottelu, aika kuluu tosi hitaaaasti :smt001
Iloisten Munatalo

Re: Mitä tänään kuuluu?

Viesti Kirjoittaja Iloisten Munatalo »

chicken kirjoitti:Lopetin eilen ensimäistä kertaa kanan :smt009 Pakko oli, kun kana oli sellanen joka jo viime kesänä pöllytti niin kovasti tipuja että yksi kuoli ja nyt oli taas yhdeltä tipulta peppu/selkä revitty auki. Rupes suututtamaan ihan kympilla mokoma mahtailija, joku raja siinä nokkimisjärjestyksessä täytyy olla :smt018 Se oikein jahtasi ja nokki niitä hulluna.
En tiedä teenkö toiste jos ei ole pakko. Paremmin se meni mitä olin osannut ajatella etukäteen. Pahinta oli nähdä ne silmät. Onneksi oli vittumainen kana kuitenkin kyseessä, vaikka kyllä se itku silti pääsi :smt010 Pienen hysterian keskellä kuitenkin sain koottua itseni ja laitoin Pirkon mummoni muistopuun juurelle lannoitteeksi. Silti on vähän sellanen olo että onkohan kaikki muumit laaksossa :shock:
Kohtalo toveri täällä. Tosin itse en ollut kirveenvarressa enkä edes pitämässä toisestakaan päästä, mutta itku se tuli itselläkin kun kukko lähti. Mutta mielenkiintoinen tapahtuma sinällään ja opettavainenkin.
juujuu

Re: Mitä tänään kuuluu?

Viesti Kirjoittaja juujuu »

Ryhmä Rämä muutti n. viikko sitten omaan pikku taloonsa Alkuun piti vanhasta leikkimökistä tehdä kanala ihan sinänänsä mutta kun aikani ukkoselle puhuin
laitettiin sinne villat kattoon, seiniin ja ja joku eristys myös lattiaan Pinta-ala pieneni mutta on ainakin lämpösempi ja voin pitää Tirpat pidemmälle syksyyn (luulisin)Aika vaan meinaa mennä käsistä kun kökin niitä Tirppoja katselemassa Siihen vaan jää
jotenkin istuksimaan ja unohtaa ajan kulun Ainakin yksi kananen sieltä silkeistä löytyy (mun mielestä) muista en osaa/uskalla sanoa kun pelkään niiden olevan kukkoja (4kpl) Odotan jo innolla kun ne voi päästää ulos Ei varmaan muista hommista sitten tule senkään vertaa valmista kuin nyt kun ovat sentään omassa mökissään oven takana piilossa :smt003
sannikki

Re: Mitä tänään kuuluu?

Viesti Kirjoittaja sannikki »

Meillä on rakennettu taas hätäpäissään uutta häkkiä kun jostais syystä pari viiriäiskanaa oli silmän vierukset verillä tänään hetken seurattuani paljastui nuori villinvärinen kana syypääksi :smt017 Mikä Stanan agrepöpö meillä jyllää vai saako kevät kanat ja kukot kuumaksi????? kun mitään uutta ei ole tapahtunut, virikkeitä on ja tilaa, ruokinta samaa yms.... jollei rokit ole verissäpäin niin viiriäiset sitten!

No pain alkaa laajennus, saan vielä paremmin tilaa :) en voi kuin ihmetellä meidän meininkiä nyt... No viiriäiset jaettu niin että nokitut ja rauhalliset vanhukset ovat yhdessä ja nuoret villikot toisessa :D
Puulanlapsi

Re: Mitä tänään kuuluu?

Viesti Kirjoittaja Puulanlapsi »

Rakensin rokkinurkkauksen jotakuinkin valmiiksi, 10- ja 12-vuotiaitten kanssa!!! :smt035 :smt001
vardenji

Re: Mitä tänään kuuluu?

Viesti Kirjoittaja vardenji »

Huomasin Hopean kyljissä kukon polkemat haavat. Vein eristykseen, putsasin ja voitelin tummelilla. Ompelen sille maanantaina takin, samanlaisen kun tolle kalkkunalle... On kyllä nopeeta, tarkistin kaikki sillon kun kalkkunalla huomasin noi haavat. Olen muutenkin pitäny silmällä. Sulkia se on selästä menettäny, mut sulat on KATKENNU eikä irronnu, joten haavat ei oo vähääkään näkyvissä. Hopee ei anna käsitellä itteensä, mut nyt oli niin hollilla et sain napattua. Muut kanat kunnossa. P*****EEN kiimanen kukko :smt013 Sietäs pääns menettää!
harrastaja

Re: Mitä tänään kuuluu?

Viesti Kirjoittaja harrastaja »

Tytön kissasta oli tullut ihan sylikissa ja syö sekä nukkuu paljon kun oli kuukauden ja 3 päivää kateissa löyty torstai-iltana 5 km päästä
yönkukka

Re: Mitä tänään kuuluu?

Viesti Kirjoittaja yönkukka »

Ulkona tuulee ihan mahdottomasti ja vielä pohjoisesta ku nii kylymästi,eikö se kesä tulekkaan :smt009
Lyydia

Re: Mitä tänään kuuluu?

Viesti Kirjoittaja Lyydia »

Ei tule ei kesä.Viime yönä satanut lunta tosi paljon ja entistäkin vielä ihan nokko :smt017
mik

Re: Mitä tänään kuuluu?

Viesti Kirjoittaja mik »

Ja mulla kukkii jo pelargonit ulkona :smt003
Vastaa Viestiin